پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۹۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارتباطات باید پاسخگوی خسارت به کسب‌وکارهای اینترنتی باشد.

شعار سال:نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارتباطات باید پاسخگوی خسارت به کسب‌وکارهای اینترنتی باشد.

 عبدالرضا مصری در مورد تعلل وزارت ارتباطات در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: متاسفانه چون عادت نکرده ایم هر کاری را به طور کامل انجام دهیم مواقعی که نیاز هست، گرفتار می شویم و نقاط قوت به ضعف تبدیل می شود و در موضوع اینترنت هم شبکه ملی ایجاد نکرده ایم تا در مواقع بحران، گرفتار معضل های پیش آمده نشویم.

وی افزود: طبیعتا به خاطر مسائل امنیتی مجبور به قطع اینترنت می شویم، اما باید در این زمینه کار پدافندی انجام دهیم که دشمن نتواند آسیبی برساند.

این نماینده مجلس گفت: با این وضعیتی که در دشمنی آمریکا داریم باید هرچه زودتر این مساله اینترنت به صورت ملی حل شود، تا نیاز به قطع اینترنت نباشد؛ در صورتی که اینترنت داخلی کاملا پاسخگوی نیازهای مردم و افرادی که کار آنها در ارتباط با شبکه ها است، بتوانیم این ظرفیت را از دست ندهیم.

نایب رییس مجلس بیان داشت: در این مدتی که مردم به سایتهای مختلف مراجعه داشتند، بسیاری از سایت‌ها برقرار بود و در مجموع تجربه مفیدی بود تا متوجه کاستی‌های خود شویم امیدواریم این موضوع رفع نقص شود و بتوانیم زیرساختی که صد درصد وطنی باشد و متعلق به کشور و پاسخگوی نیاز کشور باشد راه اندازی شود.

مصری عنوان کرد: همه دست‌اندرکاران معتقد هستند برای ایجاد زیر ساخت وطنی از نظر نیروی فنی کم نداریم و توانایی داخلی بدون وابستگی به دشمن وجود دارد.

وی با بیان اینکه عده ای هنوز با ادامه قطعی اینترنت در برخی از نقاط کشور در حال زیان هستند، گفت: وزارت ارتباطات باید پاسخگو باشد، زیرا این تکلیف راه اندازی شبکه ملی وجود داشته و انجام نشده است.

نایب رییس مجلس عنوان کرد: بر اساس یکی از اصول پدافند غیرعامل، اتصال به شبکه ملی اینترنت است که باید مد نظر باشد و مسئولین مربوطه باید به جای سخن گفتن عمل کنند، متاسفانه امروزه با این پدیده مواجه هستیم که عده ای شب و روز کار می کنند و عده‌ای فقط حرف می زنند که عموما افرادی هستند که کار نمی کنند.

مصری با تاکید بر اینکه این رویه باید تغییر یابد، گفت: دولت می تواند با تعیین منبع، مصوبه ای برای تامین ضرر و زیان تهیه کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،تاریخ انتشار:7آذر1398،کد خبر:1550637،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
0
0
وزارت ارتباطات مگه نت رو قطع کرده برید ببینید که باعث و بانیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین