پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۴۷۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
سند جامع تقویت سرمایه اجتماعی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد همراه با مشارکت اساتید دانشگاه و صاحبنظران و همکاری کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی دولت تدوین می‌شود.در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهکار‌های تقویت سرمایه اجتماعی، مقرر شد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اساتید دانشگاه و صاحبنظران و با همکاری کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی دولت، پیشنهادات مطرح شده در جلسه را مورد بررسی قرار داده و ظرف دو ماه به سندی جامع برای تقویت سرمایه اجتماعی تبدیل کنند.
شعارسال:سند جامع تقویت سرمایه اجتماعی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد همراه با مشارکت اساتید دانشگاه و صاحبنظران و همکاری کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی دولت تدوین می‌شود.
 
به نقل از وزارت علوم، جلسه بررسی گزارش دانشگاه تربیت مدرس در خصوص طرح پژوهشی ارتقاء سرمایه اجتماعی به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.  نماینده دانشگاه تربیت مدرس گزارشی از وضعیت سرمایه اجتماعی در ایران در بازه زمانی سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۷ ارائه کرد.
 
وی همچنین به ارائه تحلیلی از رابطه سرمایه اجتماعی و کیفیت حکمروایی پرداخت و با اشاره به پیامد‌های سیاسی بحران سرمایه اجتماعی، توضیحاتی در خصوص راهکار‌های تقویت سرمایه اجتماعی ارائه کرد.
 
در این گزارش فراهم سازی شرایط گفتگوی ملی میان دولت، روشنفکران، نخبگان و گروه‌های مرجع اجتماعی در خصوص مسایل کلان داخلی و خارجی به عنوان یکی از مهمترین راه‌های تقویت سرمایه اجتماعی عنوان و یازده گام برای تقویت سرمایه اجتماعی به تفصیل بیان شد.
 
محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران نیز در این نشست گزارشی از مطالعات انجام شده این دانشگاه با مشارکت دانشگاه‌های علامه طباطبایی و اصفهان در خصوص چالش‌های سرمایه اجتماعی ارائه کرد و گفت: تقویت سرمایه اجتماعی نیازمند تصمیم و اراده همه مسئولین کشور است تا بتوانیم با بکارگیری راهکار‌های علمی امید جامعه نسبت به آینده کشور را افزایش دهیم.
 
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این جلسه گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند نسبت به اعتمادسازی و تقویت سرمایه اجتماعی اقدام کند و این موضوع همراهی و مشارکت همه ارکان نظام و همدلی و حضور فراجناحی را می‌طلبد به گونه‌ای که همگان به دور از سلایق سیاسی در این امر مهم دخیل باشند.
 
در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم تحقیقات و فناروی، سخنگوی دولت، روسای دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس و جمعی از اساتید برجسته دانشگاه‌های مختلف نیز حضور داشتند، نماینده دانشگاه تربیت مدرس گزارشی از وضعیت سرمایه اجتماعی در ایران در بازه زمانی سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۷ ارائه کرد.
 
در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهکار‌های تقویت سرمایه اجتماعی، مقرر شد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اساتید دانشگاه و صاحبنظران و با همکاری کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی دولت، پیشنهادات مطرح شده در جلسه را مورد بررسی قرار داده و ظرف دو ماه به سندی جامع برای تقویت سرمایه اجتماعی تبدیل کنند.
 
همچنین سخنگوی دولت نیز ماموریت یافت که در راستای فراهم سازی شرایط گفتگوی ملی، بستر‌های لازم را برای گفتگو میان دولت و دانشگاه مهیا کند.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو  ،تاریخ انتشار:   6  آذر 1398،کدخبر:    807862  ،www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین