پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۷۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۳
علی فاضلی گفت: 650 ‌هزار واحد تولیدی، 850 ‌هزار واحد خدماتی و 300 ‌هزار واحد توزیعی در کشور وجود دارد. این واحدها در پرداخت مالیات فعلی مشکلاتی دارند. به نظر می‌رسد باید در این باره تصمیم سنجیده‌تری گرفته شود.

شعارسال: پرداخت مالیات در سال‌های اخیر به دلیل وضعیت خاص اقتصادی از دغدغه‌های تولیدکنندگان و اصناف است. در حالی که دولت یازدهم با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، نرخ مالیاتی را از 35 درصد به حداکثر 25 درصد کاهش داده است، به نظر می‌رسد این قانون و اعداد و ارقام آن همچنان نیازمند اصلاح است. در واقع مساله تحقق 100 درصدی درآمدهای مالیاتی در کشور است. چنان‌که این روزها بسیاری از نمایندگان مجلس هم بر این نکته تاکید می‌کنند.

آن‌طور که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده است: پیش‌بینی می‌شود لایحه مالیات بر ارزش افزوده این هفته در مجلس بررسی شود. 

درباره شیوه اخذ مالیات اظهارنظرهای بسیار متفاوتی از سوی تحلیلگران و دست‌اندرکاران اقتصادی وجود دارد. برخی بر این باورند که دولت باید با همه جدیت خود برای تحقق درآمدهای مالیاتی تلاش کند، اما در مقابل هستند کارشناسانی که می‌گویند بخش‌هایی از این قانون از جمله مالیات بر ارزش افزوده بر معیشت مردم اصناف فشار مضاعف وارد می‌کند. 

علی فاضلی، رئیس سابق اتاق اصناف ایران، در این باره گفت: به مجلس پیشنهاد می‌کنم در بررسی‌های خود ارقام واقعی را برای ارزش افزوده در نظر بگیرند.

فاضلی برای مصداقی شدن این اظهارنظر خود توضیح داد: 650 ‌هزار واحد تولیدی، 850 ‌هزار واحد خدماتی و 300 ‌هزار واحد توزیعی در کشور وجود دارد. این واحدها در پرداخت مالیات فعلی مشکلاتی دارند. به نظر می‌رسد باید در این باره تصمیم سنجیده‌تری گرفته شود.

این دست‌اندرکار اقتصادی تاکید کرد: بر اساس قانونی که سال‌ها در حوزه مالیاتی کشور جاری بوده، مالیات بر ارزش افزوده از مبادی متفاوتی اخذ می‌‌شد که یقیناً بر قیمت تمام‌شده کالا و خدمات و تولید اثر می‌گذارد.

فاضلی در پایان گفت: شعار ما این است که کار را به دست مردم بسپاریم و اقتصاد را مردم‌محور کنیم. همه در بحث کوچک‌سازی دولت صحبت می‌کنند، ولی کاری انجام نمی‌شود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 8آذر1398 ، کدخبر: 364158: etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین