پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۴۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
بهرام پارسایی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی رحمی مافیای اقتصادی در کشور گفت: 1000 میلیارد تومان در صنعت خودروسازی گم‌شده است!

شعار سال:نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی رحمی مافیای اقتصادی در کشور گفت: 1000 میلیارد تومان در صنعت خودروسازی گم‌شده است!


 بهرام پارسایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مافیای صنعت خودروسازی در کشور اظهار داشت: مسئولان صنعت خودروسازی ظلم‌های فاحشی در حق مردم مرتکب شدند به‌طوری‌که 1000 میلیارد تومان در این صنعت گم‌شده است!

وی با اشاره به تلاش‌های خود در مجلس برای افشای پشت پرده مافیای خودرو در کشور گفت: برخی از نمایندگان مجلس نیز فارغ از گرایش سیاسی در این راستا همراهی کردند گرچه گزارش ما به‌سختی از کمیسیون به صحن علنی آمد.

پارسایی مبارزه با مافیای اقتصادی را هزینه‌بردار دانست و افزود: فضا به‌گونه‌ای است که اگر کسی بخواهد با مافیای اقتصادی درافتد حتماً به او اتهام می‌زنند، تهدید می‌کنند و برایش پرونده‌سازی می‌کنند.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه در طرح کمیسیون در مورد صنعت خودروسازی 3 ماده لحاظ شد، تصریح کرد: ماده نخست این بود که خودروساز موظف شود تا قیمت تمام‌شده خودرو را به شورای رقابت اعلام کند و اگر از این کار سر باز زد، علیه او اعلام‌جرم شود.

وی در تشریح ماده دوم و سوم این طرح نیز گفت: اگر در سوانح علت صدمات مربوط به خودرو باشد، خودروساز موظف به پرداخت خسارت است و خودروهای هیبریدی نیز از عوارض معاف خواهند شد.

پارسایی با اشاره به قیمت بالای خودرو در کشور نیز گفت: امروز خودرویی که در خارج از مرزها 150 میلیون تومان است در داخل 650 میلیون تومان فروخته می‌شود و علناً در حق مردم ظلم شده و واقعاً جای ابهام است که چرا هیچ اراده‌ای وجود ندارد تا به داد مردم برسد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت خودرو در ایران 5 برابر کشورهای خارجی است ضمن اینکه خودرو در دنیا اقساطی است اما در کشور ما باید پیش‌خرید کرد و با تمام این اوصاف جالب است که 1000 میلیارد تومان نیز در صنعت خودروسازی گم‌شده است!

وی همچنین گفت: به اذعان مسئولان خودروسازی اگر یک ماه خودرو نفروشند، حقوق کارگران خود را نمی‌توانند پرداخت کنند.

*مقاومت مافیا

پارسایی در ادامه به پیگیری مشکلات صنعت هواپیمایی و واگذاری‌ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی که دارای رانت هستند، هر نوع شرکتی را با هر قیمتی برای خود تأسیس می‌کنند و هنگامی‌که کمیسیون اصل 90 قصد ورود به قضیه داشت با مقاومت‌های مافیایی آن‌ها روبه‌رو بود.

این نماینده مجلس افزود: در بحث واگذاری‌ها آلومینیوم المهدی هرمزگان با 1000 میلیارد ریال رانت واگذارشده بود که با ورود مجلس، این واگذاری فسخ شد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات استان فارس در حوزه درمان نیز گفت: شیراز تنها کلان‌شهری است که پس از انقلاب یک بیمارستان دولتی در آن احداث نشده است که در این راستا با پیگیری‌های بسیار بالاخره بیمارستان میانرود ردیف بودجه گرفت.

پارسایی افزود: برای این بیمارستان تقاضای 400 میلیارد تومان وام شده است؛ بیمارستانی که 3 هزار شغل مستقیم و ثابت از قبل آن ایجاد خواهد شد.

*کاهلی مدیران استان

نماینده شیراز در مجلس از کاهلی برخی مدیران اجرایی استان فارس نیز گفت و افزود: واقعاً جای تأسف است که یک نماینده به دنبال کار اجرایی برود. مثلاً در بحث هیات امنایی کردن اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس، هنوز به دلیل کاهلی مدیران مربوطه، این امر به سرانجام نرسیده است.

وی در ادامه این نشست با بیان اینکه جایگاه مجلس روزبه‌روز متزلزل‌تر می‌شود، اظهار داشت: افرادی که در جایگاه‌های خاص قرار دارند تهدید به پرونده‌سازی می‌کنند و اگر نماینده بخواهد از حقوق مردم دفاع کند هرگز برنمی‌تابند.

پارسایی افزود: سخنان بنده مستند و قانونی است و باید بگویم مافیای اقتصادی با کوچک‌ترین خطایی، شما را لگدمال کرده و از عرصه بیرون می‌راند.

*دروغ سمی برای کشور

نماینده شیراز داشتن شجاعت و صداقت را امری بسیار مهم برای مسئولان دانست و ضمن اشاره به طرح افزایش قیمت بنزین افزود: این طرح 3 بار در مجلس مطرح شد اما رأی نیاورد و مجلس از افزایش قیمت بنزین کاملاً بی‌اطلاع بود.

وی افزایش قیمت بنزین را تصمیمی غیر کارشناسی دانست و با ابراز تأسف از آن گفت: رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی این موضوع را مطرح کرد اما قرار نبود بر اساس گفته‌های یک نشست غیرعلنی عمل شود.

پارسایی با بیان اینکه دروغ در برخی مسئولان نهادینه‌شده است، افزود: دروغ مانند سم برای کشور است و متأسفانه در برخی مسئولان نهادینه‌شده و به‌راستی چند مسئول را می‌توان یافت که در سخنانشان تضاد نباشد؟

این نماینده مجلس بخش عظیمی از مشکلات کشور را به دلیل عادی شدن دروغ در میان مسئولان مرتبط دانست.

*بنزین تک‌نرخی شود؛ 1500 تومان

وی همچنین با بیان اینکه نمایندگان مجلس طرح 2 فوریتی برای اصلاح قیمت بنزین ارائه داده‌اند، گفت: بنزین 2 نرخی فساد آور است و حالا باید مدام نگران باشیم که مافیای سوخت در کشور چکار می‌کند. لذا مجلس طرحی برای تک‌نرخی کردن بنزین با قیمت 1500 تومان ارائه کرده است.

پارسایی افزود: دولت باید مشخص کند عایدی صرفه‌جویی 25 میلیون لیتر بنزین کجا هزینه می‌شود؟

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه اعتراض مردم به گرانی طبیعی است، افزود: هر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند پس‌ازاین افزایش قیمت اعتراض‌ها بلند خواهد شد حتی ساده‌ترین آدم‌ها و ما به عملکرد آقای روحانی انتقاد جدی داریم.

*شبیخون و حمله گازانبری!

وی در طعنه به سخنان انتخاباتی رئیس‌جمهور خطاب به قالیباف که وی را سرهنگ دانسته و متهم به حمله گازانبری، افزود: به نظر بنده دولت آقای روحانی در بحث بنزین، شب شبی خون زد و صبح گازانبری عمل کرد!

پارسایی همچنین گفت: آشوبگران تعداد محدودی بودند و حساب آن‌ها از مردم جداست چراکه مردم حق اعتراض دارند اما ما شرایط مناسب را برای آن‌ها فراهم نکردیم.

*ترس از عدم تایید مجدد؟

نماینده فعلی شیراز در مجلس در پایان نیز در پاسخ به اینکه دوباره قصد کاندیداتوری در مجلس دارید یا نه؟ اظهار داشت: جمع‌بندی مشخص بنده این است که کاندیدا نشوم گرچه 95 درصد افراد این موضوع را نپذیرفتند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ترس از عدم تاییدش از سوی شورای نگهبان موجب شده به انتخابات ورود نکند نیز گفت: هیچ فشاری در این خصوص به بنده وارد نشده است و این موضوع ربطی به شورای نگهبان ندارد.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:15آذر1398،کد خبر:13980915000111،www.farsnews.com

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
0
این مفسدان فی الارض رو باید شقه شقه کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین