پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
سازمان شفافیت عراق امروز دوشنبه اعلام کرد که دستوراتی در زمینه بازداشت نه وزیر،12 نماینده و 11 استاندار طی ماه نوامبر گذشته صادر شده است. دایره تحقیقات در سازمان شفافیت عراق امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دستوراتی در زمینه احضار نه وزیر که دو تن از آن اکنون سر کار هستند و پنج تن از آنان وزرای سابق هستند و دو وزیر نیز اسبق هستند، صادر شده است.

شعار سال: سازمان شفافیت عراق امروز دوشنبه اعلام کرد که دستوراتی در زمینه بازداشت نه وزیر،12 نماینده و 11 استاندار طی ماه نوامبر گذشته صادر شده است.

 دایره تحقیقات در سازمان شفافیت عراق امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دستوراتی در زمینه احضار نه وزیر که دو تن از آن اکنون سر کار هستند و پنج تن از آنان وزرای سابق هستند و دو وزیر نیز اسبق هستند، صادر شده است.

در این بیانیه آمده است که دستورات بازداشت شامل 12 عضو پارلمان از جمله 10 نماینده کنونی می شود. علاوه بر آن دستور بازداشت معاون کنونی یکی از وزرا، سه معاون وزیر سابق و دو معاون وزیر اسبق نیز صادر شده است.

 در ادامه این بیانیه آمده است که دستوراتی برای بازداشت و احضار یک استاندار کنونی، 11 استاندار سابق، 118 عضو شورای استان کنونی ، 26 عضو سابق شورای استان صادر شده است.

در بیانیه سازمان شفافیت عراق همچنین آمده است که دستور بازداشت 32 مدیر از جمله 19 مدیر کل کنونی در وزارتخانه های نفت، برق، آموزش و پرورش، بهداشت، صنایع و دیوان وقف اهل تسنن و نیز 11 مدیر سابق در شورای وزیران و دبیرخانه بغداد، وزارتخانه های آموزش عالی،بهداشت، شهرداری ها، کار، حمل و نقل، صنایع و نیز دو مدیر کل اسبق در وزارت خانه های بهداشت و حمل و نقل صادر شده است.

دایره تحقیقات سازمان شفافیت عراق تأکید کرد که مجموع دستورات بازداشت و احضار صادر شده به 256 دستور از جمله 221 دستور احضار و 35 دستور بازداشت می رسید که 51 دستور از آنها اجرایی شده و پرونده 68 متهم نیز برای تحقیقات به دادگاه و نهادهای مربوطه فرستاده شده اند.

این در حالی است که بخش قضایی عراق روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از دو هزار معترض که در جریان اعتراض ها در این کشور بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

شورای قضایی عراق با صدور بیانیه ای تأکید کرد نهادهای واقعی مکلف به رسیدگی به مسائل تظاهرکنندگان اعلام کردند که دو هزار و 626 تن از معترضان مسالمت جو که بازداشت شدند تا روز هشتم ماه جاری آزاد شدند.

در این بیانیه آمده است که 181 تن همچنان در بازداشت به سر می برند و تحقیقات از آنها در خصوص جرایم منسوب به آنها بر اساس قانون در جریان است.

بنابراین گزارش، از نهم مهرماه ۱۳۹۸ اعتراض‌های خیابانی در عراق آغاز شد. این اعتراض‌ها با محوریت اعتراض به فساد و مشکلات اقتصادی در بغداد به راه افتاد و در شهرهای مختلف عراق تداوم یافت. تحریک خارجی نیز در گسترش و تداوم آن نقش داشته و احزاب سیاسی را نیز پای کار آورده است. دولت عراق نیز ضمن تلاش برای بازگرداندن آرامش به شهرهای مختلف این کشور به دنبال اتخاذ سیاست‌های حمایتی برای برون رفت از این بحران است. اعتراض ها در عراق با وجود بارندگی و سرمای هوا همچنان ادامه دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ 18 آذر 98، کد مطلب: 516927: www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
همشون هم که استعفا داده بودن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین