پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
در اختتامیه پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و افغانستان تفاهمنامه‌ای میان تهران و کابل امضا نشد.

شعار سال: چهارشنبه (20 مرداد) اختتامیه پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و افغانستان با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و اکلیل حکیمی، وزیر امور مالیه جمهوری اسلامی افغانستان و رؤسای کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور برگزار شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت یازدهم در این مراسم اظهار کرد: در این دو روز جلسات بسیار خوبی میان ایران و دوست مشترک‌مان افغانستان صورت گرفت. پیرو سفری که رئیس‌جمهوری افغانستان سال گذشته به ایران داشتند، قرار بر این شد که کارگروه‌های مشترکی که در حوزه‌های تجاری، امنیتی، اقتصادی، محیط‌زیست، علمی، فرهنگی، هنری، انرژی و غیره تعیین شده بود همکاری‌هایی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های تعیین شده میان افغانستان و ایران صورت گرفته است، افزود:‌ فعلا تفاهمنامه‌ای میان تهران و کابل به امضا نمی‌رسد و قرار بر این شده که ما مشورت‌هایی با دولت‌ها در این زمینه انجام دهیم و ما منتظر نظر دولت‌ها در این باره هستیم که چه اقدامی را می‌خواهند انجام دهند.

وزیر کشور رابطه میان افغانستان و ایران را استراتژیک دانست و در ادامه تاکید کرد:‌ باید گام‌های بلندی در همکاری‌های میان دو کشور صورت بگیرد، چرا که ما دو کشور از نظر فرهنگی، دینی و قدمت تاریخی اشتراکات فراوانی داریم و علاوه بر همکاری‌های بین‌المللی باید روابط منطقه‌ای با یکدیگر نیز داشته باشیم.

اکلیل حکیمی، وزیر امور مالیه جمهوری اسلامی افغانستان نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه جلسات و همکاری‌های خوبی با آقای رحمانی‌فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران داشتیم و ما در اینجا تاکید می‌کنیم که باید روابط تجاری- اقتصادی میان دو کشور بهبود پیدا کند، اما درباره موضوعات دیگر و اقدامات عملی مربوط به آن به آنها صحبت‌ها و مشورت‌هایی صورت بگیرد.

وزیر امور مالیه افغانستان منطقه چابهار ایران را یکی از مناطق خوب تجاری ایران دانست و افزود: امیدواریم در زمینه حمل‌و‌نقل و ترانزیت هوایی، زمینی و غیره روابط خوبی میان این شهر با افغانستان صورت بگیرد و راه‌ها میان افغانستان و چابهار هموار شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري آنا، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1395، کد مطلب: 130816:www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین