پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بحران بیکاری فارغ التحصیلان داروسازی را علت ورود آنها به حوزه تجهیزات پزشکی دانست و گفت: وزارت بهداشت باید تصمیم‌گیری‌ در مورد حوزه‌های تخصصی را با هماهنگی با مسئولان و بخش‌های خصوصی مربوطه اتخاذ کند و اگر قرار است کاری را برون سپاری کند باید به فارغ‌التحصیلان همان رشته واگذار کند.

شعار سال: محمد حسین قربانی در مورد بیکاری سه هزار متخصص تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: معضل بیکاری نه تنها در حوزه تجهیزات پزشکی بلکه در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی وجود دارد و نتوانستیم اشتغال مناسب را برای آنها در بخش دولتی و حتی خصوصی ایجاد کنیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: پرستاران، پزشکان عمومی و فارغ التحصیلان داروسازی با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند در این رابطه تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان داروسازی به دلیل نداشتن امتیاز داروخانه و ضعف قوانین مربوط به احداث آن، بیکار هستند.

وی در مورد ورود داروسازان به حوزه تجهیزات پزشکی افزود: وزارت بهداشت باید تصمیم‌گیری‌ در مورد حوزه‌های تخصصی را با هماهنگی با مسئولان و بخش‌های خصوصی مربوطه اتخاذ کند و اگر قرار است کاری را برون سپاری کند باید به فارغ‌التحصیلان همان رشته واگذار کند.

قربانی گفت: سازمان نظام پزشکی می‌تواند با ورودی جدی از ورود غیرمتخصصان به حوزه تجهیزات پزشکی جلوگیری کند زیرا این موضوع با سلامت و جان مردم در ارتباط است می‌طلبد وزارت بهداشت نظارت مناسب را در این رابطه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: تشکل‌های صنفی باید مشارکت و همکاری مناسب را داشته باشند و دغدغه‌های حوزه خود را پیگیری و مطالبه کنند البته می‌توانند این موضوع را به مجاری قانونی، مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان منعکس کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پزشکان و قانون، تاریخ 18 آذر 98، کد مطلب: 98091817518673: www.palna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین