پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
واقعیت ها و مصادیق، البته حاکی از تضاد در رویه ها و ملاک های حاکم بر انتخاب و انتصاب مدیران ورزشی در ایران است.

شعار سال: در نگاه و تحلیل نخست، شاید اینگونه به نظر آید که انتصاب مدیران ورزشی در ورزش ایران تابعی از ملاک ها و رویه های معمول در انتخاب و انتصاب مدیران است.

ملاک هایی که به درستی و میزان درستی بعضی از آنها هم می توان اشکالاتی وارد کرد ولی در عدم اجرای سلیقه ای و گزینشی آن نمی توان تردید روا داشت و رویه هایی که دامنه گسترده ای از امیال و سلیقه ها گرفته تا استانداردها و شایستگی ها را در بر می گیرد و برای عمل به این رویه ها یا هیچ توجیهی وجود ندارد یا توجیهات بسیاری وجود دارد.

واقعیت ها و مصادیق، البته حاکی از تضاد در رویه ها و ملاک های حاکم بر انتخاب و انتصاب مدیران ورزشی در ایران است.

انتقادهایی که به انتخاب و مدیریت علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال مطرح می گردید و مخالفت هایی که با نامزدی هادی ساعی برای ریاست فدراسیون تکواندو می شد را در نظر بگیرید و در نقطه مقابل، سکوت و حتی همراهی که با انتخاب و حضور طولانی مدت افرادی همچون؛ احمد ناطق نوری در فدراسیون بوکس و مصطفی میرسلیم در فدراسیون نجات غریق و غواصی، حسین رضازاده در فدراسیون وزنه برداری و بهرام شفیع در فدراسیون هاکی می شود را به خاطر آورید.

اینها نمونه های آشکار و مصداق های بارز از ملاک ها و رویه های متضاد و چندگانه در انتخاب مدیران ورزشی ایران است.

همان دلیلی که سبب رد یکی از آنها شده سبب رد دیگری نشده و در حالی که حضور طولانی مدت یکی، بدون دستاورد قابل توجهی با اشکال و نقد عمده ای مواجه نبوده به نامزدی دیگری از همان ابتدا بکلی، مخالفت شده است.

از دیگر مصادیق بارز برخوردهای چندگانه در انتخاب مدیران ورزشی می توان به انتخاب بهرام افشارزاده و سپس رضا حسنی خو و سپس افتخاری برای مدیریت باشگاه استقلال اشاره کرد.

یقینا این چندپارچگی و رویه ناهمگون، زیبنده ساختار و سازمان ورزش ایران نیست.

در کشوری که نزدیک به 80 میلیون نفر جمعیت و حدود 11 میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی در اختیار دارد و نظام قانونگذاری نوین آن، از یک قرن پیشینه، برخوردار است و ساختار و سازمان ورزش، بیش از 60 سال است که در آن استقرار پیدا کرده، برخوردهای چندگانه و اعمال سلیقه در انتخاب مدیران ورزشی و نادیده گرفتن انبوه فارغ التحصیلان و مدیران جوان و مجرب ورزشی، غیرقابل قبول است.

هیچ توجیه قابل قبولی برای وجود برخوردهای چندگانه و پذیرش این همه تضاد و اعمال سلیقه در انتخاب و انتصاب مدیران ورزشی وجود ندارد به ویژه آنکه اکنون، راس هرم مدیریت در وزارت ورزش ایران، خود از اهالی دانشگاه و اهل علم و قانونمداری هستند و از آنان انتظار می رود علاوه بر اینکه رویه ها و ملاک های چندگانه را برچینند در دولت تدبیر و امید، بنیانگذار روندها و رویه های درست، علمی، قانونی و امیدآفرین باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 19 مرداد 95 ، کد مطلب: 3735704: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین