پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۹۶۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
پیروزبخت به نقش سازمان استاندارد در صادرات و واردات کالاها اشاره کرد و گفت: صدور مجوز ترخیص کالا‌ها در گمرک، منوط به اعلام نظر این سازمان است.

شعار سال: نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: براساس قانون جدید سازمان که قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی است، باید تمامی دستگاه‌های اجرایی و دولتی همکاری همه جانبه‌ای با سازمان داشته باشند تا نظام استاندارد در کشور اجرایی شود.

پیروزبخت به نقش سازمان ملی استاندارد در صادرات و واردات کالاها اشاره و خاطرنشان کرد: صدور مجوز ترخیص کالا‌ها در گمرک، منوط به اعلام نظر استاندارد است.

او با بیان اینکه در تفاهم‌نامه با کشور‌های دیگر به ویژه اعضای اتحادیه اوراسیا، سازمان استاندارد نقش موثری دارد، افزود: باتوجه به نقش اثرگذار استان گیلان در اوراسیا آماده هرگونه همکاری برای تسهیل و تسریع در امور مرتبط با این اتحادیه هستیم.

استاندار گیلان نیز در دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد کشور، به اهمیت جایگاه و نقش این سازمان در سلامت مردم اشاره و اظهار کرد: طی سال‌های اخیر آگاهی بخشی‌های خوبی به عموم مردم برای تبیین رسالت‌های این سازمان شده است.

او تصریح کرد: به تازگی رتبه جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی استاندارد براساس اندازه شناسی، تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق، ۱۰ رتبه ارتقای یافته است.

ارسلان زارع به مشکلات استان در حوزه تجارت خارجی پیرامون استاندارد اشاره و خاطر نشان کرد: نمونه‌برداری حین پهلوگیری کشتی، حذف موازی کاری در آزمون غلات و تعیین ظرف زمانی هفت روزه برای گسترش حجم مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه از جمله دغدغه هاست.

زارع با بیان اینکه اکثریت تولید‌های محصول چای و زیتون کشور در استان گیلان انجام می‌شود، تأکید کرد: لاهیجان و رودبار به عنوان مرجع انجام آزمون‌های تشخیص استاندارد این دو محصول تعیین شوند.

او با اشاره به اهمیت گیلان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار کرد: بخش اعظمی از صادرات به روسیه از گیلان و بنادر انزلی و آستارا صورت می‌گیرد و این ظرفیت در استان وجود دارد که تا سال ۲۰۲۰ حجم بیشتری از مبادلات را انجام دهیم.

زارع با بیان اینکه در گیلان حجم مبادلات صادرات و واردات به هم نزدیک است، گفت: اقدامات و همکاری‌های خوب سازمان ملی استاندارد می‌تواند رضایت‌مندی بیشتر مردم را به همراه داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 21 آذر 98، کد مطلب: 7169884: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
0
مسئله اینجاست که آیا این استانداردها ، استاندارد هست ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین