پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
رییس سازمان هواپیمایی از شکایت مجدد ایران از آمریکا به ایکائو به دلیل تحریم صنعت هوانوردی کشورمان خبر داد و گفت: شرکت‌های اروپایی نیز تحریم‌های هوایی ایران را سیاسی و نه تکنیکی اعلام کرده‌اند.
شعارسال: رییس سازمان هواپیمایی از شکایت مجدد ایران از آمریکا به ایکائو به دلیل تحریم صنعت هوانوردی کشورمان خبر داد و گفت: شرکت‌های اروپایی نیز تحریم‌های هوایی ایران را سیاسی و نه تکنیکی اعلام کرده‌اند.
 
«علی عابدزاده » در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک که در محل مصلی امام خمینی برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایرنا در خصوص آخرین وضعیت شکایت ایران از تحریم های آمریکا به ایکائو گفت: به کمک وزارت امورخارجه در حال پیگیری تحریم هوانوردی ایران از سوی آمریکا هستیم و تاکنون چندین بار به ایکائو برای اجرا نکردن تحریم‌های آمریکا علیه صنعت هوایی ایران نامه داده ایم.
 
وی گفت: بعضی کشورهای اروپایی که مجبور به تحریم شرکت‌های هوایی ایرانی شدند، در نامه نگاری به ایکائو تحریم‌های آمریکا علیه صنعت هوایی ایران را نه تکنیکی بلکه سیاسی اعلام کردند و تاکید دارند که ایجاد محدودیت برای شرکت‌های هوایی ایرانی سیاسی است و این شرکت‌ها از لحاظ فنی و تکنیکی مشکلی ندارند.
 
وی پاسخ اروپا به ایکائو و حمایت از صنعت هوایی ایران را بسیار ارزشمند توصیف کرد.
 
عابدزاده به حضور فرهاد پرورش نماینده ایران در ایکائو اشاره کرد و گفت: نماینده ایران در ایکائو بسیار فعال است و تاکنون اعتراضات کتبی و شفاهی ایران را به ۱۰۰ عضو ایکائو انتقال داده است.
 
وی گفت: به دلیل نفوذ آمریکا در ایکائو هنوز موفق نشدیم که پاسخ مناسبی از ایکائو دریافت کنیم و نتوانیم از موانع عبور کنیم با این حال رایزنی های ایران برای کاهش فشار تحریم‌ها بر صنعت هوایی ادامه دارد.
 
وی خبر داد که مشکل سوخت رسانی به هواپیماهای ایران در اروپا ادامه دارد و گفت: شرکت‌های ایرانی اکنون به همان روش‌های قدیمی برای تامین سوخت خود ادامه می‌دهند؛ مثلا وزن هواپیما را با دریافت بار و مسافر کمتر کاهش می دهند یا مجبور هستند در نقاط واسط ( کشورهایی که سوخت به ایران می دهند) سوخت گیری کنند؛ اما ایران به تلاش خود برای کاهش فشارها و سوختگیری هواپیماهای خود در اروپا ادامه می دهد.
 
رییس سازمان هواپیمایی در عین حال خبر داد که خرید هواپیما متوقف نشده است و گفت: ٢ شرکت تازه تاسیس هوایی به زودی با هواپیماهای جدید خود وارد عرصه خدمات دهی به مردم می شود.
 
وی از ذکر نام شرکت‌ها و نحوه خرید هواپیماها خودداری کرد و گفت: شرایط خرید و واردکردن هواپیماهای نو بسیار سخت شده اما متوقف نشده است.
 
عابدزاده هم چنین در خصوص گرانی نرخ بلیت هواپیما گفت: نرخ بلیت هواپیما تابعی از نرخ ارز است و با توجه به خرید ارز ١١ هزار تومانی توسط شرکت های هواپیمایی نرخ بلیت فعلی مناسب است.
 
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری تحلیلی  عصر ایران  ،تاریخ انتشار:  25  آذر 1398،کدخبر: 703886 ،www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین