پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۵۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
یک روزنامه اتریشی در گزارشی از اختلاف نظر وزیر اقتصاد و صدر اعظم آلمان درباره قرارداد تجارت آزاد بین اروپا و آمریکا موسوم به "تی تی آی پی" خبر داد.

شعار سال: روزنامه اتریشی "دی پرسه" در گزارشی نوشت: در حالی که "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان به موفقیت قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا موسوم به تی تی آی پی تا پایان سال جاری میلادی اعتقاد دارد، "زیگمار گابریل"، وزیر اقتصاد آلمان از حزب سوسیال دموکرات با شک و تردید به این مسئله می نگرد.

در دولت ائتلافی آلمان یک دعوا و اختلاف درباره قرارداد تجارت آزاد با آمریکا شکل گرفته است. در حالی که گابریل در یک بررسی درباره وضعیت اخیر مذاکرات در این باره ارزیابی انتقاد آمیزی در این باره کرده است، صدر اعظم آلمان همچنان برای دستیابی به توافقی با آمریکا بر سر این قرارداد بحث برانگیز تلاش می کند.

یک سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان چهار شنبه گذشته به عنوان نتیجه 14 دور مذاکرات بین بروکسل و واشنگتن درباره قرارداد تجارت آزاد که از تابستان سال 2013 آغاز شده است اظهار داشت که در برخی نکات البته نزدیکی هایی وجود داشته است اما در برخی مسائل دیگر همچنان اختلاف نظرهای بزرگی وجود دارد. وی درباره چشم انداز توافق در این باره اظهار نظری نکرد، اما سوسیال دموکرات های آلمان مدتهاست که درباره معنا دار بودن چنین قراردادی ابراز شک و تردید کرده اند.

در نقطه میانی انتقاد آلمان از این قرارداد تجارت آزاد از جمله شروط حمایتی برای سرمایه گزاران آمریکایی در اروپا است که در این قرارداد وجود دارد؛ همچنین این نگرانی وجود دارد که همکاری های برنامه ریزی شده در این باره بین اتحادیه اروپا و آمریکا به فرسایش و تضعیف استانداردهای آلمان منجر شود.

در اصل بروکسل و واشنگتن می خواستند تا پایان سال جاری میلادی روی اصول اساسی این قرارداد به توافق دست یابند. صدر اعظم آلمان همچنان به این هدف در حال حاضر کم تر واقع بینانه پایبند است. معاون سخنگوی دولت آلمان روز گذشته اظهار داشت که ما می خواهیم این توافق حتی الامکان در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما نهایی شود.

روزنامه "هندلز بلات" آلمان با استناد به یک تجزیه و تحلیل داخلی وزارت اقتصاد آلمان گزارش داد که اروپا و آمریکا همچنان در مسائل کلیدی از هم دور هستند. بر این اساس بزرگترین مانع بر سر دستیابی به توافق، اجتناب دولت آمریکا از این امر است که برای شرکت های اروپایی امکان دسترسی عادلانه و مناسب به قراردادهای عمومی در آمریکا را فراهم کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 21 مرداد 95 ، کد مطلب: 1155090: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین