پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۹۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
دبیر ستاد علم و فناوری از تهیه «سند توسعه هوش مصنوعی» خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت این حوزه و سرعت بیش از پیشی که پیشران‌های فناوری‌های نو دارند، این سند تهیه می‌شود.

شعار سال: منصور کبگانیان قائم‌مقام و دبیر ستاد علم و فناوری، در حاشیه بیست و پنجمین جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور درخصوص مباحث مطرح شده دراین جلسه گفت: در این جلسه مباحث مختلفی مطرح شد در اولین بخش از ارائه خوبی که در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره زیست فناوری صورت گرفته بود تشکر شد. توسعه زیست فناوری یکی از اولویت‌های جدی در نقشه جامع علمی کشور است، این فناوری نقش خوبی در اقتصاد دانش‌بنیان و بازار جهانی دارد و صادراتی که ما در این زمینه داریم در حفظ سلامت مردم نقش مهمی دارد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه اعضای شورا در جلسه پیش، از این موضوع خیلی استقبال کردند افزود: گزارش مختصری هم از آن در این جلسه ارائه شد.

کبگانیان ادامه داد: دراین جلسه ۳ محور مورد مطالبه جدی اعضا قرار گرفت، اولین بخش این بود که «سند توسعه زیست فناوری کشور» باید ظرف دو ماه آینده در بدنه و دبیرخانه ستاد نقشه جامع علمی کشور تهیه و به جلسه ارائه شود.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: البته باید توضیح دهیم که بیش از دو سال کار کارشناسی در خصوص این سند انجام شده بود، اما، چون قرار بود مشارکت دانشگاه‌ها را هم در این سند داشته باشیم با وزارت علوم مکاتبه کردیم و همین باعث شد کار ما مقداری کند شود.

وی ادامه داد: به هر حال در این دو ماه می‌خواهیم که وزارت علوم هر پیشنهادی در این خصوص دارد را ارائه کند، چون قرار است این سند برای تصویب و ابلاغ آماده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سند محیط زیست ادامه داد: ما قبلاً «سند محیط زیست» را چند بار به مرحله تصویب رسانده بودیم، ولی دستگاه‌های ذیربط به ویژه سازمان محیط زیست ایرادات و اشکالاتی را روی این موضوع داشتند.

وی یادآورشد: دومین محوری که از ستاد نقشه جامع علمی کشور مطالبه جدی شد این بود که «سند محیط زیست» که کار کارشناسی جدی روی آن شده و فقط اعداد و اقدامات آن باید بروزرسانی شود، ظرف دو ماه آینده ارائه شود تا بتوانیم در صحن ستاد نقشه جامع آن را نهایی کنیم و مراحل تصویب و اجرای آن را طی کنیم.

کبگانیان افزود: سومین بخش در حوزه هوش مصنوعی بود که تاکید شد با توجه به حساسیت و کلیدی بودن این حوزه و سرعت بیش از پیشی که پیشران‌های فناوری‌های نو دارند، سند خاصی مربوط به «هوش مصنوعی» نیز تهیه شود، چون بسیاری از کشور‌های پیشرفته در این حوزه به سرعت پیش می‌روند البته در کشور ما نیز در این زمینه کار‌های خوبی شده است، ولی برای اینکه جایگاه ملی و حمایت جدی پیدا شود، تاکید شد «سند توسعه هوش مصنوعی» آماده شود.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم این زمان بیشتری را می‌طلبد و از حوزه خط مشی گذاری ستاد می‌خواهیم که در این حوزه تسریع کنند، دستور بعدی ادامه «سند توسعه دانش بنیان» استان بوشهر بود، ما در جلسه پیش ۳ ماده را به تصویب رسانده بودیم، این جلسه اولویت‌های بخشی استان بوشهر با اصلاحاتی به تصویب رسید.

کبگانیان افزود: این استان در محور‌های مختلف توانایی بالایی دارد که می‌توان به صنایع دریایی، تولید شناورها، تعمیر شناورها، صنایع فراساحلی و صنایع دستی اشاره کرد، علاوه بر صنایع دریایی، صنایع دستی و هسته‌ای نیز قرار شد به بخش صنعت اضافه شود. در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بخش عظیمی از مخازن گاز و نفت در این استان قرار دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: محوربعدی که مطرح شد، شیلات و کشاورزی بود که صنعت آبزی پروری، صنعت گلخانه و نخیلات جز محور‌هایی بود که به تصویب رسید، گردشگری و تفریحات آبی، استحصال آب شیرین که از بحث‌های استراتژیک استان است مطرح شد.

کبگانیان ادامه داد: آخرین محوری که مطرح شد، فناوری‌های نوین دریایی از جمله زیست فناوری دریای، هسته‌ای و فناوری اطلاعات و ارتباطات بود، البته قرار شد که مسئولان استان بوشهر با کمک بدنه ستاد این اولویت‌هایی را که پیشنهاد شد را در مجموعه‌ای جمع بندی کرده و ارائه دهند تا ما آن را وارد سند کرده و جلسه بعد ماده ۵ را پیش ببریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 27 آذر 98، کد مطلب: 813469: www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
0
خدا کنه این سند ها کاربردی هم بشن و در حد سند باقی نمونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین