پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران با تکیه بر توان مهندسان و متخصصان داخلی به خودکفایی در تولید بسیاری از تجهیزات مهم در حوزه دریایی دست یافته است.

شعار سال:محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: به طور کلی کالا‌های اساسی و تخلیه و بارگیری طی سال گذشته از جمله فعالیت‌های اصلی و اولویت دار سازمان بنادر و دریانوردی بوده و میزان تخلیه و بارگیری کالا‌ها در طی ماه‌های گذشته به ویژه در بندر امام خمینی (ره) در مقایسه با سایر بنادر افزایش یافته است.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: روند تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی تسهیل و سرعت آن افزایش یافته و از نظر عملیات هم میزان جابه جایی در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: خوشبختانه همکاری همه دستگاه‌های مختلف به ویژه گمرک در تخلیه و بارگیری کالا بسیار خوب بوده و در این بین توانسته در ترخیص کالا از بنادر همکاری ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه همواره ارتباطات دریایی ایران با کشور چین از سال‌های گذشته وجود داشته است، گفت: ایران به طور طبیعی همواره با کشور چین در حوزه‌های حمل و نقل دریایی در ارتباط بوده و قرارداد ۲۵ ساله ایران با کشور چین هم می‌تواند در افزایش ارتباط با این کشور موثر باشد.

راستاد با اشاره به اینکه ایران در تولید بخش عمده‌ای از تجهیزات دریایی به خود کفایی رسیده است، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی توانسته در این بخش اقدامات موثری انجام دهد به طوری که هدف اصلی ما در این حوزه آن است که بتوانیم با این اقدام اثرات تحریم در حوزه دریایی را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما تمرکز و تولید انواع تجهیزات دریایی در این بخش است، گفت: هدف اصلی ما آن است که بتوانیم در این حوزه و از طریق فراخوان و ارائه مناقصات مختلف بتوانیم به تجهیزات مختلف در حوزه‌های بندری دست یابیم.

بی تأثیرشدن تحریم ها با تکیه بر توان داخلی تولید کنندگان دریایی

او با تاکید بر اینکه تا چند ماه گذشته چند دستگاه جرثقیل  (متحرک) ساحلی و جرثقیل دروازه کانتینری، RTG تولید داخل داشته ایم که وارد بندر چابهار شده است، افزود: در سال گذشته ۱۵ مرداد، ۱۵ دستگاه مکنده‌ غلات، جرثقیل‌ و همچنین گنتری‌کرین‌های بندر شهید رجایی و جرثقیل‌های دروازه‌ای وارد بنادر شدند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تأکید بر اینکه بر استفاده از تولید داخل برای تأمین تجهیزات دریایی و بندری تمرکز داریم، اظهار کرد: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع نیز در حوزه ساخت تجهیزات دریایی گام‌های بلندی برداشته است.

راستاد توضیح داد: سازمان بنادر تنها در تولید تجهیزات تخلیه کانتینر از کشتی محدودیت دارد که سعی داریم با همکاری تمامی مهندسان و متخصصان ایرانی آن را به زودی به بهره برداری برسانیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت وزارت راه و شهرسازی ،تاریخ انتشار:  25 مرداد 1399،کدخبر:51181،www.pmo.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین