پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد فعالیت‌های بندری و دریایی هیچگاه دغدغه‌ای برای کشور باشد، گفت: بعد از درخواست رسیدگی حقوقی به تهدید‌های آمریکا از سوی سازمان بین‌المللی دریانوردی، قول مساعد از سوی دبیرکل این سازمان برای رسیدگی گرفته‌ایم.
شعار سال: «محمد راستاد» در همایش سراسری نیمسال اول مدیران سازمان بنادر و دریانوردی که با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا بر تجارت و حمل‌و نقل دریایی سایه افکنده و بنادر ایران نیز از این قضیه مستثنی نیستند، افزود: مدیریت کامل بهداشتی کرونا در بنادر کشور از زمان شیوع این ویروس مدنظر قرار گرفت که تدوین پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها، بهداشت اماکن بندری، کمک به مسافران سرگردان و مسوولیت های اجتماعی از سوی سازمان را شامل می شد.
 
وی پیرامون اقدام های صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در نیمه نخست امسال، افزود: اعمال بسته‌های حمایتی به ذی نفعان بندری و دریایی در قالب اصلاح مدل‌های مالی قراردادها و وجوه اداره شده، اجرای عملیات مقابله و پاکسازی آلودگی های نفتی ایجاد شده در میدان نفتی ابوذر و جزیره سیری و تولید سوخت سبک و کم گوگرد برای مصرف ناوگان دریایی در پالایشگاه‌های کشور و عرضه به شرکت های کشتیرانی از جمله اقدام های انجام شده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز طرح تحول صنایع دریایی به ارزش ۲۴۰ میلیون یورو برای سفارش ساخت ۸۳ فروند انواع شناور خدماتی به سازندگان داخل کشور، اعلام‌کرد: بهره برداری از ۳۵ پروژه دریایی و بندری به ارزش ریالی چهار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال بعلاوه دو میلیون یورو نیز در مدت ۶ ماهه نخست امسال انجام شد.
 
وی در زمینه برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با تحقق اهداف جهش تولید در سال ۹۹، افزود: دو پست اسکله فاز سوم بندر شهید رجایی اکنون ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا دهه فجر شاهد بهره برداری از ۹۰۰ متر اسکله مربوطه خواهیم بود.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اسکله رو-رو بندر امیرآباد که اکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از دیگر پروژه‌های مدنظر است، گفت: تکمیل طرح توسعه بندر چابهار دیگر پروژه است که باید اعلام کنیم فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار یکی از مدرن ترین پایانه‌های کانتینری و چند منظوره در منطقه است. از دیگر برنامه‌های تعریف شده سناتورهای خدمات دریایی، جرثقیل‌های موبایل ساحلی و ساخت لایروب است.
 
وی با بیان اینکه تا پایان نیمه نخست امسال ۷۵ درصد درآمدهای سازمان بنادر و دریانوردی محقق شده، خاطرنشان کرد: ۴۱ درصد از مصارف مصوب بودجه‌ای در مدت مزبور هزینه شده  که عمده درآمدهای سازمان بنادر و دریانوردی مربوط به حوزه خدمات بندری است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به اهداف کمی سازمان بنادر و دریانوردی مطابق با برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: ظرفیت کانتینری بنادر در سال ۹۹ به هشت میلیون تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری به ۲۶۴ میلیون تن، میزان جابجایی مسافر دریایی به ۱۰.۶ میلیون تن، ظرفیت ناوگان مسافری به ۸۰۰۰ صندلی و ظرفیت ناوگان تجاری به ۷.۲ میلیون تن خواهد رسید.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:   16 مهر1399  ، کدخبر: 84068622 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین