پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
غلامرضا مصباحی‌مقدم گفت: احتمال می‌دهم اصولگرایان با چند لیست بیایند. البته هر چقدر به روز انتخابات نزدیک شویم، شاید بتوانند به لیست واحد امید پیدا کنند. چون اصولگرایان اگر متحد نشوند، حتماً شکست می‌خورند.

شعار سال: غلامرضا مصباحی‌مقدم با اشاره به غیبت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و اصولگرا در انتخابات مجلس یازدهم اظهار داشت: شاید نتوانم علت وارد نشدن تعدادی از شاخص‌های 2 جریان مهم به فضای انتخاباتی را بازگو کنم، چون می‌تواند دلیل‌های زیادی داشته باشد. اما شاید اصلاح‌طلبان هم به خاطر ناکارآمدی‌های موجود مأیوس شده و امیدی برای شرکت در انتخابات نداشته باشند.

 این فعال اصولگرا در ادامه سخنانش گفت: گروهی غیبت شاخص‌ها را عاملی برای کم‌شور بودن انتخابات عنوان می‌کنند. اما اگر به وقتش شور انتخاباتی ایجاد شود، این اتفاق تاثیرگذار خواهد بود. چون مردم در بزنگاه‌های مهم می‌آیند و به همین دلیل احتمال می‌دهم این دور هم رأی‌های زیادی به صندوق‌ها ریخته شود.

 نماینده ادوار مجلس همچنین توضیح داد: اصولاً کلانشهرها کمتر در انتخابات شرکت می‌کنند، چون جمعیت زیادی دارند و کاندیداها برایشان شناخته‌شده هستند. اما در شهرهای کوچک انگیزه‌های قومی و قبیله‌ای تاثیر زیادی بر روند انتخابات می‌گذارد. به همین دلیل در ادوار مختلف انتخابات مجلس آمار مشارکت در شهرهای مهمی مثل تهران پایین می‌آید.

 غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره آرایش احتمالی اصولگراها در انتخابات پیش رو گفت: احتمال می‌دهم اصولگرایان با چند لیست بیایند. البته هر چقدر به روز انتخابات نزدیک شویم، شاید بتوانند به لیست واحد امید پیدا کنند. چون اصولگرایان اگر متحد نشوند، حتماً شکست می‌خورند.

 این چهره تاکید کرد: اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم فکر می‌کردند ‌چون اصلاح‌طلبان شرایط خوبی نداشتند نیازی به لیست واحد ندارند. آن رویکرد خللی در اکثریت‌نشینی ایجاد نکرد، اما باعث شد خیلی از چهره‌های شاخص این جریان از راهیابی به مجلس نهم باز بمانند و در نتیجه مجلس نتواند آن‌طور که باید کارایی بالایی داشته باشد.

 غلامرضا مصباحی‌مقدم در پایان صحبت‌هایش گفت: کشور در شرایطی قرار دارد که دشمنان قسم‌خورده‌اش منتظرند انتخابات با میزان رأی پایینی برگزار شود تا بتوانند هزینه‌های بیشتری به جمهوری‌ اسلامی تحمیل کنند. به همین دلیل لازم است در مدت‌زمان باقی‌مانده تا روز انتخابات فضای جامعه را طوری مدیریت کنیم که تک‌تک مردم از هر سلیقه‌ای برای رأی دادن رغبت داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار 30 دی  98، شماره: 370895

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Denmark
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
0
اگر بین خودشون نتونن متحد بشن چطور میخان یک کشور و متحد کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین