پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۳۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
آنگونه که احمد مازنی نماینده تهران در مجلس گفته روند «گفت‌و‌گوی ملی» بخوبی پیش می‌رود. مضاف بر اینکه «میثاق نامه انتخاباتی گفت‌و‌گوی ملی» هم در حال تهیه است و «مجمع گفت‌و‌گوی ملی» در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور نمایندگانی از طیف‌های مختلف تشکیل شده است.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سؤال که برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات چه پیشنهادها و اقداماتی از سوی این شورا صورت پذیرفته است، افزود: در این زمینه «میثاق‌نامه انتخاباتی گفت‌وگوی ملی» در حال تهیه است که روش انتشار و اشاعه آن هم در همین شورا مورد بحث قرار می‌گیرد.

شعار سال: مجلس نهمین جلسه گفت‌و‌گوی ملی دو هفته پیش در دفتر محمدرضا عارف برگزار شده و بجز عارف رئیس فراکسیون امید، سیدمحمد صدر، محمدرضا باهنر، سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، عزت‌الله ضرغامی و احمد توکلی اعضایی هستند که نسبتاً منظم در این جلسات شرکت می‌کنند. مجید انصاری، عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز هم گاهی در جلسات حضور می‌یابد و قرار است علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به این جمع اضافه شود. مازنی البته گفته که از علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما هم دعوت شده در این جلسات شرکت کند که تاکنون به خاطر تداخل برنامه‌هایش با جلسات نتوانسته حضور یابد. این عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این سؤال ایلنا که شما گفت‌و‌گوهایتان را از کجا آغاز کردید و امروز به کجا رسیده‌اید، گفت: جلسات شورای گفت‌و‌گوی ملی به طور منظم برگزار می‌شود. این شورا به مرور زمان روی اولویت‌های کشور و مسائل موجود در مملکت بحث می‌کند؛ کارکردی که شورای گفت‌و‌گوی ملی دارد این است که فرهنگ گفت‌و‌گو را در فضای سیاسی و اجتماعی کشور بر فرهنگ خشونت و قهر غلبه دهد. ما نیز تا آنجا که می‌توانیم در موارد اشتراکی همکاری می‌کنیم تا این خواسته به نتیجه برسد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سؤال که برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات چه پیشنهادها و اقداماتی از سوی این شورا صورت پذیرفته است، افزود: در این زمینه «میثاق‌نامه انتخاباتی گفت‌وگوی ملی» در حال تهیه است که روش انتشار و اشاعه آن هم در همین شورا مورد بحث قرار می‌گیرد. همزمان درون مجلس هم مجمع گفت‌و‌گوی ملی را تشکیل داده‌ایم که از یک جمع ۲۵ نفره از طیف‌های مختلف تشکیل شده است و تاکنون شش جلسه از این مجمع نیز برگزار شده و زمان‌های ثابتی دارد که در روز و ساعت مشخص از ایامی که مجلس نشست دارد، برگزار می‌شود. او اعضای حاضر در مجمع گفت‌و‌گوی ملی مجلس را که ترکیبی از سه فراکسیون امید، مستقلین و اصول گرایان ولایی هستند هم اینگونه برشمرد: سهیلا جلودار‌زاده، محمدرضا عارف، علی مطهری، الیاس حضرتی، کاظم جلالی، بهروز نعمتی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، غلامرضا تاجگردون، محمدعلی وکیلی، میرحمایت میرزاده، محمدحسین فرهنگی، جهانبخش محبی‌نیا و جلیل رحیمی جهان آبادی از نمایندگان اهل سنت.

به گفته مازنی، علی لاریجانی رئیس مجلس هم در اولین جلسه این مجمع شرکت و از اهداف این مجمع حمایت کرده است. مازنی توضیح داده که تاکنون با بیش از 50 شخصیت تأثیر‌گذار سیاسی درباره اهمیت و ضرورت گفت‌و‌گوی ملی صحبت و دیدار داشته که آخرین دیدار او با ابوالقاسم سرحدی‌زاده بوده است. غلامعلی حدادعادل هم اولین شخصی بود که این نماینده مجلس به منزلش رفته و حدود دو ساعت با او گفت‌و‌گو کرده. نماینده تهران افزوده است: پیش از این با سیدمحمد خاتمی، نجفقلی حبیبی، بهزاد نبوی، علی شکوری راد، غلامحسین کرباسچی، غلامحسین محسنی اژه‌ای، احمد توکلی و محمدرضا باهنر نیز درباره گفت‌وگوی ملی صحبت‌ کرده‌ام. چند روز قبل هم با آقای مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تلفنی صحبت کردم و قرار شد دیداری حضوری داشته باشیم چون ایشان پیشنهاد گفت‌و‌گوی ملی بین جامعه روحانیت و مجمع روحانیون را مطرح کرده بودند.

مازنی با بیان اینکه سیدمحمد خاتمی همواره مشوق آنها در این مسیر بوده، گفت: اگر نیروهای معتدل جناح‌های سیاسی مختلف کشور به یکدیگر نزدیک شوند، می‌توانند میدان را از عناصر افراطی همه جریان‌ها بگیرند و کمک کنند تا کشور بر مدار توسعه و رشد و ارتقای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی پیش برود. ما نباید باب گفت‌و‌گو را به روی هیچ‌کس ببندیم. ما مخصوصاً در این مرحله، هر ایرانی با هر هویتی را که سه مبنای قانون اساسی، اندیشه امام و سیاست‌های ابلاغی رهبری را قبول دارد به گفت‌و‌گو دعوت می‌کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران آنلاین ، تاریخ انتشار 24 شهریور 98، کد خبر: 500648، www.ion.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
خودتون با خودتون جلسه میزارین خب خودتون هم برین رای بدین دیگه با مردم چیکار دارین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
فکر می کنید که با میثاق نامه، مردم به جریان اصلاحات و جریان چپ رای می دهند؟
یا فکر می کنید که خودتان کمتر لایه خواهید کشید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین