پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۲۵۳۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴
نشست بررسی «رفع مشکلات ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم» به ریاست ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت در اصناف کشور، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران و نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی و حضور برخی مسئولان اصناف و سازمان امور مالیاتی در اتاق اصناف ایران برگزار شد.

شعار سال:نشست بررسی «رفع مشکلات ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم» به ریاست ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت در اصناف کشور، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران و نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی و حضور برخی مسئولان اصناف و سازمان امور مالیاتی در اتاق اصناف ایران برگزار شد.

در این نشست ابراهیم درستی نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران و نماینده اصناف کشور در امور مالیاتی، محمدرضا جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران، محمدباقر مجتبایی مشاور اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران، مسعود مصلحی مدیر کل دفتر امور مودیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی، حسین علیپور معاون دادستان، غلامعلی مهدوی معاون مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از رئیسان اتحادیه ها و کارشناسان این حوزه حضور یافته و به بحث و بررسی مزایا و معایب استعلام بدهی مالیاتی متقاضیان صدور و تمدید پروانه کسب از طریق سامانه پرداختند.

در این جلسه اصناف با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخش پاسخ‎دهی به استعلامات اصناف در سازمان امور مالیاتی انتقاد کرده و خواستار شدند تا سازمان امور مالیاتی پاسخ منفی به استعلامات ندهد.
غلامعلی مهدوی معاون مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص اظهار کرد: در قانون پیشین چنانچه سازمان امور مالیاتی طی ۱۵روز پاسخ استعلامات اصناف را نمی داد، اتحادیه می توانست پروانه کسب صادر کند؛ اما در حال حاضر امکان چنین اقدامی وجود ندارد.

همچنین ابراهیم درستی، نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران نیز گفت: اتاق اصناف ایران از سازمان امور مالیاتی می خواهد که تا پایان سال، اجرای این قانون از طریق سامانه به تعویق افتد تا زمانی که زیرساخت های این سازمان مهیا شود.

درستی افزود: چنانچه روال سابق ادامه یابد، اتحادیه بعد از گذشت ۱۵ روز از درخواست استعلام درصورتی که پاسخی قطعی از سوی سازمان امور مالیاتی دریافت نکند می توانند پروانه کسب را صادر کند.
نائب رئیس اول اتاق اصناف تهران بیان کرد: در حال حاضر انتخابات برخی از اتحادیه های صنفی تهران و دیگر شهرستان ها به دلیل این روند با مشکلاتی جدی روبرو شده است؛چرا که ممیزان جواب استعلام نامزدهای انتخاباتی را منفی زده‎اند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد، نمایندگانی از سازمان امور مالیاتی برای مشاهده عینی مشکلات اصناف در حوزه استعلامات مالیاتی از طریق سامانه در یکی از اتحادیه ها حضور یابند.

همچنین در این نشست مباحثی پیرامون استعلام مالیات واحدهای صنفی با مالکیت چند شریک و دیگر مشکلات اصناف در ارتباط با اجرای ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم مطرح شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اتاق اصناف ایران،تاریخ انتشار:31/12/2019،کد خبر: 24215،www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین