پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
شاید اگر ایران به جای دعوت از چین برای برگزاری مانور دریایی رهبری حزب کمونیست چین را وادارمی کرد دلارهای زمینگیر شده درچین را به ایران برگرداند نبرددرزمین مناسب تری انجام می شد. انتخاب دریا و کشاندن ناوهای چینی و روسی به منطقه خلیج فارس با راهبرد ترساندن آمریکا شاید گام مناسبی باشد اما دردهای کسب و کار گیج و بر زمین افتاده ایرانیان را درمان نخواهد کرد.

شعار سال: مقامهای ارشد سیاسی و نظامی ایران درهفته ها و ماههای تازه سپری شده بارها و بارها تاکید کرده اند آمریکا جنگ اقتصادی با ایران را به جای جنگ نظامی دردستور کارقرار داده است. از سوی دیگر مقامهای گوناگون آمریکایی نیز با صراحت بیان کرده اند خزانه داری امریکا را جایگزین پنتاگون کرده اند و قصددارند با فشار بیشتر تحریم ها اقتصادایران را درعمل زمینگیر کنند.

درچنین هنگامه ای عقل ومنطق فرمان می دهد ایران برای اینکه بتواند راهبردهای آمریکا را با ناکامی رو به رو سازد باید سنگرهای اقتصاد را نیرومند کرده وراه نیروهای تخریبی دراین میدان رابگیرد. اما واقعیت ها و رخدادها نشان می دهد روندها گونه ای است که مسیرهای آسان و میان بر انتخاب می شوند و نیروها به جای دیگری فرستاده می شوند. شاید اگر ایران به جای دعوت از چین برای برگزاری مانور دریایی رهبری حزب کمونیست چین را وادارمی کرد دلارهای زمینگیر شده درچین را به ایران برگرداند نبرددرزمین مناسب تری انجام می شد. انتخاب دریا و کشاندن ناوهای چینی و روسی به منطقه خلیج فارس با راهبرد ترساندن آمریکا شاید گام مناسبی باشد اما دردهای کسب و کار گیج و برزمین افتاده ایرانیان را درمان نخواهد کرد. این یک واقعیت تلخ است که اندازه شکاف نیروی نظامی ایران درمقایسه با نیروی نظامی آمریکا و متحدان منطقه ای و جهانی اش فراتر از چیزی است که تصور می شود و نبرد دراین جبهه برای هردو طرف دشوار است. همچنین می دانیم که رهبران حزب کمونیست چین هرگز آمادگی ذهنی ، روانی و مادی برای نبرد نظامی با آمریکا را ندارند و اگر حاضر شده اند نیروی نظامی برای مانور به منطقه ای درایران بیاورند به این دلیل است که راه نفت رابرای خود بازنگهدارند. یادمان باشدهمین چند هفته پیش بود که رییس جمهور آمریکا اعلام کرد امریکا دیگر نمی خواهد برای بازماندن راه آمد وشد کشتی های نفت کش درخلیج فارس و تنگه هرمزهزینه کند چون دیگر به منابع نفت این منطقه نیازندارد و بهتر است چینی ها و ژاپنی ها که به نفت عبوری از این منطقه نیازدارند هزینه کنند.به همین دلیل است که حالا چینی ها باکمال میل حاضرند با فرستادن چند ناو به خلیج فارس برای یک مانور چند روزه و سپس برگرداندن آنها، راهی برای انداختن هزینه های صیانت از خلیج فارس و تنگه هرمز بردوش دیگران و به ویژه ایران با حضوردر یک مانور بیندازند. . واقعیت ها راباید دید و گفت و تاکید کرد مقامهای ایرانی برای راستی آزمایی چینی ها در پایداری و واقعی بودن حمایت از ایران درنبرد با آمریکا بهتر است از مقامهای چینی بخواهند ایران را درراه ابریشم جدید مشارکت دهند و دلارهای ایران در بانکهای چینی را از اسارت بیرون بیاورند تا اقتصاد ایران نفس تازه کند. درنبرد اقتصادی آمریکا علیه ایران وتنگ تر کردن حلقه محاصره کسب و کار ایرانیان و دراین روزهای نفس گیر ایران بیشتر از اینکه به ناوهای جنگی چینی نیاز داشته باشد به دلارهای خود و دلارهای احتمالی کمکی چینی ها نیازدارد. این یک تناقض آشکاراست که بخواهیم به جای آزادسازی دلارهایمان درچین و ژاپن وسایرکشورها ناوگان های انها را به ایران بیاوریم. آیا چینی ها حاضرند واقعا به ایران کمک کنند؟ راستی آزمایی دراین باره کار سختی نیست . می توان به چین مهلت داد که دلارهای ایران را آزادکنند و از آنها خواست بن بست شکنی کوچکی کرده و تحریم آمریکا رادریک حوزه مثل تحریم بانکی یا تحریم نفتی را بشکنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت24،تاریخ انتشار:11دی1398،کد خبر:476279،www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین