پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۹۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
مدیرعامل شرکت ذوب ‌آهن اصفهان با اعلام خبر ساخت اولین ایستگاه ریخته‌گری صد در صد داخلی در شرکت متبوعش، صنعت کشور را در حال گذر از مرحله بومی‌سازی قطعات و ورود به مرحله بومی‌سازی تکنولوژی و فرآیند تولید فولاد، دانست.

شعارسال: منصور یزدی‌زاده در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران  پیرامون اقدامات شرکت ذوب ‌آهن اصفهان در بومی‌سازی تجهیزات وارداتی، اظهار داشت:

موضوع بومی‌سازی در صنعت فولاد به یک الزام تبدیل شده است، با توجه به اقداماتی که از سمت دشمنان این کشور شاهد هستیم و هر روز شرکت‌های جدیدی در فهرست تحریم‌ها قرار می‌گیرند فرصت خوبی برای داخلی‌سازی تجهیزات وارداتی پیش آمده است.

فعالیت‌هایی که تا کنون در حوزه بومی‌سازی انجام گرفته از مرحله قطعه‌سازی به مرحله ایجاد تکنولوژی و فرایند تولید فولاد در حرکت است.

در شرکت ذوب ‌آهن اصفهان برای باتری شماره سه به درهای فلکسیبل احتیاج بود که با توجه به نوع کالا از نظر حجم و اندازه و نیز از نظر نوع ساخت و تکنولوژی به هیچ وجه امکان خرید آن‌ها از خارج از کشور به خاطر وجود تحریم‌ها فراهم نبود.

خوشبختانه طراحی و ساخت این درهای فلکسیبل در دو بخش در داخل کشور و توسط ذوب ‌آهن اصفهان انجام شد.

در بخش تخلیه ذغال، هفتاد و چهار درب را طراحی، ساخت و نصب کردیم و در بخش ماشین، کار طراحی انجام شده و یک نمونه نیز ساخته و نصب شده است و تا آخر خردادماه ۹۹ نیز تولید انبوه این ماشین انجام خواهد شد.

*** ساخت اولین ایستگاه ریخته‌گری صد در صد داخلی در ذوب‌ آهن اصفهان

وی در ادامه به حوزه فرایند و تکنولوژی فولاد در ساخت ایستگاه ریخته‌گری اشاره کرد و گفت یکی از ایستگاه‌های ریخته‌گری این شرکت سال‌ها پیش توسط یکی از شرکت‌های خارجی ساخته شده بود که با توجه به عمر بیش از بیست سال، این ایستگاه نیازمند بازسازی بود لذا در همین راستا کار طراحی و ساخت ایستگاه ریخته‌گری جدید، تماماً به شکل بومی در داخل کشور توسط ذوب‌آهن انجام شد.

البته برای ساخت بخش اتوماسیون و برخی از تجهیزات از شرکت‌های داخلی نیز کمک گرفتیم.

*** ساخت ایستگاه ریخته‌گری داخلی متناسب با استانداردهای بین‌المللی

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این ایستگاه حدود یک ‌میلیون تن است، تصریح کرد:

در این ایستگاه مصرف آب بصورت چشمگیری کاهش دارد و سرعت خط نیز به مراتب از نمونه قبلی بالاتر است.

همچنین دیگر ویژگی‌هایی که ایستگاه‌های ریخته‌گری دنیا باید داشته باشند، در این ایستگاه رعایت شده است.

لذا می‌توان ادعا داشت ذوب ‌آهن اصفهان امروزه به یک شرکت که توانایی ایجاد ایستگاه‌های ریخته‌گری فولاد در کشور را دارد، تبدیل شده است.

*** تعهدات ارزی ذوب ‌آهن اصفهان

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب ‌آهن اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون رفع تعهدات ارزی این شرکت، گفت: شرکت ذوب‌ آهن اصفهان نه تنها نیاز ارزی خود را تأمین می‌کند، بلکه حدود بیست و پنج تا سی درصد از حجم صادراتی که انجام می‌دهد را نیز به شبکه بانکی بازمی‌گرداند.

ما در سال گذشته بیش از تعهدات خود به بانک مرکزی عمل کرده‌ایم و در سال جاری نیز صد درصد از تعهدات خود را انجام داده و به هیچ وجه ارز رسوب شده در خارج از کشور نداریم و هرآنچه که بخشنامه‌های بانک مرکزی در این رابطه مقرر کرده است را انجام داده‌ایم.

*** تعهدات بورسی ذوب ‌آهن اصفهان

 مدیرعامل ذوب ‌آهن اصفهان در پایان گفتگوی خود پیرامون عملکرد این شرکت در رعایت کف عرضه به بورس، اظهار داشت:

در این خصوص سعی کرده‌ایم عدد تعیین‌شده در شمش و انواع محصولات مانند تیرآهن را رعایت کنیم و در برخی مواقع نیز بیشتر از عدد تعیین شده عرضه داشته‌ایم.

در همین راستا سعی می‌کنیم شرایط کشور و انتظاراتی که وزارت صمت برای این مسئله دارد را برطرف سازیم تا برای عرضه داخلی نگرانی ایجاد نشود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 26دی1398، کدخبر: - : sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
صنعت اگر خصوصی سازی باشه پیشرفت خوبی داره همینطور که مشهوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین