پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، توسعه نظام پیمانکاری فرعی را عاملی برای استفاده از ظرفیت‌های صنایع کوچک و متوسط صنعتی در زنجیره تأمین نیازهای واحدهای بزرگ دانست.

شعار سال:رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، توسعه نظام پیمانکاری فرعی را عاملی برای استفاده از ظرفیت‌های صنایع کوچک و متوسط صنعتی در زنجیره تأمین نیازهای واحدهای بزرگ دانست.


*** محورهای اصلی تفاهم‌نامه سازمان صنایع کوچک و انجمن ستصا

 محسن صالحی نیا در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان متبوع خود با انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) و در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار این خبرگزاری، پیرامون محورهای اصلی این تفاهم‌نامه، اظهار داشت:

با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور و همچنین شرایطی که در رابطه با بکارگیری توانمندی‌های فنی، مهندسی، طراحی و ساخت پروژه‌های کشور وجود دارد، لازم است ارتباطی منطقی و صحیح میان بکارگیری ظرفیت‌های طراحی و مهندسی و امکانات تولیدی کشور برقرار شود.

امکانات تولیدی کشور بویژه در حوزه تجهیزات مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌ها نیز بسیار خوب است، اما این امکانات گاهی به دلیل نبود روش مناسبی برای اجرا بطور کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

در همین راستا امروز سازمان صنایع کوچک با انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی که در زمینه تولید تجهیزات صنعتی سابقه بسیار خوبی در سطح واحدهای تولیدی عضو این انجمن دارد، تفاهم‌نامه‌ای را به امضاء رساند.

این تفاهم‌نامه در قاعده توسعه نظام پیمانکاری فرعی عملیاتی خواهد شد و اولویت آن در حال حاضر با ۱۰ رشته است که در آینده رشته‌های بعدی نیز در آن تعریف خواهد شد.

گفت‌وگوی اختصاصی با رئیس سازمان صنایع کوچک

*** میزان بومی‌سازی بر اساس نظام پیمانکاری فرعی

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون میزان بومی‌سازی در نظر گرفته شده در این تفاهم‌نامه اظهار داشت:

این تفاهم‌نامه دقیقاً در جهت توسعه ساخت داخل کالاها و قطعات وارداتی بر اساس نظام پیمانکاری فرعی قرار دارد، در این حوزه برخی کالاها وجود دارد که جزو اقلام پرمصرف و انبوه در واحدهای صنعتی محسوب می‌شود که پیگیری این کالاها بر اساس برنامه زمان‌بندی وزارت صنعت است.

در این تفاهم‌نامه بخش‌هایی وجود دارد که در آن اقلامی که با انواع پروژه‌ها مثل صنعت، معدن، راه، نفت، گاز و پتروشیمی و بسیاری از حوزه‌های دیگر در ارتباط است، مدنظر قرار دارد.

اعتقاد بر این است با شکل‌گیری این روش که در آن ظرفیت مهندسی و اجرایی کشور به ظرفیت تولیدی در سطح بنگاه تولیدی و کارخانه پیوند می‌خورد، می‌توان با این هم‌افزایی ظرفیت کشور را تا حد زیادی افزایش داد.

** توسعه نظام پیمانکاری فرعی

صالحی نیا در ادامه پیرامون توسعه نظام پیمانکاری فرعی افزود:

یکی از اقداماتی که در راستای نهضت ساخت داخل صورت گرفته است، توسعه نظام پیمانکاری فرعی است که در تفاهم‌نامه امروز بخشی از آن در ۱۰ رشته امضاء شد و بر همین اساس استان‌هایی که ظرفیت بیشتری دارند به عنوان محور و استان‌هایی که دارای ظرفیت کمتری هستند به عنوان همکار فعالیت دارند.

علاوه بر این در توسعه نظام پیمانکاری فرعی بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط صنعتی در زنجیره تأمین نیاز واحدهای بزرگ فعالیت دارند و از این طریق است که ظرفیت‌های کشور بهتر به خدمت گرفته می‌شود.


*** میزان داخلی‌سازی در صنایع کوچک و متوسط کشور

 رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان پیرامون میزان داخلی سازی در صنایع کوچک و متوسط کشور، اظهار داشت:

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در این حوزه ندارم، اما باید برای اعلام میزان داخلی سازی انجام شده در صنایع کوچک و متوسط کشور دسته‌بندی وجود داشته باشد.

با امضای این تفاهم‌نامه و با اطلاعاتی که دریافت خواهیم کرد، به مرور زمان قراردادهی جدید بر مبنای نظام پیمانکاری فرعی شکل خواهد گرفت و پس از آن اعداد و ارقام مربوط به داخلی سازی توسط این پروژه در کشور اعلام خواهد شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع،تاریخ انتشار:9دی1398،کد خبر:--،sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین