پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در نشست میز تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه تاکنون ۸ میز ساخت داخل در صنایع مختلف را برگزار کرده‌ایم از داخلی‌سازی ۴۸۶ میلیون یورو نیازهای وارداتی کشور تاکنون، خبر داد.

شعار سال:سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در نشست میز تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه تاکنون ۸ میز ساخت داخل در صنایع مختلف را برگزار کرده‌ایم از داخلی‌سازی ۴۸۶ میلیون یورو نیازهای وارداتی کشور تاکنون، خبر داد.


*** اهداف و چشم انداز میزهای ساخت داخل

 مهدی صادقی نیارکی با اشاره به برنامه‌ها و اهداف وزارت صنعت در نهضت ساخت داخل اظهار داشت:
یکی از برنامه‌های محوری و اصلی وزارت صمت در حوزه رونق تولید، تعمیق و توسعه ساخت داخل است که نهضت ساخت داخل در این چارچوب برنامه‌ریزی شده است.
وی با اشاره به اینکه رویکرد و هدف ما در نهضت ساخت داخل، تغییر رویکرد صنعتی کشور از مونتاژکاری به نوآوری است، تصریح داشت:
هم‌افزایی بین ذینفعان، مدیریت واردات، تامین مالی و تامین ارز، آموزش و فرهنگ سازی محصولات نوین، ارتقای کیفیت پایش و نظارت زیرساخت‌ها و از همه مهم‌تر بحث سرمایه‌گذاری و تولید از اهداف اصلی این نهضت است
صادقی نیارکی در ادامه اضافه کرد:
تقویت درون گرایی در صنعت از اهداف محوری نهضت ساخت داخل می‌باشد و در همین راستا، قصد داریم تا سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ میلیارد دلار نیازهای وارداتی را داخلی‌سازی کنیم.

*** دستاورد برگزاری ۸ میز تعمیق ساخت داخل

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه تاکنون ۸ میز ساخت داخل در حوزه های خودرو، تجهیزات پتروشیمی، صنعت برق و الکترونیک و مخابرات و صنعت مس برگزار شده است، اظهار داشت:
بعد از برگزاری اولین نمایشگاه ساخت داخل توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در تیرماه سال جاری در مجموع تاکنون ۴۸۵ میلیون و ۶۸۲ هزار یورو از نیازهای وارداتی در چارچوب میزهای ساخت داخل ، داخلی‌سازی شده است.

*** دومین میز تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی

صادقی نیارکی در ادامه پیرامون نشست دومین میز تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی نیز اظهار داشت:
امروز قرارداد داخلی سازی برای واگذاری تجهیزات ثابت پروژه سیراف انرژی به شرکت ماشین سازی اراک با کاهش ارزبری ۳۲ میلیون یورویی را برگزار خواهیم کرد که مسئولان پروژه جزئیات آن را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

* میز‌های تعمیق ساخت داخل در سه ماهه پایانی سال جاری

 سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در پایان صحبت‌های خود در نشست میز تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی، اظهار داشت:
تا پایان ماه جاری نیز میز ساخت داخل فولاد را خواهیم داشت که از طرفی عقد قرارداد خواهد بود و از طرف دیگر نتایج اقدامات خوبی که در این حوزه انجام شده است، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
البته لازم به ذکر است، تا پایان سال میزهای ساخت داخل دیگری نیز در حوزه‌ صنعت لوازم خانگی، تجهیزات پتروشیمی، صنعت تاسیسات، صنعت خودرو و ریلی را خواهیم داشت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع،تاریخ انتشار:18دی1398،کد خبر:486،sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین