پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۳۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
سردار غلامرضا جلالی با اشاره به اهمیت آمادگی در همه لایه ها برای مقابله با بحران، داشتن آمادگی را به منزله دور شدن و نزدیک شدن از تهدیدها ندانست .

شعار سال: سردار جلالی، رئیس پدافند غیرعامل کشور، در همایش گام دوم طرح مدرسه آماده که صبح امروز با حضور ۲۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران برگزار شد، گفت: قابلیت آمادگی زمانی مشخص است که تهدید به وجود بیاید و ما بتوانیم آن را پاسخ بدهیم ممکن است همه ابزارها و زیرساخت‌ها وجود داشته باشد اما آمادگی نداشته باشیم و عدم آمادگی موجب خسارت شود.

او افزود: اگر لحظه ای از موضوع آمادگی غافل شویم ، آن از دست خواهد رفت به عنوان مثال نامه مراکز درمانی ژنراتور اضطراری دارند اما در یک بیمارستان در اهواز  برق ها قطع می شود و قطع ژنراتور به دلیل عدم آمادگی سبب می شود چهار نفر از بین بروند. حفظ و تداوم آن اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه شود.

جلالی تاکید کرد:  در مدارس باید همواره آمادگی وجود داشته باشد و این آمادگی بازتولید شود.

رئیس پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: آمادگی،  ارتباطی با نزدیک شدن و دور شدن از تهدید وجود ندارد. مجموعه آمادگی ها می تواند کشور، شهر و مدرسه را تقویت کند.

او ادامه داد: یکی از ابعاد آمادگی ، آمادگی روحی است که باید برای فرزندان ما در مدارس رواج پیدا می‌کند باید از این منظر تقویت شده باشد و آنان باید از نظر روحی و ذهنی آمادگی داشته باشد.

او عنوان کرد: بعد دیگر آمادگی ، آمادگی برنامه‌ای باید برای بحران برنامه ریزی داشته باشیم. همچنین آمادگی جسمانی یکی دیگر از ابعاد آمادگی است اگر آمادگی جسمی نداشته باشیم نمی توانیم آمادگی در بحران داشته باشیم.

جلالی افزود: برای رویارویی با تهدید زیرساخت‌های باید داشته باشیم مثلا  برای قطع برق باید آمادگی داشته باشیم لازم است ژنراتور برق داشته باشیم.

رئیس پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد:  مدارس نقش تربیتی برای نسل آینده کشور دارند و مفهوم آمادگی دور شدن و نزدیک شدن به تهدید و حادثه نیست.
او در رابطه با بازدید از مدارس کره شمالی گفت: در همه سطوح مدارسشان و در متن کتاب هایشان موضوع آمادگی وجود داشت. به عنوان مثال جمع و تفریق را با این که چند آمریکایی کشته شده اند یاد گرفته اند که هم جمع و تفریق یاد گرفته اند و هم دشمن را شناخته اند که به لحاظ آمادگی الگوی خوبی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 28 دی 98، کد مطلب: 951885: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
در این حد آماده ایم که هر جنبنده ای بلند بشه میزننش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین