پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۵۶۵۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
سید ابراهیم عنایت تحلیلگر بازار سرمایه ارزیابی کرد که عرضه بلوکی سهام دو شرکت بیمه البرز و اتکایی امین برای بازار سهام جذاب نخواهد بود.

شعار سال:یک تحلیلگر بازار سرمایه ارزیابی کرد که عرضه بلوکی سهام دو شرکت بیمه البرز و اتکایی امین برای بازار سهام جذاب نخواهد بود.

 سید ابراهیم عنایت، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سپه توضیح داد که خریداران سنگین سهام شرکت‌ها انتظار دارند که در روند تصمیمات آن شرکت تاثیرگذار باشند حال آنکه خریداران بلوکی یک سهام لزوما شاید حتی به عنوان عضو هیات مدیره آن شرکت هم انتخاب نشوند، بنابراین عرضه بلوکی سهام مدنظر بازار کنونی سهام نیست چون هدف افرادی که خریدار عمده سهام هستند، کنترل آن شرکت خواهد بود.

سازمان خصوصی سازی جزییات واگذاری سهام دولت در شرکت های بیمه البرز و اتکایی امین را به صورت عرضه بلوکی و عمده از طریق بورس و فرابورس اعلام کرد و توضیح داد که شرکت دولتی بیمه البرز با مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه از طریق بورس و به صورت بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام در قالب ۶۹۳ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۷۷ سهم به قیمت کل ۳۶۱۸ میلیارد ریال ارائه می‌شود که سهم نقدی خریدار ۳۰ درصد و مابقی به صورت اقساط دوساله خواهد بود.

همچنین سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد ۱۱.۴۴ درصد از سهام بیمه اتکایی امین با سرمایه کل ۳۰۰۰ میلیارد ریال را در قالب بلوکی ۳۲۶ میلیون و ۳۷ هزار و ۵۷۴ سهم به صورت بلوکی و ۱۷ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۸۷۲ سهم ترجیحی که جمعا ۳۴۳ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۴۴۶ سهم به میزان ۱۱.۴۴ درصد و با ارزش کل ۱۶۷۳ میلیارد ریال از طریق فرابورس عرضه کند که خریدار باید ۳۰ درصد آورده نقدی و مابقی طی اقساط دو ساله پرداخت کند.

عنایت، یادآور شد که عرضه بلوکی سهام دو شرکت مذکور مورد اقبال بازار قرار نخواهد گرفت و با توجه به فروش نرفتن سهام این دوشرکت درعرضه های قبلی،توصیه کرد که با توجه به نقش مهمی که این دو شرکت در صنعت بیمه دارند بهتر است که سهام آنها به صورت عمده فروخته شود تا یک متولی داشته باشند و بهتراست که شیوه فروش تغییر کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نود اقتصادی،تاریخ انتشار:29دی1398،کد خبر: 2127271،www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین