پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
وزیر نیرو اجرای طرح برقی کردن موتورسیکلت‌ها را در کاهش میزان آلاینده‌ها موثر دانست و گفت: اجرای این طرح تا قبل از پایان سال در وزارت نیرو و سازمان‌های دولتی عملیاتی خواهد شد.

شعارسال: وزیر نیرو اجرای طرح برقی کردن موتورسیکلت‌ها را در کاهش میزان آلاینده‌ها موثر دانست و گفت: اجرای این طرح تا قبل از پایان سال در وزارت نیرو و سازمان‌های دولتی عملیاتی خواهد شد.
 
 "رضا اردکانیان" امروز سه‌شنبه در سفر به استان همدان با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اخیراً در هیئت دولت بحث آلاینده‌ها به‌طور جدی مطرح شده و برای کلانشهرها برنامه‌ریزی کرده‌ایم، افزود: با همکاری شرکت‌های سازنده موتورسیکلت طرحی را آماده کرده‌ایم که بر اساس آن وزارت نیرو زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های لازم برای ارائه برق موردنیاز به موتورسیکلت‌هایی که در این پروژه برقی می‌شوند را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: گزارشی هم در این زمینه به رئیس جمهور ارائه شده که با دستور ایشان با وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال نهایی کردن این طرح هستیم. همچنین محاسبات اقتصادی آن انجام شده، به‌گونه‌ای که هم صرفه اقتصادی برای صاحبان این وسایل نقلیه دیده شده، هم موتورسیکلت‌های جدید برقی وارد بازار خواهند شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه اجرای این طرح نقش مهمی در کاهش آلاینده‌ها خواهد داشت و آن را از خود وزارت نیرو و سازمان‌های دولتی شروع خواهیم کرد، گفت: وزارت نیرو جزو دستگاه‌هایی است که در بخش‌هایی مثل شرکت‌های توزیع برق، تعداد قابل توجهی از کارکنان برای انجام وظایف اداری از موتورسیکلت استفاده می‌کنند که تلاش خواهیم کرد این کار را تا قبل از پایان سال عملیاتی کنیم.

اردکانیان نقش آلایندگی موتورسیکلت‌ها را بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: طبق گزارشات بانک جهانی میزان آلایندگی موتورسیکلت‌ها تا حدود ۱۸ برابر خودروها بوده، بنابراین طرح مذکور از توجیه اقتصادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه امسال برای رونق تولید موظف هستیم زیرساخت‌های مناسب‌تری را به‌ویژه در بخش انرژی فراهم کنیم، ادامه داد: حدود ۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید شامل خطوط انتقال، شبکه توزیع و پست‌های برق در این پویش وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وزیر نیرو افزود: استان همدان از استان‌هایی است که برای طرح‌های توسعه‌ای نیازمند بهره‌مند شدن از برق مطمئن و پایدار است که در این زمینه طرح‌هایی را در برنامه داریم.
 
بارش‌های امسال ۴۰ درصد بیشتر از متوسط بلندمدت
 
اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بارش‌های امسال از اول مهرماه و آغاز سال آبی تاکنون که توزیع نسبتاً خوب و مناسبی داشته حدود ۴۰ درصد بیش از متوسط بلندمدت و نسبت به پارسال که سال بسیار پرآبی بود، حدود چهار تا پنج درصد بیشتر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه استمرار نزول رحمت الهی را علامت شکر نعمت از طریق مصرف صحیح می‌دانیم، ادامه داد: ما هراندازه خوش مصرف‌تر باشیم، خداوند متعال هم این نعمت را استمرار خواهد داد تا آسایش خاطر مردم فراهم شود.

وزیر نیرو با اشاره به اختصاص هفته سیزدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به طرح‌های آب و برق استان همدان گفت: این پویش تا پایان سال متعهد است ۲۲۷ پروژه بزرگ را با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برساند که افتتاح پروژه‌های توسعه شرکت‌های توزیع برق کشور در روز جاری یکی از پروژه‌های مدنظر در این پویش است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: این اقدام با این هدف صورت می‌گیرد که مردم در جریان حرکت مستمر توسعه و عمران کشور در بخش آب و برق قرار گرفته تا زمینه برای همکاری بیشتر آنان درخصوص اصلاح مصرف فراهم شود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازپایگاه خبری دولت  ،تاریخ انتشار:    1بهمن    1398،کدخبر:   www.dolat.ir  ،333565
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین