پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
در بررسی بیست و دومین سال پیاپی شرکت‌های برتر ایران از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران؛ بانک پاسارگاد در بین شرکت های گروه بانک ها و موسسات اعتباری از نظر بهره وری کل رتبه نخست را به دست آورد.

شعار سال:در بررسی بیست و دومین سال پیاپی شرکت‌های برتر ایران از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران؛ بانک پاسارگاد در بین شرکت های گروه بانک ها و موسسات اعتباری از نظر بهره وری کل رتبه نخست را به دست آورد.

 این بانك با كسب رتبه 14 در بين 100 شركت برتر و رتبه پنجم در بين بانك‌هاي كشور، در سال 97 به ميزان 21 هزار و 456 ميليارد تومان فروش داشته كه نسبت به 16 هزار و 748 ميليارد تومان فروش سال 96 به ميزان 28.11 درصد رشد داشته است. همچنین شرکت‌های زیر مجموعه همچون شرکت پارس‌آریان، شرکت ارزش‌آفرینان پاسارگاد، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان و گسترش انرژی پاسارگاد در بخش‌های مختلف رتبه کسب کردند.

در مراسمی که با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، مدیر مرکز رتبه بندی شرکت های برتر و دبیر همایش و جمعی از مسئولان کشوری و مدیران بنگاه های اقتصادی کشور در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار شد، اسامی شرکت های برتر ایران اعلام و از مدیران تعدادی از این شرکت ها تقدیر شد.

در بررسی بیست و دومین سال پیاپی شرکت‌های برتر ایران بر اساس شاخص هایی همچون «بیشترین فروش»، «بیشترین سودآوری»، «بالاترین ارزش بازار»، «بالاترین ارزش افزوده»، «بیشترین دارایی»، «بالاترین اشتغال‌زایی»، «بالاترین بهره وری کل عوامل» معرفی شدند که بانک پاسارگاد در بین شرکت های گروه بانک ها و موسسات اعتباری از نظر بهره وری کل عوامل رتبه نخست را به دست آورد.

همچنین شرکت پارس آریان براساس شاخص میزان فروش در بین ۱۰ شرکت اول قرار گرفته و در دسته شرکت‌های با بیشترین دارایی، اشتغالزایی و ارزش افزوده رتبه‌بندی شد، شرکت ارزش‌آفرینان پاسارگاد بیشترین رشد فروش را ثبت کرد و در زمره 10 شرکت پیشرو قرار گرفت، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان نیز امسال برای نخستین بار به جمع 100 شرکت برتر نخست ایران وارد شد و گسترش انرژی پاسارگاد نیز با بیشترین رشد فروش، جزو 10 شرکت پیشرو در رتبه‌بندی سال ۱۳۹۸ قرار گرفت.

سازمان مدیریت صنعتی از سال 1377 رتبه‌بندي 100 شركت برتر ايران را هر ساله انجام داده است. اين رتبه‌بندی با الهام از رسالت سازمان و از طریق آمار و اطلاعات شفاف در مورد بنگاه‌هاي اقتصادي كشور انجام می شود و نتیجه آن فضاي روشن‌تري از كسب و كار اقتصادي كشور ارایـــه مي‌دهد و به مديران بنگاه‌های اقتصادی، سياست‌گذاران و پژوهشگران، ياري مي‎رساند تا شناخت و درك دقيق‌تري از مقياس، ساختار مالي و اقتصادي صنايع و بنگاه‌هاي اقتصادي بزرگ كشور بيابند.

در واقع هدف از رتبه بندی شرکت های برتر ایران معرفی شرکت‌های برتر ایران بر اساس رتبه ‌بندی IMI۱۰۰، گردهمایی مدیران ارشد شرکت ‌های دولتی و خصوصی کشور با هدف افزایش سطح همکاری ‌های دو طرفه، ایجاد زمینه برای تعامل بیشتر مدیران و سیاست‌گذاران اقتصادی کشور با مدیران بنگاه‌های اقتصادی، گسترش رقابت بین بنگاه‌ های اقتصادی، شفاف سازی فضای کسب‌وکار کرده است.

در حال حاضر این رتبه بندی برای شرکت های داخلی از آنجایی دارای اهمیت است که محدودیت های فراوانی بر سر راه بنگاه های اقتصادی وجود دارد و تنها بانک ها و شرکت های می توانند در ردیف شرکت های برتر قرار بگیرند که نه تنها توانسته باشند از موانع و مشکلات کنونی عبور کرده باشند، بلکه با ارائه برنامه های مدون مسیر توسعه را نیز برای فعالیت خود فراهم کرده باشند و در بخش مشتریان نیز این رتبه بندی جایگاه ویژه ای دارند، زیرا از یک سو به سهامداران این اطمینان را می دهد که مدیریت موجود در راستای منافع آن ها گام برداشته و از طرف دیگر اطمینان لازم برای جذب سرمایه گذاری یا سپرده گذاری را فراهم می‌کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی بانک پاسارگاد،تاریخ انتشار:1بهمن1398،کد خبر: 953،www.bpi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین