پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۵۸۱۰۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
موسسات کنکوری با تبلیغات ویژه و VIP مشتریان لاکچری را با دریافت ۵۰۰ میلیون تومان و دادن وعده قبولی صددرصد در آزمون به خود جذب می‌کنند.

شعارسال:موسسات کنکوری با تبلیغات ویژه و VIP در پی جذب مشتریان لاکچری هستند برخی از این موسسات نظیر موسسه خوارزمی با دریافت ۵۰۰ میلیون تومان قبولی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را تضمین می‌کند.

این موسسه مدعی است که با ۲۵ سال سابقه در زمینه کنکور فعالیت دارد و بهترین استادان را در این زمینه به کار گرفته است. در جریان تماس یکی از خبرنگاران خبرگزاری آنا با این موسسه و پرس و جو درخصوص چگونگی شرایط ثبت‌نام و نحوه کار موسسه، کارشناسان اعلام کردند که با عقد قرارداد محضری، قانونی و به شرط قبولی ۵۰۰ میلیون تومان را در ابتدا دریافت می‌کنند و در صورتی‌که متقاضیان نتوانند در رشته‌های وعده‌ داده شده پذیرفته شوند هزینه دریافت‌شده برگشت داده می‌شود! 

این موسسه همچنین ادعا می‌کند که می‌تواند با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهد تراز داوطلبان را در هر یک از آزمون‌های آزمایشی بهبود دهد. کارشناسان همچنین موضوع استفاده از استادان تراز اول را بسیار مورد تاکید قرار می‌دهند ولی از ارائه نام آنها خودداری و آن را محرمانه عنوان می‌کنند.

کارشناسان این موسسه با مجاب کردن متقاضیان و خانواده‌های آن‌ها مدعی هستند که می‌توانند ضعف‌های داوطلب را تشخیص و برای آن چاره‌اندیشی کنند. البته استفاده از روشی خاص و نتیجه بخش مدام در سخنان کارشناسان شنیده می‌شود.

هنگامی‌که درباره حضور افراد خاص به عنوان استاد سوال می‌شود، پاسخ می‌دهند: «وقتی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دریافت می‌شود، حتما افراد خاصی در موسسه حضور دارند و از روش‌های خاصی برای موفقیت داوطلبان استفاده می‌کنند. مطمئن باشید که ما شرایط خاص داریم که امکان عودت وجه گذاشته‌ایم.»

آیا ردپای مسئولان سازمان سنجش در سوال فروشی در موسسات کنکوری در میان است؟

اگر فرض را بر صداقت قرار دهیم و قبولی در کنکور را صددرصد تلقی کنیم راهی غیر از دسترسی به سوالات به نظر نمی‌رسد چراکه در بررسی بیشتر از این موسسه، در قسمتی از معرفی آن نیز آمده است: «حدس بیش از ۸۷ درصد سوالات کنکور به تفکیک دانشگاه سراسری- آزاد» این جمله همان دسترسی به سوالات با حضور اساتید برجسته و خاص که نامشان مخفی است در ذهن متبادر می‌شود.

همچنین این موسسه مدعی است که توانسته قسمت‌های مهم منابع کنکور را شناسایی و آن‌ها را در اختیار داوطلبان کنکور قرار دهد تا نمرات بهتری از هر درس را کسب کنند. اگر طراحان سوال کنکور به صورت مخفیانه در این موسسه حضور ندارند، ممکن است سلایق دیگری برای آزمون سال آینده داشته باشند و از قسمت‌های دیگر منابع سوالات خود را طرح کند آن‌چنان‌که این اتفاق در کنکور امسال هم افتاد و بسیاری از سوالاتی که حدس زده می‌شد، اصلا طرح نشد.

به نظر می‌رسد که مشتریان این دست از موسسات باید بدانند که اگر این اتفاق بیفتد و روزی ثابت شود که داوطلب با سوالات خریداری‌شده در کنکور قبول شده‌اند، از دانشگاه محل قبولی اخراج و محروم از تحصیل می‌شود. با این حال ممکن است که این دست موسسات با نفوذ و رانت در سازمان سنجش به منابع کنکور دسترسی پیدا کرده باشند.

تجربه ورود غیرقانونی به دانشگاه معروف آمریکایی

تجربه‌های بین‌المللی هم در این زمینه وجود دارد که مشخص می‌کند چنین تقلب علمی آثار گسترده‌ای دارد. در آمریکا ۵۰ نفر ازجمله چند ستاره سینما و تعدادی از برگزارکنندگان امتحان‌های ورودی به دانشگاه و مربیان ورزشی به اتهام رشوه گرفتن، بازداشت یا دادگاهی شدند. این افراد برای ورود به دانشگاه استنفورد چنین اقدامی را انجام دادند و پس از نمایان شدن ابعاد آن همگی عوامل آن دادگاهی و مجازات شدند.

تصمیم‌گیری واقع‌بینانه در کنکور

به نظر می‌رسد که والدین و داوطلبان باید کمی واقع‌بینانه درباره آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها بیندیشند و مسیرهای متناسب با توانایی‌های خود را طی کنند. در این مسیر هر یک از داوطلبان خود می‌توانند با ارزیابی کارنامه آزمون‌ها نیز به نقاط ضعف خود در دروس مختلف پی ببرند و در پی اصلاح آن با مطالعه بیشتر آن برآیند. داوطلبان کنکور بدانند که درصورت داشتن اراده لازم برای برطرف کردن ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت، می‌توانند همان کاری را که موسسه می‌خواهد انجام دهد، با برنامه ریزی کاربردی آن را اجرایی کنند.

از طرفی با وجود کلاهبرداری‌های متعددی که در زمینه کنکور صورت می‌گیرد و بارها و بارها درباره آن هشدار داده می‌شود احتمال زیادی وجود دارد که پول گرفته شده علی‌رغم ارائه تعهدات پس داده نشود. در نهایت به خانواده‌ها توصیه می‌شود که از گرفتارشدن در دام تبلیغات وسوسه کننده بپرهیزند و شرایط را برای مطالعه دقیق فرزندانشان فراهم کنند تا بدون هیچ مشکلی در دانشگاه‌های مدنظر خود پذیرفته شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:9بهمن ماه 1398، کدخبر:www.ana.ir،468868

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
0
1
کلا کنکور رو بردارید همه رو راحت کنید تا این کلاه برداری ها هم نباشه
حمید
Russian Federation
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
2
برای شکایت از موسسه خوارزمی باید به کجا ارجاع بشیم
پاسخ ها
امیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
سلام روز بخیر درباره شکایت از موسسه خوارزمی به نتیجه ای رسیده اید؟ میشه مرا هم راهنمایی بفرمایید
سارا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
حتما به من‌پیام بدید تا راهنماییتون کنم
مدیر پایگاه

سلام 
ایمیل آدرس یا شماره ای از شما در دسترس نیست. اگر ممکن است وارد بخش ارتباط با ما شده و توضیحات را ارایه بفرمائید یا شماره ای برای ارتباط متقابل مرقوم بدارید

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین