پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
سید محمد حسینی ، با اشاره به تصویب طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در اینکه باید محدودیت‌هایی ایجاد شود تا نقش پول در انتخابات کاهش پیدا کند تردیدی وجود ندارد و قطعا موضوع خوبی است، زیرا باعث می‌شود نقش ثروت در رقابت های انتخاباتی کاهش پیدا کند.

شعار سال:فعال اصولگرا گفت: برخی افراد صرفا با اتکا به پشتوانه‌های مالی وارد مجلس می‌شوند.

سید محمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، با اشاره به تصویب طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در اینکه باید محدودیت‌هایی ایجاد شود تا نقش پول در انتخابات کاهش پیدا کند تردیدی وجود ندارد و قطعا موضوع خوبی است، زیرا باعث می‌شود نقش ثروت در رقابت های انتخاباتی کاهش پیدا کند.

او ادامه داد: قطعا با تصویب چنین قوانینی افراد می‌توانند خود را بهتر معرفی کرده و صرفا به عنوان افراد کارآمد، لایق و شایسته وارد مجلس خواهند شد و پول تعیین کننده نخواهد بود؛ زیرا نظام ما مانند غرب یک نظام سرمایه داری نیست که هرکس از امکانات مالی بهتری برخوردار باشد بتواند با بهره گیری از توان مالی وارد رقابت های انتخاباتی شود.

حسینی افزود: البته متاسفانه در کشورما هم برخی از این روش ها رواج پیدا کرده و افراد صرفا با اتکا به پشتوانه‌های مالی وارد مجلس می‌شوند؛ لذا اگر یک قانون واضح و شفاف در این باره وجود داشته باشد، راه گریز بسته شده و برای نظام نتایج مفیدی در بر دارد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: البته من به طور کامل در جریان جزئیات این مصوبه نیستم، اما به هرحال اینکه باید نظارت بر عملکرد مالی کاندیداها صورت بگیرد اصل مطلبی بسیار مفید است و به هرحال اگر با افرادی که تخلف می کنند برخورد شود قطعا نتیجه خوبی را به همراه دارد. اگرچه که باید جزئیات این مصوبه بررسی شود، اما اصل اینکه ما در این باره قانون داشته باشیم بسیار خوب است، زیرا شورای نگهبان همواره یکی از انتقادهایش این بوده که قانون شفافی وجود ندارد که ما با استناد به آن بتوانیم با افرادی که هزینه هنگفتی برای انتخابات پرداخت می‌کنند برخورد کنیم .

فعال اصولگرا یادآور شد: ما در دوره گذشته هم افرادی داشتیم که می‌گفتند اگر فردی بخواهد در لیستی قرار بگیرد باید در حدود دو میلیارد هزینه پرداخت کند؛ موضوعاتی که دور از شان نظام اسلامی است که افراد صرفا با پرداخت هزینه‌های سنگین در لیستی حضور یافته و بعد هم در شورای شهر و یا مجلس شورای اسلامی حضور یابند؛ بنابراین الان اگر در این مصوبه این موضوع شفاف شده باشد و یک سقف مالی برای افراد در نظر گرفته شده باشد تا افراد بیش از آن هزینه نکنند، بسیار مفید است.

او افزود: به طور طبیعی افرادی که با این هزینه ها وارد مجلس می شوند بعد از انتخابات هم در صدد جبران هستند و این زمینه فراهم می‌شود تا به دنبال دلالی و واسطه گری باشند که این به کشور بسیار ضرر می‌زند.

حسینی ادامه داد: به طور طبیعی بعد از این افراد مستقل هم آسان تر می‌توانند وارد انتخابات شوند، موضوعی که اکنون در شهرستان ها هم رواج دارد، ولی در کلان شهرها اگر فرد بخواهد به تنهایی وارد شود یک مقدار دشوار است؛ بنابراین ایجاد محدودیت های مالی باعث می‌شود تا افرادی هم که از پشتوانه مالی برخوردار نیستند بتوانند در یک رقابت سالم حضور یابند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:8بهمن1398،کد خبر:7224834،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین