پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
مردم کشور‌های مختلف در چهار قاره علیه طرح خائنانه ترامپ، نتانیاهو و برخی رهبران کشور‌های مرتجع عربی در مورد فلسطین موسوم به «معامله قرن» به خیابان‌ها آمده و این طرح را محکوم به شکست دانستند.
شعار سال: مردم کشور‌های مختلف در چهار قاره علیه طرح خائنانه ترامپ، نتانیاهو و برخی رهبران کشور‌های مرتجع عربی در مورد فلسطین موسوم به «معامله قرن» به خیابان‌ها آمده و این طرح را محکوم به شکست دانستند.

«دونالد ترامپ» سه‌شنبه هفته گذشته رسما از «معامله قرن» رونمایی کرد. طبق این طرح رژیم صهیونیستی بر ۳۰ درصد از کرانه باختری مسلط خواهد شد و فلسطین جدید تنها ۱۵ درصد از خاک فلسطین را در اختیار خواهد داشت! علاوه بر این کشور فلسطین جدید که ترامپ طراحی کرده مجمع‌الجزایری در دل «اسرائیل» خواهد بود که از طریق تونل‌ها و پل‌ها به هم وصل می‌شوند و هیچ‌گونه حق حاکمیتی نیز بر آن نخواهند داشت! اما مهم‌ترین طنز در مورد معامله قرن این است که رژیم صهیونیستی و آمریکا با همفکری هم این طرح را تهیه کرده‌اند و کشور فلسطین در این روند هیچ نقشی نداشته است! همین مسئله باعث شده کسی در دنیا این طرح را جدی نگیرد الا خود طراحان آن. این اقدام واکنش‌های گسترده‌ای در قاره‌های مختلف علیه آمریکا، رژیم صهیونیستی و آن چند کشور حقیر و مرتجع عربی به دنبال داشته است.

تونس و اردن و بحرین

هزاران نفر از مردم تونس در اعتراض به این طرح، طی دو تظاهرات در خیابان «بورقیبه» در پایتخت این کشور تظاهرات کردند و با برافراشتن پرچم فلسطین و حمل دست‌نوشته‌هایی در محکومیت این طرح، با فلسطینی‌ها اعلام همبستگی کردند. دبیرکل اتحادیه دانشجویان تونس، اعلام کرد ملت فلسطین در ساقط کردن این معامله، تنها نیست و «اسرائیلی‌ها کلیه عرف‌ها و قوانین و اصول بین‌المللی را نقض کرده‌اند». شماری از اعضای پارلمان تونس نیز اعلام کردند نقشه آمریکا برای تجزیه فلسطین، ساقط خواهد شد. مردم بحرین نیز برای اعلام مخالفت خود با طرح سازش تحمیلی دولت آمریکا موسوم به معامله قرن، تظاهرات ضد آمریکایی و صهیونیستی برگزار کردند.

اردنی‌ها هم در اعتراض به معامله قرن، در تظاهرات‌های متعددی که در سراسر این کشور برگزار شد شرکت کردند که مهم‌ترین آنها، تحصن مقابل سفارت آمریکا در «امان» بود. مردم اردن خواستار لغو این طرح همچون ده‌ها توطئه پیشین علیه قضیه فلسطین شدند و بر یکی‌بودن سرنوشت اردن و فلسطین تاکید کردند و با سر دادن شعار، اتخاذ موضعی یکپارچه علیه معامله قرن را خواستار شدند.

مالزی، لبنان، موریتانی، یمن و...

همچنین به فراخوان سفارت فلسطین و جنبش فتح در مالزی تظاهراتی علیه معامله قرن در «کوالالامپور» پایتخت این کشور برگزار شد. هزاران نفر از آوارگان فلسطینی حاضر در اردوگاه‌های لبنان نیز به همراه شماری از شهروندان لبنانی با برگزاری تظاهرات پس از ادای نماز جمعه، علیه معامله قرن شعار سر دادند و از موضع «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رد این طرح حمایت کردند. آوارگان فلسطینی، جمعه برای سومین روز متوالی این تظاهرات را با مشارکت نمایندگانی از احزاب لبنان و گروه‌های فلسطینی و کمیته‌های مردمی برگزار و بر ضرورت وحدت و آشتی ملی برای نابود کردن کلیه توطئه‌چینی‌ها علیه قضیه فلسطین تاکید کردند.

کشور موریتانی نیز روز جمعه شاهد برگزاری تظاهرات مردمی و سیاسی در مخالفت با معامله قرن بود و تظاهرات‌کنندگان این طرح را طرحی در حمایت از اشغالگری، ناشایست و ضد فلسطینی توصیف کردند.
هزاران نفر از شهروندان یمن هم در اعتراض به معامله قرن در پایتخت این کشور در «صنعا» با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و یمن علیه رژیم صهیونیستی و دولت ترامپ تظاهرات کردند و معامله قرن را محکوم به شکست دانستند.

ترکیه، دانمارک، آلمان، آمریکا و...

هزاران پاکستانی نیز به دعوت موسسه «فلسطین – پاکستان» در رد معامله قرن، پس از ادای نماز جمعه در «کراچی» تظاهرات کردند و با در دست داشتن دست نوشته‌هایی در اعتراض به این طرح ترامپ، تاکید کردند که قدس پایتخت ابدی فلسطین است و کسی حق ندارد آن را مصادره کند. میدان‌ها و خیابان‌های شهر‌های مختلف الجزایر نیز روز جمعه شاهد تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به طرح ترامپ و حمایت از ملت فلسطین بود.

شماری از استان‌های ترکیه هم روز جمعه شاهد تظاهرات‌های گسترده در حمایت از فلسطین و قدس شریف بود و تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعار علیه معامله قرن، خواستار لغو آن شدند. انجمن‌های فلسطینی فعال در دانمارک نیز با برگزاری یک تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در «کپنهاگ» و حضور اتباع عربی و فلسطینی حاضر در این کشور و شماری از شهروندان دانمارک، معامله قرن را محکوم کردند. علاوه بر دانمارک پایتخت‌های کشور‌های آلمان، بلژیک، اسپانیا و یونان نیز شاهد تظاهرات علیه طرح ترامپ بود و شرکت‌کنندگان در تحصن مقابل سفارتخانه‌های آمریکا در این کشورها، از دولت‌های اروپا و جهان عرب و اسلام خواستند تا مقابل ترامپ و دولتش در انجام اقدامات ظالمانه علیه ملت فلسطین و حمایت نامشروع و نامحدود از رژیم صهیونیستی بایستند. شهر نیویورک هم روز جمعه شاهد تظاهرات اعتراضی در رد طرح صلح مورد ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درباره معامله قرن بود.

عربستان و امارات خائنند

«جمال ریان» تحلیلگر فلسطینی و مجری سرشناس و باسابقه تلویزیون الجزیره، اما ضمن انتشار ویدیویی درباره طرح ادعایی صلح آمریکا اعلام کرد: «عربستان و امارات خائنند». وی تاکید کرد این طرح به سه دلیل موفق نخواهد شد. نخست اینکه از یک طرف ارائه شده است. دوم اینکه با مخالفت مردمی و ملی فلسطین روبه‌رو شده و سوم اینکه این طرح مغایر با همه قوانین بین‌المللی است.

از سوی دیگر، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد معامله قرن بسیار خطرناک است چراکه (در صورت موفقیت می‌تواند) به وجود فلسطین پایان دهد و موجب به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل شود: «این معامله باطل است چراکه طرف مقابل یعنی فلسطینی‌ها آن را امضا نکرده و با آن توافق نکرده‌اند».

با مبارزان یمنی نماز می‌خوانیم

محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز تاکید کرد، مقاومت فلسطین تا زمانی که با آزادگان یمنی در مسجد الاقصی نماز بخوانیم، تفنگ را زمین نخواهد گذاشت. عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد، از غزه تا صنعا همگی برای مقابله با دشمنان امت یک خون و سرنوشت مشترک داریم.

واکنش توهین‌آمیز کوشنر

از سوی دیگر جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و طراح اصلی طرح ضد فلسطینی «معامله قرن» با مشاهده اعتراض‌های گسترده جهانی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز اعلام کرد، فلسطینی‌ها احمق هستند، چون قبل از مطالعه طرح ترامپ فورا آن را رد کردند و فکر می‌کنند این طرح خوب نیست! کوشنر مدعی شد روی طرح معامله قرن که روز سه‌شنبه گذشته جزئیات آن از سوی ترامپ در کاخ سفید فاش شد سه سال کار کرده و ۲۵ کتاب در این مورد مطالعه کرده است. کوشنر در ادامه ادعاهایش به رویترز گفت: «فلسطینی‌ها احتمالا لازم دارند کمی دوش آب سرد بگیرند تا بهتر این طرح را بخوانند و هضم کنند.» او با ادامه تمسخر فلسطینی‌ها به خاطر رد این طرح ظالمانه گفت: «یک طنز بزرگ این است که آن‌ها دائما می‌گویند که می‌خواهند یک کشور داشته باشند. اکنون لحظه‌ای واقعی است برای آن‌که شما (فلسطینی‌ها) به جهان نشان دهید برای کشور شدن آماده هستید یا خیر؟»

خبر دیگر اینکه، نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه به منظور بررسی طرح سازش تحمیلی موسوم به «معامله قرن»، دیروز برگزار شد. این نشست با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد و وزرای خارجه عرب در این بیانیه تأکید کردند که طرح ظالمانه صلح آمریکا را نمی‌پذیرند. شبکه خبری «المیادین» گزارش داد که در این بیانیه بر «عدم همکاری با دولت آمریکا برای اجرای این طرح صلح» تأکید شده است. در این بیانیه آمده است که به اسرائیل نسبت به اجرای بند‌های این طرح و نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی هشدار می‌دهیم. در بیانیه مذکور از جامعه بین‌الملل خواسته شد که با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین مقابله کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ انتشار: 12 بهمن 1398، کدخبر: 181196 ، www.kayhan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
این معامله محکوم به شکست کسی هم نمی تونه جلوش رو بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین