پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۷۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
لایحه بودجه۹۹ دولت در شرایطی به مجلس رسید که فقط شش هزار میلیارد تومان برای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی کرده بود. این درحالی است که طبق گفته نمایندگان مجلس، طرح همسان سازی برای اجرا طبق برنامه باید سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه داشته باشد.

شعار سال: روزگذشته جدولی منتشر شد که ۴۰ مورد از مهم‌ترین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ را ذکر کرده است. در یکی از موارد چنین نوشته است:«اختصاص ۳۷۰۰ میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان، معلمان حق‌التدریس مدارس شبانه‌روزی، هنرستان‌ها، سرانه دانش‌آموزی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی.» اگر این ۳۷۰۰ کمیسیون تلفیق را حتی فقط برای همسان سازی فرض کنیم باز هم دردی از بودجه همسان سازی بازنشستگان دوا نمی کند. در واقع کمیسیون تلفیق هم چندان نتوانست برای این موضوع قدمی بردارد.قربانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این باره چنین می‌گوید: «مبلغ تخصیص یافته برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۹۹ کافی نیست، حداقل باید سالی ۱۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون همسان‌سازی در نظر گرفته شود اما به دلیل کافی نبودن اعتبارات، دولت پیشنهاد شش هزار میلیارد تومانی را در لایحه بودجه ارائه کرده است.»
در بودجه ۹۹ تحقق نیافت
در عین حال دیدگاه رضا شیران خراسانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس به عدد دیگری اشاره دارد. او دیروز به خراسان گفت: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشور نیازمند ۵۰ هزار میلیارد اعتبار هستیم که این امر در بودجه ۹۹ تحقق نیافته است.وی افزود: آن چه دولت برای همسان سازی تخصیص داده و تغییراتی که کمیسیون تلفیق برای این موضوع اعمال کرده نه تنها کفاف همسان سازی را نمی‌دهد بلکه ممکن است موضوع متناسب سازی حقوق را که به صورت پروسه ای با اعتبارات کم دنبال می شود نیز به خوبی تامین نکند.
به گفته وی  دولت در زمینه تخصیص اعتبار برای همسان سازی محدودیت منابع دارد. هرکسی بگوید می توانیم  این اعتبار حدود ۵۰ هزار میلیارد را تامین کنم حرف خلاف واقع زده است. شیران خراسانی گفت: با این حال خبرهای خوشی برای بازنشستگان فرهنگی کشور در راه است چرا که با تصمیم نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق تخصیص هزینه  یک دوازدهم بانک ها و موسسات دولتی به حوزه فرهنگ به ۲ درصد افزایش یافته است.
دولت امسال هم به وظیفه قانونی خود عمل نکرد
پژمانفر عضو دیگر کمیسیون تلفیق مجلس اظهار کرد: مسلم است یک عقب افتادگی محسوس در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان به دلیل عدم اجرای وظیفه قانونی دولت دیده می شود.
وی افزود: باوجود آن که مجلس دربرنامه ششم توسعه دولت را ملزم به اجرای قانون همسان سازی کرده است اما از آن جایی که دولت اعلام کرد به دلیل ضعف محدودیت منابع قادر به اجرای یک باره آن نیست قرار شد دولت طی پنج سال و در هر سال ۲۰ درصد از این قانون را محقق کند.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: جای تاسف است که دولت همانند سال های گذشته امسال هم در تحقق این مقدار از قانون ناتوان ظاهر شده است در صورتی که این قانون رشد ۲۰ درصد به تایید شورای نگهبان رسیده و خود گواه آن است که منابع مالی آن موجود است.وی تصریح کرد: این سوال برای مردم به وجود آمده است که قانونی که اجرایی نمی شود چه فایده ای دارد از سوی دیگر از آن‌جایی که این موارد مربوط به یک وزارتخانه نیست و مسئولیت آن برعهده سازمان برنامه و بودجه و محاسبات است  نمی توان این موضوع را با استیضاح و سوال از وزیر پیگیری کرد اما همچنان این مطالبه را از دولت داریم که به وظیفه خود طبق قانون عمل کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1398، کدخبر: 688482، www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
1
1
مسلم است یک عقب افتادگی محسوس در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان به دلیل عدم اجرای وظیفه قانونی دولت دیده می شود.
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
1
از دزد و دروغگو بیش از این نمیشود توقع داشت
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
1
یک گونی سیب زمینی ار شما نمایندگان مجلس کارایی اش بهتر است. خانم نوبخت در اذر ماه اعلتم کرد که مبلغ همسانسازی چقدر است.بی خود برای فریب بازنشستگان هارت و پورت الکی نکنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین