پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۶۱۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
بازهم خبر می‌رسد که هنوز چند مدتی از تغییر شکل قرارداد v و رامشیر موسوم به ۲۸ مخزن می‌گذرد این‌بار منوچهری و یارانش در تلاشند تا با تغییر جدید در این قراردادها ورق را بازهم بیشتر به نفع خود برگردانند.

شعار سال: پیش ازاین قرارداد EPCF میدان‌های رامشیر و منصوری موسوم به ۲۸ مخزن که در اختیار اویک قرار داشت به همراه قرارداد ۴ میدان دیگر با دستور مستقیم وزیر به روش  EPC تغییر کرد تا دراینصورت منوچهری و یارانش علاوه بر اینکه برای این ۲ میدان هزینه ای نمی‌کنند مبلغی نیز دریافت کنند. مستندات  نیز حکایت از این نکته داشت که تنها شرکتی که موفق شد پس از تغییر این قراردادها مبلغی از نفت دریافت کند اویک بوده است.

اما دراین بین خبر می‌رسد منوچهری باردیگر در تلاش است تا این نوع قراردادها را به روش IPC تغییر دهد. دراین روش سعی بر این است تا تامین مالی این پروژه ها توسط صندوق‌ها و البته شرکت اهداف و از طریق بورس صورت بگیرد که دراینصورت قدرت نظارت مناطق نفت خیز جنوب براین پروژه ها به صفر خواهد رسید.

ظاهرا جلساتی به کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت در خصوص این مساله برگزار شده و به زودی قراراست این تغییر صورت بگیرد. اما این سوال همچنان به قوت خود باقی است که وزارت نفت و در پی آن شرکت ملی نفت تا چه اندازه اختیار تغییرات چنین وسیعی را در قراردادها دارند؟ و آیا شرکتی که با یک روش قراردادی پیش از این قراردادی را برنده شده آیا مجاز به تغییر روش قرارداد می باشد؟

این درحالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند میدان منصوری و رامشیر بعید است که در مهلت مقرر شده به اتمام برسد چراکه در زمان مناقصه این شرکت با رقمی معادل منفی ۸ برنده شده و این خود نشان از ضررده بودن این پروژه ها دارد. بنابراین باید دید منوچهری  و یارانش با چه هدفی در پی تغییر روش قراردادی این هم برای سومین بار هستند و پشت پرده چیست؟

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نفتی ها، تاریخ انتشار: 27بهمن1398 ، کدخبر: 27810: naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
تو ایران چرا باید یک نفر به راحتی بتونه مهمترین مسائل کشوری رو تغییر بده ؟!!!!!!!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین