پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۱۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
دبیر دفتر تحکیم وحدت جزئیات حضور ضد انقلاب در دانشگاه امیرکبیر را به بهانه چهلمین روز کشته شدگان سانحه هواپیمایی تشریح کرد.

شعار سال: دهقان، دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: روز دوشنبه در دانشکده‌ صنایع دانشگاه امیرکبیر که خارج از محیط نظارتی دانشگاه است در اقدامی مشکوک شاهد حضور تعدادی از اعضای ضد انقلاب بودیم که در گروه‌های چهار یا پنج نفره وارد دانشکده می شدند و تعدادی از لیدر‌های آنان افرادی بودند که در صفحات شخصی شان با بهاره هدایت عکس داشتند و طی چند روز گذشته هم در فضای مجازی و علنی در اعتراض به دستگیری او علیه نظام و انقلاب حرف زده بودند.

وی افزود: با توجه به اینکه دو دانشکده‌ فیزیک و صنایع داخل یک ساختمان بزرگ است و در کنار هم قرار دارند و بنده نیز دانشجوی دانشکده‌ فیزیک هستم، حضور این افراد که سابقا علیه نظام فعالیت کرده بودند، بنده و تعدادی از دانشجویان انقلابی را بر آن داشت تا با حضور در صحنه مانع اقدامات ضدانقلابی در ساختمان دانشکده مان شویم، دانشکده‌ای که از محیط اصلی دانشگاه به دور است و سیستم نظارتی دقیقی در آنجا وجود ندارد.

دهقان اضافه کرد: در همین راستا پس از آمدن دسته دوم یا سوم از افراد ضدانقلاب درحالی که تا قبل از آن دانشکده آرام بود و به مناسبت چهلم همکلاسی هایمان که در حادثه‌ سهوی هواپیمای مسافربری اکراین به شهادت رسیده بودند در دانشکده تعدادی شمع و پارچه‌ سیاه روی میز بود به یکباره توسط یکی از لیدر‌های ضدانقلاب حلقه‌ کوچکی را کنار سالن آمفی تئاتر تشکیل دادند و در کنار بنری که پشتشان قرارداده بودند و در آن علیه سپاه و سردار حاجی زاده و نظام فحاشی کرده بودند، شروع به قرائت بیانیه کردند و در این لحظه با توجه به اعلام معاونت اداری-مالی دانشکده‌ صنایع مبنی بر اینکه این اقدامات مجوز ندارد و خارج از چهارچوب‌های قانونی دانشکده در حال انجام است بنده و تعدادی از دانشجویان انقلابی دانشگاه امیرکبیر به این اقدام اعتراض کردیم که با حمله‌ی عناصر ضدانقلاب مواجه شدیم. در حالی که ما تنها بر عدم اخذ مجوز تاکید داشتیم.

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: با توجه به اینکه دونفر از خبرنگاران داوطلب بی بی سی که در سه چهار تجمع قبلی ضدانقلاب در دانشگاه امیرکبیر حضور داشتند، در دانشکده صنایع نیز حضور یافته بودند و بنده متوجه حضور و فیلمبرداری آنان شده بودم بلافاصله ضربه‌ای به گوشی آنان وارد کردم تا امکان گزارش گیری از اقدامات ضدانقلاب و مظلوم نمایی برای آنها وجود نداشته باشند.

وی افزود: باتوجه به حضور انتظامات و شلوغ‌تر شدن دانشگاه، تعدادی از عناصر ضدانقلاب که قصد داشتند تجمع را از داخل دانشکده به کوچه‌ سعید و پس از آن به صحن اصلی دانشگاه امیرکبیر بکشانند با گفتن این عبارت که «یگان اومده اطراف دانشگاه بچه‌ها تمومش کنید» متواری شدند و تعدادی هم سعی در آرام کردن دوستانشان داشتند. به هر روی وقتی بنده از آن‌ها می‌پرسیدم که نام یکنفر از دانشجویان امیرکبیر که در حادثه‌ هواپیما به شهادت رسیدند را بگویید ابتدا لکنت زبان پیدا کردند و سکوت کردند و سپس شروع به فحاشی کردند و سعی در عوض کردن فضا داشتند؛ البته در این شرایط تعدادی از اعضای تشکل‌های اصلاح طلب دانشگاه به کمک این افراد آمدند آمدند و بالاخره با حضور انتظامات موضوع کمی مدیریت شد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: نکته حائز اهمیت این بود که بنده چند بار بلند از این افراد دعوت کردم که برای مراسم چهلم دانشجویان حادثه‌ هواپیمای اکراین به مسجد برویم و اجازه دهند مراسم را در آنجا برگزار کنیم، اما آن‌ها فریاد می کشیدند و می‌گفتند که «ما مسجد نمی‌آییم شما گم شوید بروید مسجد».

دهقان با بیان اینکه انتظامات دانشگاه امیرکبیر نباید اجازه می‌داد عناصری که دانشجوی دانشگاه امیرکبیر نبودند و به طور پیوسته در حال تماس‌های تلفنی بودند در این دانشگاه حضور یابند، افزود: بنده به عنوان دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دبیر اتحادیه‌ی دفتر تحکیم وحدت با کنش‌های افرادی همچون بهاره هدایت که عنصر ضد انقلاب هستند و اینکه افرادی به صورت دسته دسته از بیرون وارد دانشکده شوند و به بهانه‌ چهلم شهدای حادثه‌ هواپیما بخواهند محیط امن دانشکده را بهم بریزند و علیه سردار سلیمانی و سپاه فریاد بزنند و توهین کنند و خبرنگاران بی بی سی هم از آن فیلمبرداری کنند آشنا هستم. با این وجو اینگونه اتفاقات اصلا از جانب بنده و دیگر دانشجویان انقلابی پذیرفته نیست و محکم در مقابل آن خواهیم ایستاد.

وی بیان کرد: علت حضور فعال ما در جریان اتفاقات دانشکده صنایع برای جلوگیری از فعالیت ضدانقلاب در دانشکده مان بود که به علت خارج بودن از محیط دانشگاه انتظامات دیر به صحنه رسید و عناصر ضدانقلاب هم دیرتر متواری شدند.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 30بهمن1398 ، کدخبر: 828625: snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
0
دانشگاه باید فضای بار برای حرف زدن باشه و جواب قانع کننده به دانشجو ها داده بشه نه اینکه خفگان باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین