پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
آیین پایانی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، با تجلیل از چهار هنرمند پیشکسوت و معرفی برگزیدگان بخش مسابقه ترانه، برگزار شد.

شعار سال: آیین پایانی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، امشب (پنجشنبه اول اسفند) در تالار وحدت برگزار شد. معرفی برگزیدگان دو بخش مسابقه «ترانه» و «موسیقی و رسانه» به همراه تجلیل از چهار هنرمند پیشکسوت، از مهم‌ترین بخش‌های این آیین بود.

این مراسم با تاخیری ۳۰ دقیقه‌ای، از ساعت ۱۹ با اجرای سیدعباس سجادی و اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان آغاز شد.

سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و دو قطعه «۱۷۶» به‌یاد جان‌باختگان هواپیای اوکراینی و «در محاصره» در رثای شهید حاج‌قاسم سلیمانی، از جمله آثاری بودند که ارکستر سمفونیک تهران اجرا کرد. پس اجرای ارکستر سمفونیک تهران، نماهنگی با صدای محمد معتمدی در تجلیل از سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی به نمایش درآمد.

این مراسم با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره موسیقی فجر در استان‌های کشور به ویژه در سیستان بلوچستان ادامه یافت و با اجرای گروه «گلداز» از استان سیستان و بلوچستان دنبال شد.

در ادامه، برگزیدگان بخش مسابقه ترانه معرفی شدند. پس از خواندن بیانیه هیات داوران توسط اسماعیل امینی، بنیامین دیلم‌کتولی، امید صباغ‌نو و حسین غیاثی، به ترتیب به عنوان برگزیدگان جایزه ترانه  سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر معرفی شدند. اجرای کوارتت تار به سرپرستی علی‌اصغر عربشاهی، ادامه بخش این مراسم بود.

پس از آن، نوبت به تجلیل از چهار هنرمند پیشکستوت موسیقی کشورمان رسید. با حضور سیدعباس صالحی به همراه چند تن از مدیران وزارت ارشاد و جمعی از هنرمندان روی صحنه، از هوشنگ ظریف (نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی)، نادر مشایخی (آهنگساز)، عاشیق حسن اسکندری (پیشکسوت موسیقی آذربایجان) و افلیا پرتو  (مدرس و نوازنده پیانو)، تقدیر شد.

سخنرانی سیدعباس صالحی، ادامه بخش این آیین بود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش فرهنگی و وحدت بخش موسیقی در میان ملت‌ها گفت: «موسیقی در تاریخ ملت ما، حافظ ادبیات ایران بزرگ بوده است و بخش قابل توجهی از ادبیات زرین ایرانی که در ذهن ما باقی می‌ماند، در فضای موسیقی شکل گرفته است. به همین دلیل ما امروز بخشی از زندگی روزمره خودمان را با موسیقی می‌گذرانیم و این هنر در زندگی ما نقش قابل توجهی پیدا کرده است.»

او در این راستا ادامه داد: «اکنون ۹۲ درصد مردم ایران موسیقی گوش می‌کنند و میانگین مصرف روزانه موسیقی مردم ایران، ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه و در سن ۱۵ تا ۲۹ سال، دو ساعت در روز است. یعنروز به روز زندگی ما با موسیقی عجین‌تر می‌شود و این گونه نیست که استفاده از موسیقی مربوط به بخشی خاص از جامعه باشد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «همه اینها باعث می‌شود به رویدادهایی که به موسیقی ایران ارتباط دارد تعلق بیشتری پیدا کنیم. پس باید هر سال بهتر از سال قبل به جشنواره موسیقی فجر بپردازیم. امسال ما حرکت رو به جلویی داشتیم، اما در راهی که باید برویم، تا مقصد نهایی فاصله زیادی داریم که با کمک جوانان این راه را طی خواهیم کرد

در ادامه این مراسم، اسامی برگزیدگان جایزه موسیقی و رسانه اعلام شد. هیات داوران متشکل از مسعود کوثری، علی‌اکبر قاضی‌زاده، فریدون صدیقی، امیرعباس ستایشگر و علیرضا میرعلی‌نقی، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و منتقدان زیر را به عنوان برگزیدگان و تقدیرشدگان جایزه موسیقی و رسانه معرفی کردند:

ندا سیجانی (روزنامه ایران)، مینا آتشی (هنرآنلاین)، علیرضا سعیدی (خبرگزاری مهر)، کبریاسادات حسین‌زاده (ایسنا)، نسرین سوارشاهمرس (ایسنا)، یاسر یگانه (تسنیم)، همایون خشندیش (سایت جامعه شناسان جوان)، علی رستگار (جام‌جم)، علی نامجو (روزنامه سازندگی)، محدجواد صحافی (ماهنامه هنر موسیقی) و سعید و مسعود برزی (رسانه هفدانگ).

اجرای کوارتت «خلیج فارس» به سرپرستی امین غفاری، پایان بخش آیین پایانی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ 1 اسفند 98، کد مطلب: 1355011: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
0
کاش اطلاع رسانی بیشتر بود و با برنامه هایی خاص مردم رو مشتاق حضور میکردند تا پر شورتر برگزار میشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین