پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۴۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
نادر مشایخی (آهنگساز و نوازنده) که در جشنواره موسیقی فجر ضمن تجلیل، رهبری ارکستر «فرهنگ و هنر» را به عهده داشت، می‌گوید: واقعیت این است که برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر فقط دو جلسه با اعضای ارکستر تمرین کرده‌ایم که مدت زمان هر کدام از تمرین‌ها حدود پانزده دقیقه بوده است و حاصل آن اجرای خوب و قابل قبول آنها بود. همه این اتفاقات گویای این است که جوانان استعداد لازم را دارند و باید به آنها توجه شود.
شعارسال:  نادر مشایخی (آهنگساز و نوازنده) که در جشنواره موسیقی فجر ضمن تجلیل، رهبری ارکستر «فرهنگ و هنر» را به عهده داشت، می‌گوید: واقعیت این است که برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر فقط دو جلسه با اعضای ارکستر تمرین کرده‌ایم که مدت زمان هر کدام از تمرین‌ها حدود پانزده دقیقه بوده است و حاصل آن اجرای خوب و قابل قبول آنها بود. همه این اتفاقات گویای این است که جوانان استعداد لازم را دارند و باید به آنها توجه شود.
 
 نادر مشایخی (آهنگساز و نوازنده) در سومین روز از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر مورد تجلیل قرار گرفت.
 
نادر مشایخی روز گذشته جمعه 25 بهمن‌ماه در خلال اجرای ارکستر «فرهنگ و هنر» به سرپرستی سوسن تقی‌پور  در تالار رودکی مورد تجلیل قرار گرفت. پیش از اجرای کنسرت ارکستر «فرهنگ و هنر» مستندی درباره این پیشکسوت عرصه موسیقی پخش شد و او در این اثر از اهمیت و ماهیت موسیقی گفت و درباره دلبستگی‌ها و علاقه‌هایش صحبت کرد و به ذکر خاطراتی از گذشته‌های نزدیک و دور پرداخت. مشایخی طی آن مستند از اتفاقاتی گفت که او را در کودکی به موسیقی علاقمند کرده بود.
 
پس از پخش مستند نیز محمد اله‌یاری (مدیرکل دفتر موسیقی و رییس جشنواره) و شاهین فرهنگ (دبیر جشنواره) از نادر مشایخی تجلیل کردند.
 
نادر مشایخی به دلیل کسالت و بیماری در میانه کنسرت به روی صحنه رفت و پس از شهرام توکلی (رهبر ثابت ارکستر فرهنگ و هنر) که رهبری ارکستر را به عهده داشت، برخی از قطعات را رهبری کرد و در فواصل اجرا درباره آن آثار و چگونگی پیدایش آنها و اهمیت‌شان توضیح داد.
 
نادر مشایخی طی گفت‌و‌گویی کوتاه با ایلنا از وضعیت جسمانی خود و لزوم برگزاری جشنواره‌ها گفت.
 
نادر مشایخی در ابتدای صحبت‌هایش درباره کسالت و رهبری ارکستر توسط او از نیمه برنامه به بعد، گفت: من به بیماری ام اس مبتلا هستم و هر ده سال یک بار با حمله این بیماری مواجه می‌شوم.
 
مشایخی افزود: این بدشانسی من بود که پیش از کنسرت ارکستر «فرهنگ و هنر» با حمله ام اس مواجه شوم. بیماری من حدود دوهفته پیش شدت یافت و هرچه گذشت بدتر شد و حال برای بهبود این وضعیت آمپول‌های کورتون تزریق می‌کنم و این پروسه حدودا شش روز طول می‌کشد.
 
نادر مشایخی در ادامه، درباره وجود جشنواره‌های موسیقی‌محور گفت: به نظرم برگزاری جشنواره‌ها اتفاق مهمی است که باید در طول سال رخ دهد و مهم‌تر از آن، این است که طی چنین رویدادهایی به جوانان امکان ارائه آثار داده شود و این اهمیت و توجه اساسی‌ترین کاری است که جشنواره‌ها می‌توانند انجام دهند و جشنواره یعنی همین.
 
مشایخی درباره لزوم برگزاری جشنواره‌ها نیز گفت: به طور کلی برخی از جشنواره‌ها از سوی دولت حمایت می‌شوند و به آنها بودجه‌ای داده می‌شود تا به این ترتیب متولیان و برگزارکنندگان نگران بودجه و هزینه‌ها نباشند و همچنین نسبت به حضور متقاضیان و فعالان نیز دچار نگرانی نشوند و تصور نکنند کسی از چنین رویدادهایی استقبال نمی‌کند.
 
مشایخی طی توضیحات بیشتر گفت: متقاضیان و شرکت‌کنندگان باید «EXPERIMENT» کنند، یعنی تجربه کنند و آزمون‌گرایانه به فعالیت بپردازند.
 
نادر مشایخی گفت: جوانان ایرانی بسیار با قریحه و مستعد هستند و آنهایی که اجرای ارکستر «فرهنگ و هنر»‌ را دیده‌اند به این موضوع پی برده‌اند.
 
نادر مشایخی در پایان گفت: اگر بگویم طی همکاری با ارکستر «فرهنگ و هنر» چند روز تمرین کرده‌ایم، تعجب خواهید کرد، اما واقعیت این است که برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر فقط دو جلسه با اعضای ارکستر تمرین کرده‌ایم که مدت زمان هر کدام از تمرین‌ها حدود پانزده دقیقه بوده است و حاصل آن اجرای خوب و قابل قبول آنها بود. همه این اتفاقات گویای این است که جوانان استعداد لازم را دارند و باید به آنها توجه شود.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  ایلنا  ،تاریخ انتشار:  26 بهمن    1398،کدخبر:  872176،www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
0
با این همه تمرین کم اجراهای خوبی داشتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین