پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۲۶۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
در این گزارش به اظهارنظر مسئولان درمورد وضعیت کشور پس از انتخابات و در سال ۹۹ پرداخته شده است.

شعار سال: بررسی اظهارنظر دولتی‌ها طی چند هفته اخیر به خصوص در هفته‌ای که سپری شد نشان می‌دهد اعضای کابینه دولت از جمله حسن روحانی، رئیس دولت سعی کرده‌اند وضعیت کشور را در آینده مطلوب نشان دهند، مثلا رئیس کل بانک مرکزی از تورم ۲۰ درصدی سخن گفته است؛ اما وزیر نفت وضعیت درآمد نقتی کشور را مصداق با سیلی صورت را سرخ نگه داشتن عنوان کرده است.

رئیس‌جمهور در نشست خبری این هفته خود گفت: سال آینده همین مسیر را ادامه خواهیم داد و در سال آینده هم رشد اقتصادی ما بهتر خواهد بود، هم مسیر کنترل تورم بهتر خواهد بود. بنابراین من آماده‌ام به سوالات پاسخ بدهم اما پیام من این است که سال آینده خوب خواهد بود و از مردم بسیار شریف ایران که در روزهای سخت زندگی در کشورمان در برابر فشارهای دشمن مقاومت می‌کنند تشکر می‌کنم.

رئیس کل بانک مرکزی نیز نرخ تورم در سال آینده را زیر ۲۰ درصد اعلام کرده است.

عبدالناصر همتی با بیان اینکه هدف ما کنترل تورم است، گفت: هیچ کدام از پیش‌بینی‌های ما برای سال آینده، تورم بالای ۲۰ درصد را نشان نمی دهد.

رضا رحمانی، وزیر صنعت نیز در روز ۱۰ بهمن ماه عنوان کرده است: تورم از اردیبهشت تا آبان ماه روند نزولی داشته؛ در آذر ماه به دنبال افزایش قیمت بنزین باز روند افزایش یافت اما در حال حاضر روند کاهشی است و امیدواریم تا سال آینده ادامه یابد.

این اظهارات درحالی وضعیت فاکتورهای مهم اقتصادی را مطلوب ارزیابی می‌کنند که براساس آخرین آمارهای مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی ۹ ماهه امسال منفی ۷٫۶ درصد، نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی ماه امسال ۳۸٫۶ درصد و نرخ بیکاری در فصل پاییز امسال به ۱۰٫۶ درصد رسیده است.

بانک مرکزی نیز در آذر ماه سال جاری، حجم نقدینگی را ۲۲ هزار و ۶۲۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل (آذر ۹۸ نسبت به آذر ۹۷)، ۲۸٫۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

اما وزیر نفت و رئیس سازمان برنامه و بودجه وضعیت درآمدهای نفتی کشور خیلی مطلوب ندانسته‌اند که به نوعی نشان می‌دهد اتفاق نظری در دولت وجود ندارد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی کشور در روز ۲۹ بهمن ماه گفت: همه بدانند که وزارت نفت با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد، همه دارایی وزارت نفت ۱۴.۵ درصد درآمد صادراتی نفت است که تقریبا به عدد بسیار کمی رسیده است.

پیش از این نیز محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از کاهش درآمدهای نفتی در سال آینده گفته بود.

در میانه آذر ماه سال جاری رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای سال آینده رشد درآمد نفت منفی ۶۸ درصد بوده و قرار است یک میلیون بشکه در روز صادرات کنیم که در سال جاری این رقم یک و نیم میلیون بشکه بوده است.

در خصوص میزان صادرات نفتی ما نیز نوبخت عنوان کرده که برای سال ۹۹ صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت به نرخ بشکه‌ای ۵۰ دلار پیش‌بینی شده است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز عنوان کرده است: طبق بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس، سال آینده به دلیل تحرکات اقتصادی به ویژه در بخش صنعت، کشور رشد بهتر اقتصادی خواهد داشت.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در ابتدای بهمن ماه گزارشی منتشر کرد که در آن رقم کسری بودجه دولت در سال آینده بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان اعلام شد.

براساس برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس، دولت در سال ۹۹ بدون در نظر گرفتن ۸۰ هزار میلیارد تومان انتشار اوراق و حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان استقراض از صندوق توسعه ملی با حداقل ۸۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه خواهد بود.

 شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تجارت نیوز، تاریخ انتشار: 1اسفند1398 ، کدخبر: 431821: tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
0
0
کلا داره فرو میپاشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین