پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
همه ایران منتظر مهم‌ترین بازی هفته بیستم لیگ برتر فوتبال بین تیم‌های سپاهان و پرسپولیس بودند که در کمال ناباوری با وقوع «اتفاقاتی» که قطعا «اتفاقی» نبود، بازی برگزار نشد و حالا باید منتظر ماند و دید کمیته انضباطی چه حکمی برای این دیدار برگزار نشده می‌دهد.

شعار سال: قرمزها متفق‌القول می‌گویند طبق آنچه در تصاویر تلویزیونی به صورت زنده پخش شد، آنها «مرّ قانون» را اجرا کردند و این سپاهان بود که به واسطه مصدومیت چند بازیکن موثرش و از سوی دیگر غیبت هوادارانش در این بازی مهم تصمیم گرفت با حربه‌ای تکراری مانع برگزاری بازی شود. اما چه شد که بازی در رأس ساعت مقرر انجام نشد؟ همه چیز از زمانی آغاز شد که شورای تامین استان در جلسه‌ای اعلام کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا باید بازی‌های لیگ برتر در غیاب تماشاگران برگزار شود.

سپاهان که در فاصله 5 امتیازی پرسپولیس قرار دارد و می‌دانست نتیجه این بازی تاثیر بسزایی در تعیین قهرمان لیگ دارد، از همان ابتدا دنبال به تعویق انداختن بازی بود. آنها همه تلاش خود را انجام دادند اما وقتی سازمان لیگ و نهادهای بالادستی اعلام کردند در صورت لغو بازی‌ها ممکن است فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت کلی میزبانی را از نمایندگان ایران در آسیا و همچنین فیفا از تیم ملی بگیرد، سپاهان پروژه دیگری را دنبال کرد. 

آنها به بهانه اینکه چند صد هوادار این تیم مقابل هتل تجمع کرده‌اند، در زمان مقرر در ورزشگاه نقش جهان حاضر نشدند. این اتفاق در حالی رخ داد که در پخش زنده تلویزیونی، میلیون‌ها ایرانی شاهد گرم کردن پرسپولیسی‌ها درون زمین بودند. بازی قرار بود رأس ساعت 16:15 روز گذشته آغاز شود که به واسطه دیر آمدن اتوبوس بازیکنان سپاهان، قرار شد با 30 دقیقه تاخیر انجام شود. ساعت 16 و 35 دقیقه، اتوبوس سپاهان راهی ورزشگاه نقش جهان اصفهان شد و طبق قانون رأس 16:45 دقیقه، بازیکنان پرسپولیس و داوران در زمین مسابقه حاضر شدند و مقدمات اولیه برگزاری پیکار به صورت رسمی انجام شد. پرسپولیسی‌ها حتی عکس دسته‌جمعی هم انداختند و بعد از آن مشخص شد سپاهان خواهان وقت بیشتری برای حضور در زمین مسابقه است. در همان دقایق، تابش به عنوان مدیرعامل سپاهان به برنامه فوتبال برتر اعلام کرد هیچ مشکلی ندارند و بازیکنان این تیم بعد از گرم کردن، سریعا پا به میدان می‌گذارند. این صحبت‌های تابش درست رأس ساعت 16:50 انجام شد اما تا ساعت 17:30 هیچ بازیکنی از سپاهان را کسی درون زمین ندید. با دستور ناظر مسابقه و همچنین تیم داوری، بازی به علت حاضر نشدن سپاهان درون زمین، لغو شد و حالا باید منتظر ماند و دید کمیته انضباطی با وجود همه این مدارک که نشان‌دهنده عمدی بودن خیلی از رفتارهاست، چه رای و نظری را درباره بازی اعلام می‌کند. 

باشگاه پرسپولیس صراحتا صحبت از 3 بر صفر شدن مسابقه می‌کند، چرا که آنها تمام قوانین بازی را رعایت کردند اما در آخر این کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال هستند که رای را اعلام می‌کنند. البته شاید مسؤولان باشگاه سپاهان به‌واسطه بدون رئیس بودن این روزهای فدراسیون فوتبال، حدسیاتی را زدند و تن به این ریسک دادند که شاید با رایزنی‌های پنهان موفق شوند بازی را به زمان دیگری با حضور هواداران‌شان و همچنین رسیدن کی‌روش استنلی موکول کنند. البته اگر کمیته انضباطی تسلیم فشارهای خارج فوتبال نشود، براحتی می‌تواند قضاوت صحیحی درباره این مسابقه داشته باشد. 

آنچه دیروز سپاهان انجام داد، می‌تواند خشت نخست یک قانون‌شکنی بزرگ در فوتبال کشورمان باشد. آنها از اتفاقات جام حذفی و تاخیر 4 ساعته در برگزاری آن نبرد، بل گرفتند و می‌خواستند همان روش را تکرار کنند اما گویا حسابش را نکرده بودند باشگاه پرسپولیس این‌بار طبق قانون تنها 30 دقیقه منتظر باقی می‌ماند و بعد از آن این کمیته انضباطی است که باید مشخص کند کدام باشگاه با چه هدفی حاضر به حضور در زمین مسابقه نشده است.

 

* جلال مرادی سرنوشت بازی جنجالی را تعیین می‌کند

نکته جالب اینکه سپاهانی‌ها که از سوی پرسپولیس به عدم حضور در میدان برای مسابقه متهم شدند، ادعا دارند کاملا آماده شروع مسابقه بوده‌اند و اگر ناظر بازی به آنها اطلاع می‌داد، وارد میدان می‌شدند. این جمله هم از سوی تابش، مدیرعامل باشگاه و هم از طرف فتاحی، سرپرست تیم فوتبال سپاهان به خبرنگاران اعلام شد. جالب اینکه جلال مرادی، داور سابق کرمانشاهی که سابقه قضاوت‌های جنجالی بسیاری را در دهه های 70 و 80 فوتبال ایران دارد، حالا مرد کلیدی گزارشی است که شاید حتی قهرمان لیگ را مشخص کند. مرادی که  با دستکش‌های پزشکی به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا در استادیوم حاضر بود، در یک ساعت منجر به بازی مدام با تلفن با مسؤولان ذی‌ربط صحبت و لحظه به لحظه اتفاقات را پیگیری می‌کرد. حالا او باید دوباره در کسوت یک داور، تکلیف ماجرا را روشن کند. بعید است فشار جانبی هواداران هر دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران روی مرادی که سابقه ریاست شورای شهر کرمانشاه را نیز دارد و در این فوتبال استخوان خرد کرده، تاثیر بگذارد. گزارش مرادی دیشب به فدراسیون فوتبال ارسال شد و به نظر می‌رسد کمیته انضباطی با توجه به حساسیت موضوع در اسرع وقت به این پرونده رسیدگی کند.

 

* استقلال با عبور از ذوب‌آهن جای سپاهان را گرفت

استقلال با پیروزی برابر ذوب‌آهن به رده سوم جدول رده‌بندی نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر صعود کرد. در ادامه رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال شامگاه دیروز تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی میزبان ذوب‌آهن بود که این دیدار با برتری ۲ بر یک آبی‌پوشان به پایان رسید. محمد دانشگر (۲۹) و وریا غفوری (۵۲ - پنالتی) برای استقلال و دراکو بیدروف (۴۸) برای ذوب‌آهن گل زدند. آبی‌پوشان تهرانی که از 2 بازی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا صاحب یک تساوی و یک شکست شده بودند، در ورزشگاه خالی از تماشاگر به مصاف تیم ذوب‌آهن رفتند و در دیداری نزدیک و فشرده موفق شدند 3 امتیاز را کسب کنند تا به لطف گل زده بیشتر نسبت به سپاهان در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گیرند و ۳۶ امتیازی شوند. این تیم یک دیدار عقب افتاده دیگر هم دارد. در این دیدار ذوب‌آهنی‌ها اعتقاد داشتند گل اول استقلال در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است. 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه وطن امروز، تاریخ انتشار 5 اسفند 98، شماره: 2874

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
0
0
سپاهان هم می خواد با زرنگ بازی خودش رو بی تقصیر نشون بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین