پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۶۳۲۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کوماسی گفت: اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی، زمینه ساز تحقق عدالت مالیاتی است و این تغییر، زمینه را برای اخذ مالیات از فراریان مالیاتی فراهم می کند.

شعار سال:«حسن کوماسی»، اظهار کرد: اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی، زمینه ساز تحقق عدالت مالیاتی است و این تغییر، زمینه را برای اخذ مالیات از فراریان مالیاتی فراهم می کند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: مؤدیان در شرایط جدید که از سال آینده اجرایی می شود، بر اساس موتور ریسک سازمان مالیاتی به سه گروه مؤدیان کم ریسک، مؤدیان با ریسک متوسط و مؤدیان پر ریسک تقسیم بندی می شوند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اظهارنامه مؤدیان کم ریسک تماما پذیرفته می شود، تصریح کرد: ۸۰ درصد اظهارنامه ها جزو این دسته هستند که اظهارنامه آنها بدون رسیدگی پذیرفته شده و برگ قطعی برای آنها بر اساس میزان درآمد مشمول ومالیات ابرازی که مؤدی در اظهارنامه درج کرده است، صادر می شود.

کوماسی خاطر نشان کرد: اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم، وقت و انرژی کافی برای رسیدگی به ۲۰درصد مؤدیان با ریسک متوسط و با ریسک بالا آزاد خواهد شد و این امر علاوه بر افزایش کیفیت رسیدگی ها، زمان و نیروی کافی برای سازمان ایجاد می کند تا سراغ فراریان مالیاتی و کسانی برود که به نحوی سیستم مالیاتی را دور می زنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: عامل انسانی هیچ دخالتی در تعیین میزان ریسک مؤدیان مالیاتی ندارد بلکه میزان تطبیق یا انحراف اطلاعات اظهارنامه مؤدی با بانک های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، به این طبقه بندی مؤدیان می انجامد.

وی سامانه صندوق فروش را ابزاری برای شفافیت اقتصادی و عامل کاهش مراجعه حضوری ماموران مالیاتی به محل کسب و کار مؤدیان عنوان کرد و گفت: هدف از طرح مالیات های جدیدی همچون مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر املاک و خودروهای لوکس، برقراری عدالت اجتماعی و کاهش زمینه های تبعیض است.

کوماسی افزود: یک درصد از ۹ درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده به نظام سلامت احتصاص یافته و در سال گذشته در آذربایجان غربی ۴۷۰ میلیارد تومان از این محل به نظام سلامت استان کمک شده ا ست

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ: 01 اسفند 98، کد خبر: www.shabestan.ir،896264

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
0
فرار مالیاتی رو کسانی انجام میدن که انقدر پول دارن کسی نمی تونه جلو دور زدن قانونشون رو بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین