پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۶۳۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
حمید تهرانفر رئیس هیات مدیره بانک کارآفرین گفت:مسئله ای که در اقتصاد ما همواره به عنوان تهدید بزرگی وجود داشته است و هنوز هم ادامه دارد سرعت رشد نقدینگی است و در حال حاضر به رقم بسیار بالا و خطرناکی رسیده است.

شعار سال:قیمت ارز با کمک قوه قضاییه و پلیس مدیریت شده است

حمید تهرانفر رئیس هیات مدیره بانک کارآفرین گفت:مسئله ای که در اقتصاد ما همواره به عنوان تهدید بزرگی وجود داشته است و هنوز هم ادامه دارد سرعت رشد نقدینگی است و در حال حاضر به رقم بسیار بالا و خطرناکی رسیده است. در سال های اخیر در هر سال به میزان ۲۵ تا ۲۷ درصد و بعد از ۳۰ درصد افزایش میزان نقدینگی داشتیم که اکنون هم این روند با شدت ادامه یافته است. از طرف دیگر در شرایط فعلی دولت و بانک مرکزی محل های خرج این حجم از نقدینگی را به شدت کنترل کردند.
بازار ارز در سال ۱۳۹۶ نشان داد که پتانسیل جهت شدید را دارد بعد از اتفاقی که در بازار ارز افتاد حاکمیت نه فقط دولت و بانک مرکزی، بلکه قوه قضاییه هم با نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی دست به دست هم دادند و بازار ارز را که واقعاً می رفت، اقتصاد کشور را با چالش عجیبی مواجه کند کنترل کردند. در شرایط فعلی به نظر می رسد حرکت نرخ ارز به شدت تحت کنترل است و بانک مرکزی هم نشان داده به سرعت ورود می کند و نهادهای دیگر هم کمک می کنند، جلوی هرگونه نوسانات شدید و تغییرات عجیب در بازار ارز را بگیرند.
از طرف دیگر شاهد بودیم دولت در بازارهای دیگر با همین رویکرد دستوری و با استفاده از تعداد کثیری از بازرسان و تعزیرات حکومتی ورود کرده است و جلوی افزایش قیمت ها را گرفته است. بسیاری از مغازه ها جریمه و تعطیل شدند. بسیاری از افراد که در انبارهای خودشان یکسری کالا نگهداری می کردند و تحت فشار بودند تسلیم شدند. در واقع در این موارد هم با استفاده از همین روش هایی که اقتصادی نیست، بازار کنترل شده است. حتی در مورد خودرو هم تمام نیروها را گذاشتیم و قیمت ها را کنترل کردیم.
تنها بازاری که آزاد حرکت کرد مسکن بود ...

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تی نیوز،تاریخ انتشار:9اسفند1398،کد خبر:154204019،tnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
0
دیگه طوری شده بازار های رسمی رو نه کسی اعتنا می کنه و نه بهش ارزش میذاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین