پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
سیامند رحمان ورزشکار پرافتخار پارالمپیکی ایران در سن ۳۲ سالگی به علت ایست قلبی درگذشت اما او با ساختن خاطرات خوش فراوان و به یادماندنی برای تمام ایرانی ها این دنیا را ترک کرد و برای همیشه در یادها باقی می ماند.

شعار سال: گشاده رویی، لبخند، قهرمانی، رکوردزنی پیاپی، سکوی نخست و طلا؛ تمام آن چیزی است که از سیامند رحمان هرکول ایرانی به یاد می آوریم.

نوشتن از افتخارات سیامند رحمان، قهرمان جهان و پارالمپیک، رکورددار وزنه برداری معلولان جهان که حالا باید کلمه مرحوم  را قبل از اسم او به کار برد، کار سختی است. ورزشکاری که بعد از رکوردشکنی های پرشمارش توسط سایت های خارجی لقب "هرکول ایرانی" را گرفت و در تمام مسابقات مایه افتخار بود.

به جد می توان او را یکی از محبوب ترین ورزشکاران ایران نامید که نه فقط به خاطر مدال هایش، بلکه به دلیل شخصیت و رفتارش از ورزشکاران مورد علاقه مردم بود. لبخند و مهربانی های سیامند از او یک چهره مردمی ساخت.

سیامند تنها وزنه بردار معلول جهان بود که مسئولان مسابقات را مجبور کرد که از وزنه ۵۰ کیلویی استفاده کنند چرا که میله هالتر دیگر جایی برای وزنه هایی که برای هرکول سبک بود، نداشت.

 رحمان هیچ گاه مغلوب وزنه ها نشد؛ او وزنه برداری بود که در هر میدانی نه تنها باعث غرور ایرانی ها می شد بلکه به خاطر انگیزه و توانایی هایش تمام حاضران در سالن یا بینندگان تلویزیونی به تحسین وا می داشت و یک الگو تمام عیار بود.

شاید بهتر باشد برای سیامند از فعل ماضی استفاده نکنیم؛ او هنوز هم باعث افتخار ایرانی  هاست؛ هنوز هم لحظات زیبایی که او برای کشورش ساخته در اذهان باقی مانده و باقی می ماند. سرنوشت نگذاشت او به هدفش یعنی کسب سومین طلای پارالمپیک برسد اما سیامند برای ایران و ایرانی ها خودِ خودِ طلاست.

 ورزش ایران سیامند رحمان را از دست داد و جای او برای همیشه خالی است اما ایرانی ها، هرکول طلایی را از یاد نمی برند. او با ساختن خاطره های خوش پرشماری برای کشورش این دنیا را ترک کرد و ما برای همیشه سیامند را با لبخند به یاد خواهیم آورد.

گذری کوتاه بر زندگی ورزشی سیامند رحمان

سیامند متولد یک فروردین ۱۳۶۷ در اشنویه آذربایجان غربی بود. او برای نخستین بار در سال ۱۳۸۷ به تیم ملی دعوت شد.

رحمان در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ قهرمان جهان شد.

مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو از مهم ترین افتخارات زنده یاد سیامند رحمان است. 

او در لندن رکورد ۲۷۰ کیلوگرم و ۲۸۰ کیلوگرم را برجای گذاشت. اوج کار او در ریو بود که رکوردهای ۲۷۰، ۳۰۰، ۳۰۵ و ۳۱۰ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد تا همه به تحسین او بپردازند و بیش از گذشته محبوب شود. وزنه  ۳۱۰ کیلوگرم یک رکورد تاریخی در وزنه برداری معلولان بود که حیرت همه را به دنبال داشت.

این ورزشکار پرافتخار در بازی های آسیایی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ قهرمان شد.

او در سال ۲۰۱۷ بهترین ورزشکار پارالمپیکی جهان لقب گرفت. (تقریبا می توان گفت او در تمام رقابت هایی که شرکت کرده، ارتقا رکورد داشته است.)

 شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: 12اسفند1398 ، کدخبر: 1369333: www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین