پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک گفت: همان طور که مسئولان پزشکی اشنویه اعلام کردند، سیامند رحمان براثر ایست قلبی فوت کرده است. من این حق را قائل بودم که در خصوص علت درگذشت او سوالاتی پرسیده شود اما اینکه بلافاصله بعد از این اتفاق شایعات مطرح شود و باعث آزار خانواده داغدارش شود مورد انتقاد من است.

شعار سال: "سیامند رحمان" قوی ترین مرد معلول جهان 11 اسفند 98 به علت ایست قلبی درگذشت تا ورزش ایران یکی از بهترین ورزشکارانش را در سن 32 سالگی از دست بدهد.

هادی رضایی دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک، درباره فوت سیامند رحمان صحبت کرد. رضایی هم چنین از افرادی که بعد از درگذشت این قهرمان شایعه پراکنی کردند و موجب ناراحتی خانواده او شدند، انتقاد کرد.

هادی رضایی با بیان اینکه سیامند علاوه بر قهرمان، پهلوان هم بود، اظهار کرد: ما یک قهرمان بزرگ را از دست دادیم و از دست دادن قهرمانی که پهلوان هم هست متفاوت و ناراحت کننده تر خواهد بود. آرامش و مناعت او بر روی تمام ورزشکاران پارا تاثیرگذاشته بود و همه به نیکی از او یاد می کردند. سیامند کوچکترین حاشیه ای نداشت و همیشه با اخلاق بود. با توجه به قدرت سیامند و اینکه رکوردش با نفر دوم فاصله زیادی داشت و اخلاقش هم بسیار خوب بود؛ محبوبیت زیادی در میان مردم داشت. همه این ویژگی ها باعث شده که تفاوت نگاهی نسبت به او و دیگر ورزشکاران باشد و کاملا هم طبیعی است. سیامند یک الگو برای ورزش جانبازان و معلولان بود و نگاه مردم به او هم، به حق بود.

هادی رضایی درخصوص این مسئله که به خاطر ویروس کرونا مراسم گرامیداشتی برای سیامند رحمان در تهران برگزار نشد و بزرگداشت این قهرمان آن گونه که شایسته بود انجام نشده است؛ تصریح کرد: مطمئنا در اولین فرصت مناسب مراسمی را برای او برگزار می کنیم. باید این را بگویم که در شهر سیامند مراسم بی بدیلی برگزار شد و این نشان دهنده علاقه زیاد مردم به او بود. حتی 2 روز عزای عمومی هم به احترام او اعلام شد. سیامند در مسابقات مقابل چشمان 12 هزار نفر قهرمان می شد اما برای تشییع جنازه او بیش از 30 هزار نفر شرکت کردند. اخلاق و رفتار سیامند باعث شد که مردم به احترام پهلوان بودنش به مراسم بیایند. کُردها برای سیامند سنگ تمام گذاشتند اما قطعا وزارت ورزش، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون در شرایط مناسب مراسم تجلیل سیامند رحمان را برگزار می کند تا شاید گوشه ای از زحمات و خوبی های سیامند را جبران کنیم.

او در ادامه صحبت هایش در خصوص برنامه های کمیته ملی پارالمپیک در راستای گرامیداشت یاد رحمان، اظهار کرد: ستاد تازه ای تشکیل شده و این موضوع در دست بررسی است. سیامند یک قهرمانی است که فراموش نمی شود. شاید قهرمان زیاد داشته باشیم اما ورزشکاری که مثل سیامند، پهلوان هم باشد کم است و ما جمع بندی لازم را انجام می دهیم تا یادوخاطره او را به عنوانی یک ورزشکار پهلوان زنده نگه داریم. سیامند با خنده های همیشگی، رفتار بی حاشیه و کمک هایش به دیگران بسیار تاثیرگذار بود و مطمئنا بعد از جمع بندی، تصمیمات گرفته شده در این راستا را اعلام می کنیم.

رضایی در خصوص اینکه آیا تصمیم گیری در خصوص جانشین سیامند رحمان در تیم ملی پاراوزنه برداری صورت گرفته یا خیر، گفت: تصمیم گیری درباره این مسئله زود است اما ورزش همیشه روند رو به جلو دارد. مطمئنان یاد پهلوانان برای همیشه زنده می ماند اما مطمئن باشید شخصی جانشین او می شود که بتواند از لحاظ منش هم به مانند او باشد.

او درباره شایعاتی که در خصوص علت درگذشت سیامند رحمان منتشر شده است و گفته شده او هیچ مشکل قلبی نداشته، اظهار کرد: در ایران چند نفر براثر ایست قلبی فوت می کنند؟ باید توجه کنیم که ایست قلبی با سکته قلبی متفاوت است. مطمئن باشید درباره پرونده پزشکی سیامند  صحبت می کنیم . اما این افراد که شایعاتی را منتشر می کنند به فکر خانواده داغدار او نیستند. تمام سوالاتی که پرسیده شد را باید در فرصت مناسب تر مطرح می کردند، نه اینکه از روز دوم درگذشت او بیایند و بگویند کمیته مقصر است، فلانی مقصر است و... .

رضایی در ادامه افزود: 2 ماه قبل مسئول پزشکی ما به ارومیه رفت و تست های لازم را از سیامند گرفت. وقتی مسئول پزشکی شهرستان می گوید این حادثه ناگهانی رخ داد است دیگر چرا بر شایعات تاکید می کنند؟ ما وظیفه خودمان را انجام می دهیم و جوابگو سوالات در این باره هستیم و حتی پرونده را به IPC هم می فرستیم اما من با وجود احترامی که به همه خبرنگاران و افراد قائل هستم انتظار نداشتم که این شایعه بلافاصله بعد از فوت سیامند پخش شود و خانواده او هم اذیت شوند. الان هم همه چیز برای ما مشخص است چرا که به گفته پزشکان سیامند به خاطر ایست قلبی فوت کرده است.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک درخصوص شرایط ورزشکاران ایرانی برای پارالمپیک توکیو گفت: دوومیدانی کاران و ورزشکاران تیروکمان در کیش در حال تمرین هستند. توانمندی ورزشکاران ایران زیاد است و همیشه بحران به وجود می آید. امیدوارم این بیماری را پشت سربگذاریم و ورزشکاران ما به روند عادی تمریناتشان برگردند. به خاطر ویروس کرونا مجبور هستیم اردوها را تعطیل کنیم چرا که سلامت ورزشکاران اهمیت زیادی دارد . تمریناتی هم که پشت سرگذاشتیم خوب بوده و امیدوارم شرایط به زودی تمام شود و بتوانیم ورزشکاران را به آمادگی که می خواهیم برسانیم. البته این شرایط برای بسیاری از کشورهاست و امیدوارم مردم و قهرمانان ما در سلامت باشند.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: 17اسفند1398 ، کدخبر: 1373923: www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین