پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
علی خدیور رکوددار دو 400 متر ایران، در مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ و مسابقات قهرمانی دوومیدانی داخل سالن آسیا ۲۰۱۸، ۲ مدال برنز کسب کرده‌ است. گفتگویی را با این ورزشکار ملی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

شعارسال: دوومیدانی‌کار تیم ملی ایران گفت: رشته ما همیشه رشته مظلومی بوده است و مردم اصولا اطلاعاتی در خصوص آن ندارد و بی‌مهری در ورزش باعث ناراحتی‌ام می‌شود.
 
 علی خدیور رکوددار دو 400 متر ایران، در مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ و مسابقات قهرمانی دوومیدانی داخل سالن آسیا ۲۰۱۸، ۲ مدال برنز کسب کرده‌ است. گفتگویی را با این ورزشکار ملی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.
 
سال 98 برای شما چطور گذشت؟
 
خداراشکر وضعیت رشته ما در سال 98 تقریبا نسبت به سال قبل بهتر بود. اتفاقات عالی در این سال رقم خورد، اتفاقات بسیار تلخی در کشور افتاد که همه مردم را ناراحت کرد اما با این وجود سال 98 برای دوومیدانی سال خوبی بود.

تلخ‌ترین اتفاق سال 98 برای من مصدومیتی که به وجود آمد، اما خداراشکر این آسیب برطرف شد. شیرین‌ترین اتفاق سال هم آخرین مدالی که در بهترین مسابقه کسب کردم.
 
اگر ورزشکار نمی‌شدید در چه عرصه‌ای فعالیت می‌کردید؟
 
اگر ورزشکار نبودم، قطعا ماهیگیر می‌شدم. علاقه زیادی به این رشته دارم چون باعث آرامش در انسان و صبوری می‌شود.
 
طرفدار کدام تیم هستید؟ استقلال یا پرسپولیس؟
 
طرفدار وحشتناک پرسپولیس هستم، همیشه سرخ‌پوشان پایتخت حمایت می‌کنم و هوادارشان هستم.
 
الگوی شما در زندگی کیست؟
 
اگر بخواهم در عرصه ورزشی نام ببرم، در دوومیدانی ونیکر رکوددار دو 400 متر جهان، الگو ورزشی من است و در این حوزه از او الگوبرداری می‌کنم.
 
سال 99 را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
 
فکر می‌کنم سال 99، سال خوبی برای کشورمان باشد. باتوجه به این که بازی‌های المپیک و پارالمپیک نیز در این سال است، ان‌شاءالله بتوانیم با کسب مدال‌های خوش رنگ دل مردمان را شاد کنیم. البته هدف شخص من در این سال، کسب سهمیه پارالمپیک است.
 
دیدگاه جامعه نسبت به رشته شما چگونه است؟
 
رشته ما همیشه رشته مظلومی بوده است و مردم اصولا اطلاعاتی در خصوص آن ندارد و بی‌مهری در ورزش باعث ناراحتی‌ام می‌شود.
 
درناامیدی چگونه خودتان را آرام می‌کنید؟
 
در ناامیدی با دریا آرام می‌شوم. موج دریا صدای دلنشینی دارد و نگاه کردن به آن باعث آرامش قلبی می‌شود.
 
اهل فیلم دیدن یا کتاب خواندن هستید؟
 
اهل فیلم دیدن هستم و فیلم‌های زیادی را تا به حال تماشا کردم ولی کتاب مطالعه نمی‌کنم. در کل تفریح مورد علاقه من ماهیگیری است.
 
نظر شما در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه چیست؟
 
یکی از اتفاقات بسیار خوب ورود بانوان به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی فوتبال و تشویق تیم ملی کشورمان بود، امیدوارم این روند در بازی‌ها سال‌های آینده ادامه داشته باشد.
 
قصد دارید پس از دوران قهرمانی در چه زمینه‌ای فعالیت کنید؟
 
پس از دوران قهرمانی و خداحافظی از ورزش حرفه‌ای، برنامه دارم تا دوران مربیگری دوومیدانی را بگذرانم تا با آموزش به مستعدین این رشته، دوندگان خوبی را به کشور معرفی کنم و برای کشورمان افتخارآفرین باشند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری برنا   ،تاریخ انتشار:  12   فروردین    1399،کدخبر:  982877 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین