پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
قهرمان مردمی مسابقات مسترالمپیا و نفر سوم رقابت‌های ۲۰۱۹ با گلایه‌ای شدید از مسئولین ورزش کشور از دنیای قهرمانی کناره‌گیری کرد.
شعار سال : هادی چوپان، قهرمان مردمی مسابقات مسترالمپیا لاس‌وگاس ۲۰۱۹ و تنها ورزشکار ایرانی حاضر در این مسابقات طی چند سال اخیر، با انتشار پستی در اینستاگرام شخصی‌اش از ادامه دوران قهرمانی صرف‌نظر کرد و با گلایه از مسئولین عالی‌رتبه ورزش کشور و مخصوصاً فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام، با ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرد.

قهرمان سال‌های متمادی مسابقات ۲۱۲ پوند و دسته وزنی آزاد مسابقات بدن‌سازی که پس از آخرین مسابقه‌اش در ایالات متحده آمریکا و بازگشت به ایران انتقاداتی جدی نسبت به مسئولین وزارت ورزش و جوانان و هم‌چنین مسئولین فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام داشت، در تشریح گلایه‌های خود نوشت: با آنکه مورد توجه هیچ نهاد دولتی و ورزشی نبوده‌ام و هیچ پله‌ای از آنان برای من ساخته و پرداخته نشده است، امروز با تمام قوای افتخاراتم دیدم هیچ مقدار در جمع تاریخ و افتخارات میهنم مهم نیستم.

نفر سوم مسابقات مسترالمپیا و شگفتی‌ساز سال ۲۰۱۹ رشته بدن‌سازی گفت: من عاشق کشورم هستم اما امروز با تمام قوای افتخاراتم دیدم هیچ عدسی در جمع تاریخ و افتخارات میهنم نیستم و هیچ احترامی در قالب مرز خویش ندارم. با احترام به خاک پاک میهنم وبا احترام به تمام مردم پاک میهنم از ورزش کشور و ادامه راه خداحافظی می‌کنم و از مردم خواستار حلالیت هستم.

خداحافظی گرگ پارسی در شرایطی صورت گرفت که او مدت‌هاست با هزینه‌های شخصی به فعالیت ورزشی می‌پرداخت و در شرایط تحریم‌های ناجوان‌مردانه هم بدون کمک فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام به تورنمنت‌های معتبری مانند گرندپریکس کره و مسترالمپیای لاس‌وگاس اعزام می‌شد و هربار هم با دست پر و پس از برافراشته کردن پرچم مقدس کشورمان به میهن بازمی‌گشت.

مشخص نیست که رویه فدراسیون برای احترام به نخبه‌هایی مانند هادی چوپان و امثال او چه خواهد بود. ورزشکاران این رشته کماکان با مشکلات شدید مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بدون حمایت صحیحی از سوی نهادهای مسئول به ادامه ورزش می‌پردازند.

قطع به یقین امثال هادی چوپان در دنیای ورزش حرفه‌ای رشته‌های مختلف بدن‌سازی و پرورش‌اندام کم نیستند اما ادامه چنین روندی از سوی فدراسیون و وزارت‌خانه باعث می‌شود تا بسیاری از استعدادهای برتر ورزش کشور با خداحافظی و یا حضور در کشورهای دیگر، ایران را از مدال‌آوری و کسب اعتبار در تورنمنت‌های بین‌المللی محروم کنند.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دانا ، تاریخ انتشار 3 اسفند 99 ، کد خبر : 1715780 ، dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
0
0
شما الان فکر میکنی برای کسئولین در حوزه ورزشی این نکته مهم هست که بیاد از این کارا بکنه؟ بعید یدونم تازه امکان داره خوشحال هم شده باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین