پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۲۶۴۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
کشورهای اروپایی و آمریکا که روابط گسترده تجاری، بازرگانی و تبادل توریسم با چین به‌عنوان صادرکننده اصلی این ویروس دارند تا امروز با مخفی کاری و نگفتن واقعیت‌ها به مردم خواستند مانع از سقوط بازار سهام خود شوند.وضعیت اقتصادی و روانی در آمریکا و سقوط بازار سرمایه در پی شیوع کروناویروس باعث شد تا روز سه‌شنبه بانک مرکزی آمریکا برای نجات بازار سرمایه تصمیمی فوری و ناگهانی بگیرد و نیم درصد سود بانکی را کاهش دهد.

شعار سال :این روزها کشور ما به شکل آشکار در حال مبارزه با ویروس مهلک و ناشناخته کرونا است. تقریباً همه ایرانی‌ها امروز آشنایی نسبی با آن دارند و بسیاری از کشورهای دنیا نیز در موردش شنیده‌اند. بیش از ۲ هزار ایرانی به این ویروس مبتلا شده که ۷۲ نفر جان خود را از دست دادند و گروهی هم که مبتلا بودند خدا را شکر بهبود پیدا کرده‌اند. ضرورت حفظ بهداشت فردی و گروهی، خودداری از مسافرت و تلاش برای از بین بردن این ویروس از طریق همکاری همراهی و هماهنگی میان مردم و مسئولان یک اولویت بسیار مهم است.

در طول هفته گذشته بازار شایعه، دروغ و خبرسازی در مورد این ویروس بسیار گرم بوده و سردمدار این شایعه پراکنی منافقان و همچنین شبکه‌های معاند در لندن‌نشین هستند که به صورت پیاپی در حال دروغ‌بافی علیه کشورمان بوده و می‌خواهند انتقام شکست‌های پیشین خود در طول سال‌های گذشته را با از هم پاشیدن تمرکز مردم ایران بگیرند. این شبکه‌های تلویزیونی در حالی دروغ‌های آنچنانی در مورد مرگ و میر این ویروس در ایران نقل می‌کنند که تاکنون حاضر نشدند واقعیت‌های جامعه اروپا و آمریکا و حتی کشورهای عربی و ترکیه را برای مخاطبان خود برشمرده و بگویند که حقیقت در این کشورها چگونه است.

در حالی که تنها دو کشور ایران و کره جنوبی در میان کشورهایی که ویروس کرونا در آن‌ها شیوع پیدا کرده با مردم خود صادقانه و شفاف صحبت کرده و حقیقت را به مردم گفتند، واقعیت این است که در بسیاری از کشورهای جهان لاپوشانی، انکار و مخفی کاری دستور کار مقامات این کشورها قرار گرفته و حاضر نیستند در این مورد اطلاع‌رسانی کنند. شما در نظر بگیرید کشوری مانند ترکیه که فرودگاه‌های شهر استانبول یکی از پرترددترین فرودگاه‌های جهان است، یا فرودگاه‌های دبی، ابوظبی، دوحه در همین کشورهای پیرامونی ما روزانه صدها هزار مسافر را جابجا می‌کنند، اگر امکان دارد کرونا ویروس وارد خاک آنها نشده باشد؟

از سوی دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا که روابط گسترده تجاری، بازرگانی و تبادل توریسم با چین به‌عنوان صادرکننده اصلی این ویروس دارند تا امروز با مخفی کاری و نگفتن واقعیت‌ها به مردم خواستند مانع از سقوط بازار سهام خود شوند، چرا که ورود ویروس به این کشورها و مباحث اقتصادی متعاقب آن ورشکستگی عجیبی را برای آنها رقم خواهد زد. بسیاری از رسانه‌های آمریکایی دارند در مورد گسترش ویروس در این کشور اطلاع رسانی می‌کنند اما دولت ترامپ مدام این خبرها را تکذیب کرده و می‌گوید هیچ خبری نیست!! او درحالی می‌گوید هیچ خبری نیست که در طول روز گذشته بازار سرمایه در این کشور یک سقوط تاریخی و شگفت انگیز را رقم زد و به گفته برخی از منابع ۴ تریلیون دلار به صاحبان سرمایه ضرر وارد کرد.

وضعیت اقتصادی و روانی در آمریکا و سقوط بازار سرمایه در پی شیوع کروناویروس باعث شد تا روز سه‌شنبه بانک مرکزی آمریکا برای نجات بازار سرمایه تصمیمی فوری و ناگهانی بگیرد و نیم درصد سود بانکی را کاهش دهد. این اتفاق برای نجات بازار سهام در حالی به صورت فوری در پیش گرفته شد که انتظار می‌رفت این تصمیم بتواند مانع از تداوم سقوط بازارهای سرمایه گردد که پس از اعلام این خبر ما همچنان شاهد نزولی بودن شاخص‌ها در بازارهای مختلف بورس در آمریکا هستیم.

مشکلات اقتصادی برجای مانده از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ دیر یا زود باعث اختلال در اقتصاد جهانی، به ویژه اقتصادهای آمریکا و اروپا و کشورهایی که با واشنگتن در ارتباط بودند می‌شد، ولی هیولای کورونا که مقامات کاخ سفید می‌گویند چیزی نیست و در مورد آن بزرگ‌نمایی شده، این بحران را تشدید کرده و باعث شده تا شاهد این باشیم که اقدامات پیشگیرانه فدرال رزرو هم راه به جایی نبرد و واکنش بازار به این اقدام منفی باشد.

در زمان بحران سال ۲۰۰۸ تا به امروز بانک مرکزی آمریکا برای آنکه بتواند اقتصاد این کشور را کنترل کند و بدهی ۲ هزار میلیارد دلاری که سالانه به بار می‌آمد را پوشش دهد، اقدام به چاپ پول کاغذی می‌کرد، این مسئله باعث افزایش ثروت پولدارها شد و فقر را در این کشور گسترش داد. اما حالا کروناویروس قرار است به اقتصاد آمریکا ثابت کند که ترامپ تا کی می‌خواهد در این مورد مخفی کاری کند. چند روز دیگر مردم ما متوجه خواهند شد که چه کسی و کدام کشور در مورد این بیماری راست گفته و کدام کشور به مردمش دروغ گفته است.

کشور ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه و آمریکا در طول سال‌های گذشته ارتباطش را با اقتصاد جهانی از دست داده و هرگونه بحرانی که در سطح بین‌الملل شکل بگیرد به دلیل جدایی اقتصاد ایران با اقتصاد آمریکا کمترین اثر را بر ما خواهد داشت، اما بدون شک اقتصاد کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، ترکیه، اروپا، آمریکایی لاتین آسیای شرقی، جنوبی و جنوب شرقی را نابود می‌کند. آیا مردم ما حاضر هستند دنبال حقیقت بروند؟

منبع: فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین