پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۵۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
با شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید، افراد بسیاری نگران شده‌اند و در مورد این ویروس، پرسش‌های متعددی دارند که در این مطلب برخی از این سوالات مطرح شده است.

شعار سال: امیرهوشنگ جلالی، متخصص بیماری‌های عفونی، در پاسخ به برخی از سوالاتی که دغدغه این روزهای مردم شده است، توضیحاتی را ارائه داد.

ژل‌های ضدعفونی کننده ایجاد آلرژی نمی‌کند

جلالی در پاسخ به این سوال که محلول‌های ضدعفونی کننده می‌توانند به سلامت مردم آسیب برسانند یا خیر، گفت: محلول‌هایی مانند ژل‌های شست‌وشو به هیچ عنوان باعث ایجاد الرژی یا حساسیت نمی‌کند. در خصوص محلول‌های قوی هم که برای ضدعفونی معابر و وسایل عمومی استفاده می‌شوند خطری برای شهروندان وجود ندارد چراکه این مواد را تا یک صدم آب رقیق می‌کنند.

ویروس کرونا در مولکول‌های هوا وجود ندارد

او در رابطه با اینکه تصور می شود ویروس کرونا پس از عطسه و سرفه در هوا پخش می‌شود، عنوان کرد: تصور نکنید ویروس کرونا در مولکول‌های هوا وجود دارد، بلکه این ویروس هنگام عطسه و سرفه فرد مبتلا همراه با ذرات ریز مایعات بدن‌شان وارد هوا می‌شود، اما همان جا نمی‌ماند بلکه روی سطوح قرار می‌گیرد، به همین دلیل شست و شوی مدام دست‌ها همواره تاکید می‌شود.

بهترین شوینده آب و صابون است

جلالی بهترین شوینده را استفاده از آب و صابون دانست و یادآور شد: در صورتی که این محلول در دسترس نبود می‌توان از ژل‌های ضدعفونی کننده استفاده کرد.

در صورت بستری بودن فرد مشکوک به کرونا در منزل از ماسک استفاده کنید

این پزشک در خصوص نگرانی‌هایی که در مورد ایزوله کردن بیماران در خانه وجود دارد، بیان کرد: از شخص بیمار مشکوک به مریضی، در اتاق جداگانه و دربسته مراقبت کنید و صورت ملاقات با بقیه اعضای خانواده در فاصله چند متری با او قرار بگیرید. البته لازم است تا فرد بیمار از وسایل شخصی جداگانه‌ای استفاده کند و تماسی با فضاهایی که سایرین از آن به شکل عمومی استفاده می‌کنند نداشته باشد.

این متخصص همچنین  در رابطه با استفاده از ماسک به فرد مشکوک به بیماری تاکید کرد و گفت: در صورت ارتباط نزدیک یا نزدیک شدن به فرد بیمار یا مشکوک به مریضی از ماسک استفاده کنید.

از حضور کودکان تا کاهش بیماری در فضای شلوغ ممانعت کنید

او احتمال ابتلا کودکان به این ویروس را پایین عنوان کرد و ادامه داد: لازم است والدین دستان کودک را به طور مداوم با آب و صابون بشویند همچنین در زمان شیوع تا کاهش آن از حضور کودک در مکان‌های شلوغ و پرتردد مانند مترو، اتوبوس، مراکز تفریحی و خرید، رستوران‌ها و غیره جلوگیری کنند.

خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ مصرف نکنی

جلالی استفاده خودسرانه از آنتی‌بیوتیک‌ها را کاری اساسا اشتباه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: آنتی بیوتیک برای درمان عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها استفاده می‌شوند. اما ویروس کرونای جدید از خانواده ویروس‌هاست که داروهای آنتی‌بیوتیک روی آنها کارگر نیست.

توصیه در رابطه با مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها

این متخصص مصرف انواع میوه‌ها و سبزی‌های حاوی ویتامین C شامل سبزی‌های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، انواع جوانه، مرکبات، کیوی، پیاز و شلغم را مهم بیان کرد و توضیح داد: همچنین انواع سبزی‌ها و میوه‌های زرد و نارنجی مانند هویج، کدو حلوایی، موز و مرکبات که دارای ویتامین E هستند، در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند، ضمن اینکه سبزی‌ها و میوه‌های تازه و خشک شده، حاوی روی و آهن و سبزی‌های برگ سبز و میوه‌ها، حاوی ویتامین B هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 16اسفند1398 ، کدخبر: 972824: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین