پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۶۵۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
باتوجه به مفاد جلسه و مشکلات ایجاد شده برای صاحبان کسب و کار‌ها به ویژه کسب و کار‌های کوچک که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا متضرر شدند با هدف مساعدت و حمایت از صاحبان کسب و کار‌ها (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) که مصادیق آن در مصوبه دولت تعیین می‌شود، قرار شد پرداخت اقساط تسهیلات آن‌ها به تعویق بیافتد.

شعار سال:در پی شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کار‌ها در مدت اخیر با مشکلاتی از جمله کاهش درآمد و مشکل مالی روبرو شدند.

در همین راستا عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی به مدیران بانک‌ها در جهت همراهی و مساعدت با مشتریان خود درباره اقساط پرداختی آن‌ها در پی شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن تاکید کرد و مقرر شد در جلسه شورای پول و اعتبار این موضوع مطرح و در رابطه با آن تصمیم گیری شود.


به همین منظور در جلسه شورای پول و اعتبار ۱۳ اسفندماه ۹۸، گزارش بانک مرکزی درخصوص مشکلات بوجود آمده برای فعالان اقتصادی به ویژه صاحبان کسب و کار‌های کوچک در بازپرداخت تسهیلات دریافتی به دلیل شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا، مطرح و مورد تایید قرار گرفت.

باتوجه به مفاد جلسه و مشکلات ایجاد شده برای صاحبان کسب و کار‌ها به ویژه کسب و کار‌های کوچک که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا متضرر شدند با هدف مساعدت و حمایت از صاحبان کسب و کار‌ها (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) که مصادیق آن در مصوبه دولت تعیین می‌شود، قرار شد پرداخت اقساط تسهیلات آن‌ها به تعویق بیافتد.

براساس این گزارش اقساط قرض‌الحسنه تمام اشخاص که در ماه‌های اسفند ۱۳۹۸، فروردین ۱۳۹۹ و اردیبهشت ۱۳۹۹ سررسید می‌شود به دلیل شرایط بوجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا به تعویق خواهد افتاد.

این درحالی است که بدهی تسهیلات باید تا تاریخ ۰۱‏/۱۰‏/۱۳۹۸ در طبقه جاری قرار داشته باشد و افراد می‌توانند اقساط سه ماه مذکور را پس از پایان دوره بازپرداخت اقساط پرداخت نمایند.

لازم به ذکر است که تسهیلاتی که بازپرداخت آن‌ها به صورت دفعی بوده و سررسید آن‌ها در بازه‌ی زمانی یادشده قرار دارند مهلت سه ماهه دارند تا پس از سه ماه از سررسید تسهیلات، بدهی خود را بازپرداخت نمایند.

به همین منظور بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند در صورت تسلیم درخواست مشتریان مشمول، اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتنی است در این مدت به تسهیلات جریمه و کارمزد اضافی تعلق نخواهد گرفت.

با اینکه مصوبه یاد شده در تاریخ ۱۵ اسفندماه ۹۸ به شبکه بانکی ابلاغ شده است، عده‌ای اعلام کردند که برخی از بانک‌ها زیر بار تعویق بازپرداخت تسهیلات نمی‌روند و در پاسخ به مراجعان از بخشنامه بانک مرکزی اظهار بی اطلاعی می‌کنند.

موضوع را از روابط عمومی بانک مرکزی پیگیری کردیم که اعلام شد اجرایی شدن یک بخشنامه از ابلاغ تا اجرا مدتی زمان بر است، اما مطمئنا اجرایی خواهد شد و افراد در این زمینه نگران نباشند چرا که مصوبه مساعدت به صاحبان کسب و کار که به واسطه شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات در بازپرداخت تسهیلات دریافتی شده‌اند در تاریخ ۱۵ اسفند ۹۸ به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸، کد خبر:۶۰۴۹۳۰، www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین