پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
رئیس انجمن تولیدکنندگان صنعتی نبات خراسان رضوی با بیان اینکه استاندارد واحدهای تولیدی نبات باید اجباری شود، گفت: خراسان رضوی تنها استان دارای انجمن تولیدکنندگان صنعتی نبات در کشور است.

شعارسال :فرهاد سحرخیز ظهر امروز در نشستی خبری در یکی از کارخانه‌های تولید نبات سحرخیز در شهرک صنعتی بینالود اظهار کرد: اعضای این انجمن که هر کدام سابقه فعالیت در تولید و صادرات نبات را دارند، تلاش کردند تا در قالب این انجمن نباتی سالم، باکیفیت و عاری از هر‌گونه مواد غیرمجاز تولید کنند.

وی با ابراز خرسندی از همکاری‌های خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در تشکیل این انجمن گفت: با توجه به اینکه نبات در کشور ما به واسطه مصرف چای بسیار پرکاربرد است و نخستین سوغات مشهد نیز محسوب می‌شود بنابراین سلامتی و کیفیت آن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان صنعتی نبات خراسان رضوی افزود: در سال‌های اخیر، نبات به عنوان یکی از محصولات پرطرفدار به کشورهای اروپایی، آمریکا، استرالیا و کانادا صادر شده است بنابراین باید به سالم بودن و کیفیت آن توجه ویژه کرد.

سحرخیز هدف از تشکیل این انجمن را عرضه نبات سالم به بازار دانست و گفت: با وجود اینکه از سال 90 تاکنون واحدهای تولیدی صنعتی با شرایط اقتصادی سختی روبه‌رو بوده‌اند اما در خراسان رضوی بسیاری از واحدهای تولید نبات با کمک سرمایه‌گذاری و استفاده از شیوه‌های نوین تلاش کرده‌اند تا محصولی سالم که حق مشتری است به بازار عرضه شود.

وی خراسان رضوی را تنها استان دارای انجمنتولیدکنندگان صنعتی نبات در کشور معرفی کرد و افزود: با توجه به تعاملاتی که با واحدهای تولیدی در سراسر کشور داریم در دو استان قم و اصفهان نیز درصدد تشکیل این انجمن هستیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان صنعتی نبات خراسان رضوی یادآور شد: تقریبا قیمت نبات باکیفیت، دو برابر نبات کم‌کیفیت است، همچنین مصرف‌کننده باید نشانه‌های استاندارد و بهداشت را در شناسه محصول مشاهده کند.

سحرخیز به استاندارد نبات نیز اشاره کرد و گفت: این استانداردها به‌ صورت تشویقی به واحدهای تولیدی ارائه می‌شود که این امر باید اجباری شود.

وی بیان کرد: انجمن تولیدکنندگان صنعتی نبات خراسان رضوی در راستای ارتقای تولید نبات باکیفیت و سالم در خراسان رضوی تلاش می‌کندواحدهای تولید نبات را در مسیر تولید نبات سالم و استاندارد هدایت کند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان صنعتی نبات خراسان رضوی یادآور شد: در نظر گرفتن گمرک تخصصی برای نبات مانند زعفران و فرش در خراسان رضوی، حذف مالیات 9 درصدی ارزش افزوده، اجباری کردن استاندارد نبات و اجباری شدن پروانه ساخت بهداشتی از جمله موضوعاتی است که نیازمند توجه ویژه دولت و مسئولان است.

سحرخیز دولت یازدهم را تولیدگرا دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف انجمن تولیدکنندگان صنعتی نبات خراسان رضوی ارائه تسهیلاتی در حوزه تهیه مواد اولیه و سایر ملزومات به واحدهای تولیدی نبات است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار پنجشنبه 14 آبان 1394 ، کد مطلب : 13940814000740 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین