پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
از یکم بهمن کرونا را فریاد زدیم، اما خوب دقت لازم به عمل نیامد، لااقل توقع از مسئولین کشور این است که این روزها گوش های شنوا و تمرکز بیشتری داشته باشند‌. دکتر نمکی بهتر از هرکس می داند که اگر امروز در تامین برخی تجهیزات پزشکی مثل الکتروشوک و پالس اکسی متر و ونتیلاتور و ....دچار مشکل نشده است، دقیقا به خاطر سیاست های ایشان و هیئت امنای ارزی در حمایت از تولیدات با کیفیت ایرانی است .
شعارسال: از یکم بهمن کرونا را فریاد زدیم، اما خوب دقت لازم به عمل نیامد، لااقل توقع از مسئولین کشور این است که این روزها گوش های شنوا و تمرکز بیشتری داشته باشند‌. دکتر نمکی بهتر از هرکس می داند که اگر امروز در تامین برخی تجهیزات پزشکی مثل الکتروشوک و پالس اکسی متر و ونتیلاتور و ....دچار مشکل نشده است، دقیقا به خاطر سیاست های ایشان و هیئت امنای ارزی در حمایت از تولیدات با کیفیت ایرانی است .
 
منتهی انتظار میرود که ذهنمان در همین بحران و همین تهدید کمی فرصت نگر باشد. اکنون دلال ها پای کار هستند و مترصد اختصاص ارز برای عقد قرارداد با شرکت های خارجی، در حالیکه کارشناسان امر می دانند،
 
اولا با توجه به بحران جهانی، تامین این تجهیزات روزی صورت خواهد گرفت که بسیار دیر و حداقل ۵ ماه زمان لازم است و دوما بسیار بعید است که دست ما به محصولات با کیفیت تولیدکنندگان برتر دنیا برسد در حالیکه اعراب پولدار متقاضی هستند و خود این کشورهای تولید کننده به شدت درگیر هستند و وارد کردن اجناس درجه دو نیز ما را با بحران تجهیزات از رده خارج که فاقد پشتیبانی اساسی هستند مواجه خواهد کرد و نوعی پول دور ریختن است.
 
کافیست در اثبات این پیشنهاد علاوه بر تجربه ی خوب وزارت بهداشت ، خردمندانه و عاقلانه ببینیم آلمان چه می کند، آنجلا مرکل از صنایع خودروسازی خود خواسته بروند در خط تولید وسایل پزشکی تا کشور را نجات بدهند. این یعنی تمام کشور متوجه ی بحران شده اند و آلمان ثروتمند حاضر نیست، در همین بحران در وهله نخست نگاهش به امکانات و توانایی های صنعت گران داخلی است.
 
اکنون و پیرو درخواست امروز وزیر بهداشت از رئیس جمهور برای اختصاص ۲۵۰ میلیون یورو برای واردات ملزومات و تجهیزات پزشکی، سوال این است که آیا نباید وزیر بهداشت تجربه ی آزموده ی قبلی خود را تکرار کنند و بنشینند با تولیدکنندگان و قبل از هرچیز توان تولید داخلی را بسنجند؟!
 
با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صمت و گمرگ ، مسیر کوتاه داخلی را پیش بروند؟! نباید با همکاری شرکت های دانش بنیان و جوانان و مهندسان خوبی که از شریف و امیرکبیر و ..‌ فارغ التحصیل شده اند و امکانات وزارت دفاع و صمت، این تهدید را به یک فرصت تاریخی تبدیل کنند؟! خاصه اینکه حتی اگر قراردادهای سنگین هم با داخلی ها ببندند، با توجه به بلاخیز بودن کشور و تاریخ مصرف نداشتن بسیاری از تجهیزات پزشکی و شرایط خاص افغانستان و عراق و پیش بینی تداوم شرایط کرونایی تا پایان ۶ ماهه اول سال آینده، می توان به اقتصاد از رمق افتاده ی کشور نیز جانی داد.
 
این پیشنهاد به مسئولین عالی کشور و وزیر محترم بهداشت ارائه شده است، کاش بتوانیم از دل این بحران به جای کیسه دوختن برای دلالان غیرپاسخگو برای جوانان کشور و صنعت کشور فرصت ایجاد کنیم و بی جهت منابع کشور را برای واردات کالاهای درجه دو که ۵ ماه بعد دست ما می رسند و حکم نوش داروی بعد از مرگ سهراب دارد هزینه نکنیم.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری  سلامت نیوز   ،تاریخ انتشار:  28  اسفند 1398،کدخبر: 290992    ،www.salamatnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین