پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۶۶۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
اصفهان رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: در مجموع سال ۱۳۹۸ با تمام اتفاقات به وجود آمده اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی برای صنعت طلا خوشایند نبود و این صنعت با رکود مواجه بود.
شعار سال: اصفهان رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: در مجموع سال ۱۳۹۸ با تمام اتفاقات به وجود آمده اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی برای صنعت طلا خوشایند نبود و این صنعت با رکود مواجه بود.

هوشنگ شیشه بران با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: در حالیکه اقدامات فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نقدینگی در بازار‌ها تا حدی موجب کاهش نگرانی‌ها از اختلال در اقتصاد جهانی و کمبود نقدینگی به دلیل شیوع کرونا شده، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.

وی افزود: قیمت طلا در معاملات امروز (چهارشنبه) تحت تاثیر تدابیر محرک مالی بیشتر از سوی بانک مرکزی آمریکا و رفع نگرانی‌ها نسبت به اثرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، اندکی افزایش یافت و هر اونس طلا به ۱۴۹۶ دلار رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه اقدامات فدرال رزرو موجب تقویت سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت آمریکا شده است، گفت: دولت ترامپ به دنبال تصویب یک بسته محرک اقتصادی یک تریلیون دلاری است که به موجب آن طی دو هفته آینده به هر شهروند آمریکایی هزار دلار یارانه پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در بیرون از چین هم اکنون از داخل چین پیشی گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد موارد جهانی ابتلا به کرونا از مرز ۱۸۷ هزار نفر عبور کرد و تعداد کشته‌ها به بیش از ۷۴۰۰ نفر رسیده است.

شیشه بران ادامه داد: در این شرایط دلار آمریکا در برابر رقیبانش نزدیک به بالاترین حد خود در چهار هفته اخیر ایستاد و طلا را برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

وی تاکید کرد: از طرفی علی‌رغم اعلام مشوق‌های مالی قابل‌توجه از سوی فدرال‌رزرو، نوسانات بازار سهام همچنان شدید مانده و سهام آمریکا تا آخرین حد مجاز معاملات اینترنتی خود سقوط کردند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اضافه کرد: میانگین صنعتی داو جونز که شب گذشته در بازار‌های رسمی وال‌استریت ۱۰۰۰ واحد جهش کرده بود، اکنون تا این لحظه در معاملات اینترنتی امروز ۸۲۱ واحد پایین آمده است که به معنای سقوط ۱۰۰۰ واحدی در آغاز معاملات وال‌استریت امروز است و داوجونز با این سقوط به محدوده پایین مجاز معاملات اینترنتی خود رسید و معاملات آن متوقف شد.

وی همچنین گفت: با تداوم سنگینی شیوع سریع ویروس کرونا بر بازار‌های مالی جهان، سهام آسیایی یک سقوط سنگین دیگر را به ثبت رساندند.

شیشه بران افزود: نگرانی‌ها از کاهش تقاضا برای نفت و افت رشد اقتصاد جهانی به دلیل کاهش سفر و قرنطینه شهر‌ها که همگی از تبعات شیوع سریع ویروس کروناست موجب شد تا قیمت نفت اوایل امروز به پایینترین رقم ۴ سال گذشته برسد.

وی با بیان اینکه اکنون بهای معاملات نفت در نیویورک حداکثر ۲.۸ درصد سقوط کرد و به ۲۶ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید، اظهار کرد: بهای نفت اگر در این سطح بسته شود، پایین‌ترین قیمت از ماه مه سال ۲۰۰۳ خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان همچنین یادآور شد: در عراق، وزیر نفت این کشور خواستار برگزاری نشست اضطراری بین اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیرعضو این سازمان برای بحث در مورد اقدام فوری جهت برقراری توازن در بازار شده است.

وی همچنین با تحلیل بازار ایران، گفت: در بازار ایران نرخ ارز صرافی ملی در آخرین روز کاری سال جاری قیمت دلار با ۸۵۰ تومان کاهش برای فروش به ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید، همچنین نرخ یورو با کاهش ۵۵۰ تومانی برای فروش به ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

شیشه بران با بیان اینکه شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز با رشد ۱۰ هزار و ۹۸۴ واحدی به پله ۵۱۲ هزار و ۹۰۳ واحدی رسید، افزود: بر این اساس ارزش کل معاملات از ۲۱ هزار میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۲ میلیارد سهم طی ۴۰۶ هزار نوبت معاملاتی است.

وی با اشاره به بهای انواع طلا در بازار در لحظه تنظیم این خبر، اظهار کرد: در آخرین روز رسمی معاملات ایران، بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۹۹ هزار و ۲۰۰ تومان، سکه طرح قدیم ۵ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۱۰ تومان، سکه امامی ۶ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۷۰۵ تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۵۷ هزار و ۱۰۶ تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۵۶۶ تومان و سکه گرمی ۹۷۵ هزار و ۸۸۴ تومان است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: در مجموع سال ۱۳۹۸با تمام اتفاقات به وجود آمده اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی برای صنعت طلا خوشایند نبود و این صنعت با رکود مواجه بود و امیدوارم هر چه زودتر به رونق و شکوفایی برسد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 28 اسفند 1398، کدخبر: 98122821615 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین