پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی به مناسبت درگذشت داود رشیدی بازیگر عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: کارنامه درخشان فعالیت های هنری به تنهایی گویای نبوغ هنری و توانایی بالای رشیدی در عرصه هنر است.

شعار سال: علی مرادخانی در این پیام آورده است: با کمال تاسف و تاثر جامعه هنری ایران داغ دار هنرمند توانای عرصه تئاتر خود شد.

وی افزود: استاد داوود رشیدی هنرمند فرهیخته و توانای عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون در پی بیماری دار فانی را وداع گفت و خیل عظیم علاقمندان و هنردوستان خود را به سوگ نشاند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: کارنامه درخشان فعالیت های هنری داود رشیدی به تنهایی گویای نبوغ هنری و توانایی بالای وی در عرصه هنر است و این آثار همیشه نام و یاد او را در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم زنده نگه خواهد داشت.

مرادخانی در این پیام ضمن تسلیت به جامعه هنری کشور و عموم علاقمندان استاد، از خداوند بزرگ برای روح بلند آن مرحوم آمرزش و آرامش و برای بازماندگان بویژه خانواده معظم و همسر هنرمندشان خانم «احترام برومند» و فرزند هنرمند وی لیلی رشیدی صبر و شکیبایی مسالت کرد.

همچنین در پی انتشار خبر درگذشت داود رشیدی هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، جامعه هنری نیز در فضای مجازی نسبت به درگذشت کمال الملک سینمای ایران واکنش نشان دادند.

* علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینمای ایران با ابراز تاسف از درگذشت ناگهانی داوود رشیدی گفت: واقعا نمی دانم چه می توانم بگویم. پاره ای از تن ما جدا شد.

وی اظهار داشت: این اتفاق بسیار من را ناراحت کرده است و من این ضایعه ناگهانی و ناگوار را به همه هنرمندان و هنردوستان تسلیت عرض می کنم.

* جمشید مشایخی گفت: من سالیان سال با رشیدی کار کردم؛ نمی دانم از کجا تعریف کنم از کمال الملک گرفته تا کارهای فراموش نشدنی دیگر. از همین طریق به خانواده رشیدی به همسر وی و دخترش تسلیت می گویم.

* پرویز پرستویی در ستایش شادروان داود رشیدی نوشت: یکی از پنج تن سینمای ایران دار فانی را وداع گفت. تسلیت مخصوص به استاد انتظامی، نصیریان، مشایخی و محمدعلی کشاورز؛ نسل تکرار ناشدنی.

* برزو ارجمند: خداحافظ عمو داوود.

* باران کوثری: استاد سفر بخیر! غم از دست دادن شما باورنکردنی ست.

* بهنام تشکر: استاد خداحافظ.

* رامبد جوان: خیلی متاسفم. نمی دونم چی بنویسم.

* حمید فرخ نژاد: سفرت بخیر استاد!

* مجید مظفری: به جامعه ادبیات نمایشی ایران و به خانواده رشیدی و برومند تسلیت می گویم. داود رشیدی هنرمند آزاده ای که عروج کرد. روحش شاد.

* پژمان بازغی: درگذشت هنرمند تاثیرگذار و مولف سینمای ایران آقای داود رشیدی را به جامعه هنری ایران و به همسر و فرزندشان تسلیت می گویم. یادشان گرامی.

* لاله اسکندری: عزیز دیگری از میان ما رفت.. از نسل تکرار نشدنی سینمای ایران.. روحشان در آرامش.

* مهتاب کرامتی: درود و بدرود... روحشان شاد.

داود رشیدی پنجم شهریور ماه در منزل به دلیل ایست قلبی درگذشت. وی زاده 25 تیر 1312 در تهران و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

از جمله نمایش هایی که اجرا کرده می توان به «در انتظار گودو»، «ریچارد سوم»، «پیروزی در شیکاگو»، «منهای دو»، «آقای اشمیت کیه؟ » و ... اشاره کرد. از جمله فیلم های سینمایی که در آنها بازی کرده می توان به آثاری چون «کمال الملک»،«ملاقات با طوطی»،«زمهریر» و ... نام برد.

رشیدی در مجموعه های تلویزیونی گوناگونی مانند «ولایت عشق»، «هزار دستان»، «آوای فاخته»، «عطر گل یاس» و ... نیز بازی کرده است.

این هنرمند در سال های اخیر از بیماری آلزایمر رنج می برد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 5 شهریور 1395، کد مطلب: 82203928 (5522643):www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین