پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
پرونده واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در سال ۹۸ به پایان نرسید.با توجه به شیوع ویروس کرونا و نامشخص بودن شرایط اداری و اقتصادی کشور باید پذیرفت مسئله واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کلاف سردرگمی است که بعید به نظر می‌رسد در سال جاری نیز بتوان امیدی به آن داشت و سرخابی‌ها کماکان با شکل و سیاق گذشته اداره خواهند شد.

شعار سال:موضوع واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در سال ۹۸ اجرایی نشد و بعید به نظر می‌رسد در سال جاری نیز اتفاق خاصی رخ دهد.

 پرونده واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در سال ۹۸ به پایان نرسید و این اتفاق در شرایط رخ داد که مسعود سلطانی‌فر ورزش ورزش و جوانان در روز ۲۵ آذر ۹۷ اعلام کرده بود پس از تأیید کمیسیون اقتصادی هیئت دولت، مراحل واگذاری به تصویب رسیده و قرار است تمامی مراحل ارزیابی، قیمت‌گذاری، تعیین شرایط و نحوه واگذاری به متقاضیان اعلام شود.

از ابتدای سال ۹۸ بارها از سوی وزیر ورزش عنوان شد که تا پایان این سال، موضوع واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نهایی می‌شود اما هیچ‌گاه این اتفاق نیفتاد و حتی در تابستان ۹۸ میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس پیشین سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد مقدمات واگذاری باشگاه‌های سرخابی فراهم نشده و مشغول آماده‌سازی این دو باشگاه برای واگذاری هستیم.

در شهریور ۹۸ وزیر ورزش اعلام کرد نشست تخصصی با کمیسیون اصل ۴۴ درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با توجه به فراهم نبودن شرایط و تفاهم با مجلس و نهادهای نظارتی تا پایان سال ۹۸ به تعویق افتاده است. به گفته سلطانی‌فر در جریان تصویب بودجه سال ۹۸ حکمی در بند «هـ» تبصره دو قانون بودجه به تصویب رسیده و قرار بود که واگذاری باشگاه‌های سرخابی با کشف قیمت تا پایان شهریور ۹۸ انجام می‌گیرد و پس از آن ۵۱ درصد از سهام دو باشگاه به صورت بلوکی و مابقی آن به صورت سهامی عام عرضه شود اما پس از این مصوبه نظر تمامی سازمان‌ها و نهادهای مربوط به مسئله واگذاری استقلال و پرسپولیس بر این بود که امکان واگذاری تا پایان شهریور وجود ندارد.

با ورود به زمستان ۹۸ خبری از واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای ورود به فرابورس مطرح نشد و این موضوع باعث شد که مدیرعامل فرابورس اعلام کند در قانون بودجه، وزارت ورزش و جوانان مکلف شده است سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را از طریق پایه فرابورس واگذار کند و سازمان بورس، بازار سرمایه و فرابورس ایران، آمادگی کامل برای بررسی شرایط این باشگاه‌ها را دارند.

در بهمن ۹۸ علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد به دلیل وجود ابهام در بدهی و سازوکار باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، نمی‌توان آنها را واگذار کرد. برای همین قرار شد سرخابی‌ها در بازار دوم فرابورس عرضه شوند که این کار نیاز به اصلاح ساختار مالی این دو باشگاه داشت که نهایتاً انجام نشد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در ۶ ماهه اول سال ۹۹ پس از تشکیل کمیته حسابرسی و حسابرسی داخلی، انجام می‌شود.

در روز سوم فروردین ۹۹ مسعود سلطانی‌فر بار دیگر تأکید کرد واگذاری باشگاه‌های سرخابی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در سال جاری است و این اقدام در راستای برنامه‌های توسعه‌ای این دو باشگاه انجام می‌شود. جالب است ۲۱ اردیبهشت ۹۸ نیز نظیر این صحبت‌ها را وزیر ورزش انجام داده بود اما اقدام عاجلی برای واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس صورت نگرفت.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و نامشخص بودن شرایط اداری و اقتصادی کشور باید پذیرفت مسئله واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کلاف سردرگمی است که بعید به نظر می‌رسد در سال جاری نیز بتوان امیدی به آن داشت و سرخابی‌ها کماکان با شکل و سیاق گذشته اداره خواهند شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:6فروردین1399،کد خبر:479683،ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
0
این کلاف از نقطه شروع مشکل داره و وقتی دولت دلش با این کار نیست اتفاق نمیفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین