پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورگفت: هیچ ابزاری امروز موثرتر از گردشگری خارجی برای توسعه ارزش های انقلاب و انعکاس واقعیت های دورن کشور به خارج از کشور وجود ندارد.

شعارسال: دکتر مسعود سلطانی فر شامگاه پنجشنبه در شورای اداری شهرستان ملایر افزود: هر اندازه از ظرفیت های موجود گردشگری و جاذبه های طبیعی و تاریخی، مذهبی و زیارتی کشور فیلم و سی دی تهیه کنیم، نمی تواند واقعیت گردشگری ما را برای اتباع خارجی نشان دهد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تمرکز ویژه ای در استفاده از ظرفیت های گردشگری کشور دارد، افزود:بدون شک با حمایت های رئیس جمهوری، همکاری و همراهی سه قوا و دیگر ارکان نظام، توسعه و رشد این صنعت محقق می شود که همواره سه قوا در همه زمینه ها حامی ما بوده اند.

وی ادامه داد: ایران با دارا بودن جاذبه های مختلف فرهنگی، تاریخی طبیعی و زیارتی و ظرفیت های گردشگری سلامت، می تواند جاذب گردشگران داخلی و خارجی باشد تا ضمن توسعه گردشگری، زمینه جذب گردشگران بیشتری را به کشور فراهم کند که امروز این زمینه به خوبی مهیا شده است.

سلطانی فر بیان کرد: ما سال گذشته با وجود همه محدودیت ها در زیرساخت ها و امکانات مختلف، با تسهیلی که در زمینه ویزای گردشگران ایجاد کردیم و آماده سازی هتل ها، پنج میلیون و 200 هزار گردشگر خارجی را به کشور جذب کردیم.

وی گفت: از این تعداد حدود 50 درصد، گردشگران مسلمانی بودند که شهر مقدس مشهد، قم و استان های شمالی و شمال غرب کشور را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به این ظرفیت فراوان ایران در استفاده از ظرفیت گردشگری حلال خاطرنشان کرد: این در حالیست که خیلی از کشورهای مسلمان و غیر مسلمان سرویس های ویژه ای را ایجاد می کنند که در گردشگری حلال بتوانند جاذب گردشگران مسلمان باشند.

*ایران باید به بهشت گردشگران مسلمان تبدیل شود

سلطانی بیان کرد: ایجاد ظرفیت های لازم در بخش گردشگری حلال گردشگری مذهبی، زیارتی و تبدیل ایران به بهشت گردشگران مسلمانان مهمترین هدف ما است تا بتوانیم در این راستا توسعه ایجاد کنیم تا ظرف 10 سال آینده در افق 1404 به ظرفیت 20 میلیون گردشگر خارجی با 25 تا 30 میلیارد دلار برسیم که این امکان پذیر است.

وی اظهار کرد:کشورمان این ظرفیت را دارد تا در بخش مذهبی و زیارتی بتوانیم هر ساله 15 تا 20 میلیون گردشگر را جذب کنیم که هم رونق اقتصادی را به دنبال دارد و هم از محل تبادل فرهنگی و دیدن واقعیت های درون کشور می توانیم موجبات رشد و توسعه فرهنگی را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بالای 98 درصد از گردشگرانی که به ایران می آیند، تمام ذهنیت غلطی که رسانه ها علیه ایران به تصویر کشیده بودند، ختثی شد و آنها از ایران به عنوان کشوری توسعه یافته، دارای آزادی های مختلف، دارای زمینه کار، امنیت فراوان و میهمان نواز بودن تعبیر می کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد: در این راستا همدان استانی است که در مقوله تحقق استفاده از ظرفیت های اقتصادی برای تحقق مبانی اقتصادی مقاومتی حتما باید با گستردگی، تمرکز ویژه ای بر روی استفاده از ظرفیت های گردشگری اش داشته باشد.

سلطانی فر جهانی شدن چهار شهر ایران در حوزه گردشگری را افتخار بزرگی برای ایران در دولت تدبیر و امید دانست و افزود: لالجین تنها شهر کوچکی با 17 هزار نفر جمعیت است که در کنار سه کلان شهر ایران به عنوان شهر جهانی سفال انتخاب شد.

وی گفت: تصور و اعتقاد ما این است که باید جدی تر از گذشته برای توسعه گردشگریمان استفاده کنیم، چرا که گردشگری یک صنعت سبز، با ثبات و زودبازده و اشتغالزا است.

*زمینه ایجاد 170 هزار شغل در بخش گردشگری و صنایع دستی کشور مهیا است

وی همچنین به طرح ویژه اشتغال ضربتی 140 هزار نفری در حوزه گردشگری و صنایع دستی کشور اشاره کرد و افزود: این طرح ظرف مدت دو سال با استفاده از ظرفیت های موجود در گردشگری و صنایع دستی کشور با اختصاص تسهیلات بسیار اندکی، این امکان دارد که بتوانیم در سال های 95 و 96 به شرط تامین تسهیلات مناسب از سوی بانکها 70 هزار در بخش گردشگر ی و 70 هزار نفر در بخش صنایع دستی شغل باثبات ایجاد کنیم.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: دربخش گردشگری تمامی طرح های نیمه تمامی که توسط بخش خصوصی با پیشرفت بالای 50 درصد، در حال اجرا داریم، علاوه بر تکمیل هتل ها حدود 70 هزارشغل ایجاد می شودکه برای هر کدام 600 میلیون ریال تقاضای تسهیلات کرده ایم.

سلطانی فر ادامه داد: در بخش صنایع دستی هم با اختصاص حداکثر 15 تا 20 میلیون تومان می توانیم 70 هزار شغل پایدار و مناسب بویژه برای اقشار آسیب پذیر، خودسرپرست و مناطق حاشیه ای و روستایی ایجاد کنیم که در این زمینه نیاز به کمک مجلس داریم.

وی با اشاره به شرایط بی ثبات و متزلزل اقتصادی کشور در سه سال قبل گفت: به دلیل کاهش ارزش پول ملی،هیچ ثبات و آرامشی در کشور وجود نداشت و هیچ سرمایه گذار بخش خصوصی در هیج بخشی به فردای خود امیدوار نبود.

سلطانی فر بیان کرد: یکی از افتخارات بزرگ دولت این است که بعد از سه سال امروز قیمت ارز با وجود کاهش قیمت نفت به حدود 40 درصد در مقایسه با سه سال گذشته رسیده و این دولت موفق شد هم اقتصاد باثبات را در کشور مدیریت کرده و هم ارزش پول ملی را حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: همتی که از ابتدای امسال با تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و تمرکز همه ارکان نظام، این است که بتوانیم با اعتقاد به سیاست های مختلف وراهکارهای مناسب رونق مناسبی را دربخش های مختلف همانند بخش گردشگری ایجاد کنیم.

*گردشگری در رونق به سر می برد

وی گفت: بخش گردشگری امروز تنها بخشی است که در رونق به سر می برد و هم اکنون یک هزار و 752 طرح با اعتباری معادل 400 هزار میلیارد ریال در بخش گردشگری کشور در حال اجرا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تمرکز دولت بر حل مشکلات مربوط به تحریم ها و فشار هسته ای اشاره کرد و افزود: به گفته رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با دکتر روحانی، تمامی کشورهای 5+1 درباره اصل حمله به ایران هیچ اختلافی نداشتند، در حالیکه درباره زمان حمله به ایران اختلاف نظر داشتند.

وی ادامه داد: این بدان معنا است که سایه جنگ بر سر کشور ما بود و تلاش دولت تدبیر و امید بر این بود تا بتواند با مدیریت کردن این مذاکرات، به نتیجه مطلوب برسد.

سلطانی فر تصریح کرد: به تازگی نیز مقام معظم رهبری اعلام کردند که من در مورد برجام انتقاد و اعتراضی به تیم مذاکره کننده کشورمان ندارم، بلکه اعتراضم به بد عهدی طرف مقابل است.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز به این بدعهدی ها انتقاد داریم، تاکید کرد: از طرفی این ساده انگاری است که تصور کنیم اگر چنانچه مراحل اجرایی برجام را آغاز کردیم، همه مسائل و مشکلات ده سال گذشته باید ظرف 6 ماه حل خواهد شد.

معاون رییس جمهوری گفت: مطمئن باشید با جدیتی که رهبری، رئیس جمهوری، تیم مذاکره کننده هسته ای و ارکان مختلف نظام دارند، در ماه های آینده به حق و حقوقمان در بخش های مختلف خواهیم رسید.

وی اذعان کرد: آینده بسیار روشنی در انتظار این مملکت است و همه ارکان مختلف نظام تحت مدیریت و نظارت مقام معظم رهبری با جدیت و دقت مسائل کشور را دنبال، مدیریت و با دلسوزی برنامه ریزی می کنند.

معاون رئیس جمهوری ورئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور امروز عصرازارگ باستانی نوشیجان، خانه منصوری، خوشه مبلمان ملایر و شهر زیرزمینی سامن ملایر بازدید کرد.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 5 شهریور 1395، کدمطلب: 82203640 (5522274) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین